jj86 05.12.2018 21:59:29 | |
---|
Tervehdys! Mulla on kitara jossa tune-o-matic, soittellut tällä jokusen vuoden kun luovuin floikka kitarasta. Kuvittelin olevani aikuinen ja etten moisia leluja enää tarvitse. Noh nyt sitten on mieli kuitenkin muuttunut, ja taloon saapunut raskaaseen musiikkiin jälleen myös floikkakitara, voi että se oli kuin olisi kotiin palannut, sen tunteen kanssa miltä se tuntuu kämmentä vasten. Ja tunnen itseni idiootiksi kun yrittänyt väkisin totutella tune o maticiin. Nyt kysynkin onko tune-o-maticin reikiin saatavissa jotakin muuta tallaa joka olisi kielten suunnassa leveämpi, eli jäisi kämmenelle enemmän tilaa "palm mutessa". Tune o matic tuntuu omassa käytössä liian kapealta, enkä ole ikinä kokenut sitä kovinkaan luonnolliseksi omalle tatsille kitaraan. Tiedän kyllä että tune o maticissa on myös kielet lähempänä toisiaan, mutta tämä ei ole ongelma, vaan juurikin se että talla on liian ohut/kapea kielten suuntaisesti. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
fox 05.12.2018 22:08:12 | |
---|
2 "kielten suunnassa" leveämpää tallaa olis esimerkiks Schallerin aikoinaan valmistama "Harmonica" eli vanha Nashville-talla tai Ibanezin käyttämä Gibraltar I. Muutama muukin on kyllä olemassa. Seuraavaksi leveämpiä olis tuo uudempi Nashville ja sen versiot eri valmistajilta, esimerkiks Gotohilta, Schallerilta ym. Yleensähän tuollasta "leveämpää" vaihdellaan suurempien intonaatiovarojen takia, mutta mikä ettei tuohon sun tarkoitukseenkin käy, jos siltä tuntuu. |
jj86 06.12.2018 18:30:50 | |
---|
Kiitos vastauksesta. Tuo ibanezin tekele näyttää aikalailla sellaiselta että voisi olla juurikin sopiva omiin tarkoituksiini. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
JuSu 06.12.2018 19:35:50 | |
---|
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Snapo 06.12.2018 20:35:24 | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
jj86 06.12.2018 23:33:32 (muokattu 07.12.2018 00:02:19) | |
---|
JuSu: Floyd Rose FRX? Toi on kyllä vähän liikaa, niin hinnaltaan, kuin ulkonäöltään. Tarkoitus ei ole saada vibraa kitaraan, vaan ainoastaan leveämpi kiinteä talla. Mielellään sellainen joka menee heittämällä tune-o-maticin tilalle. Kuten tuossa foikassa kyllä olikin tosi hyvänä ratkaisuna, se mainittakoon sen eduksi toki. Tai jos ihan pakko alkaa porailla kitaraa, niin sellainen joka peittää kokonaan vanhat tune-o-matikin jäljet. Myöskin kitara on alle 300e arvoinen joten en kovin mielelläni heitä tallaan rahaa yli kitaran arvon. Snapo: Onpa siinä ruma tekele :D Ei se koko vaan miten sitä käyttää... Keltämättä on aika raju ilmestys. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |
zedder 07.12.2018 08:46:32 | |
---|
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. |
jj86 25.12.2018 17:32:19 | |
---|
Päädyin sitten Wilkinsonin roller tallaan. Ajaa itsellä hyvin asiansa, vaikkei tuo mikään varsinainen kaunistus olekkaan. Jos joku sattuu joskus samanlaisen ongelman kanssa olemaan. En osaa suomea, ja olen analfabeetti. |