BigOrange 08.11.2006 10:29:13 | |
---|
Eli homman nimi on se että pitäis saada boostattua toi HK Trilogy jotain pieniä "soolo" juttuja varten. Mulla oli muinoin Jekyll&Hyde jonka OD kanavaa käytin siiden tarkoitukseen, ja se toimi muistaakseni :) hyvin. No se tuli myytyä kuitenkin koska en oikeastaan tarvinnut mitään boostaamista silloin. Nyt tuli sit hankittua Boss SD-1 Uraltone Mod:illa joka clean kanavan kanssa toimii ihan kivasti mutta ei lead kanavan kanssa. Jos mulla on polkusin vahvistimen edessä niin se jo ennestään aika säröinen saundi ei siitä hirveesti muut, vähän jotenkin paksummaksi muuttuu soundi mutta ei oikein mitään hirveesti iloa sooloihin. Ja fx loopissa (jälleen kerran lead kanavalla) niin ei toimi lainkaan, särö muuttuu tyyliin ihan vähäiseksi OD säröksi.. Ajattelin että koska toi J&H toimi aika hyvin niin SD-1 toimis myös siihen suuntaan mutta ei näköjään. Eli mitä tässä nyt seuraavaksi kokeillaan? Ja onko jollain yleisesti käyttökokemuksia tuosta SD-1 ja miten se käyttäytyy..? Ja ehdotuksia muista ratkaisuista otetaan tietty myös vastaan.. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
oiva tumpeloinen 08.11.2006 10:30:56 | |
---|
Eli mitä tässä nyt seuraavaksi kokeillaan? Ja onko jollain yleisesti käyttökokemuksia tuosta SD-1 ja miten se käyttäytyy..? Ja ehdotuksia muista ratkaisuista otetaan tietty myös vastaan.. Tämä nyt saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miksi ei hankkia sitä J&H:a, jos se kerran toimi? |
jussimus 08.11.2006 10:32:02 | |
---|
Ja Trilogyn neljästä eri kanavasta ei sitten millään löydy sopivaa soolosaundia...? |
Ben_D 08.11.2006 10:33:03 | |
---|
Ja Trilogyn neljästä eri kanavasta ei sitten millään löydy sopivaa soolosaundia...? Luultavasti ei, koska kysyjä haluaa Overdriven. Ei kait hän muuten kyselis... http://www.fiercemetal.org |
Da Make 08.11.2006 10:45:38 | |
---|
Laita vaikka lead kanavalle vähäiset Gain asetukset ja ja kokeile boostata enemmän leveliä pitäen SD-1:n dist pienellä. Tai toisin päin. Uskon, että säätämällä onnistuu. |
BigOrange 08.11.2006 11:13:59 | |
---|
Tämä nyt saattaa kuulostaa tyhmältä, mutta miksi ei hankkia sitä J&H:a, jos se kerran toimi? Siinä oli vaan se juttu että koska tarvitsen aika vähän loppujen lopuks mitään boostaamista niin se J&H:n toinen puoli on täysin turha. Koska mulla on pedalilauta ja rajoitetusti tilaa niin se on myös aivan liian kookas..... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
BigOrange 08.11.2006 11:19:12 | |
---|
Ja Trilogyn neljästä eri kanavasta ei sitten millään löydy sopivaa soolosaundia...? Eipä juuri. Ultra Lead kanava on muutenkin aika turha kanava, mutta jos siinä olisi oma volume niin sit sitä vois käyttää, mutta koska ei ole niin ei oikein toimi. Lead kanavalla soittelen enimmäkseen. Crunch kanava on low gain komppaus käytössä eli ei siitäkään oikein saa sellaista... Olishan se varmaan mahdollista saada soolot itse vahvistimesta mutta se vaatis sit säätämistä edes takaisin biisien välillä.. En sit tiedä, voi olla käyttäjässäkin vikaa kun en oo hirveen kauan häsläilly tällaisten monmikanava vahvistimien kanssa. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
wilo 08.11.2006 11:22:05 | |
---|
Moi! Mulla oli trilogy vähän aikaa ja kerkesin tutustua siihen aika hyvin. Onko sulla efektiloopissa mitään? Jos ei ole, voit tehdä siitä näppärän boostin, millä saat jalkakytkimellä volumea lisää. Jos haluat lisäksi vaikkapa middleä lisää, laita efektilenkkiin eq. Mut nää toimii vain silloin, jos efektilenkki ei ole vielä käytössä. Ville |
jussimus 08.11.2006 11:24:07 | |
---|
Eipä juuri. Ultra Lead kanava on muutenkin aika turha kanava, mutta jos siinä olisi oma volume niin sit sitä vois käyttää, mutta koska ei ole niin ei oikein toimi. Lead kanavalla soittelen enimmäkseen. Crunch kanava on low gain komppaus käytössä eli ei siitäkään oikein saa sellaista... Olishan se varmaan mahdollista saada soolot itse vahvistimesta mutta se vaatis sit säätämistä edes takaisin biisien välillä.. En sit tiedä, voi olla käyttäjässäkin vikaa kun en oo hirveen kauan häsläilly tällaisten monmikanava vahvistimien kanssa. Kyl mä otaksuisin että siitä Lead-kanavasta saa ruuvattua hyvät soolosaundit, kunhan vaan jaksaa ruuvata. Ja kaikkihan tietää, ettei vahvari tai pedaalit ole ainoita tekijöitä mitkä vaikuttaa hyvään soolosaundiin... |
Da Make 08.11.2006 11:27:06 | |
---|
Kannattaa kokeilla ruuvata kitaran volumea potikkaa, jat tutkia miten vaikuttaa saundiin. Itse pidän tosi harvoin täysillä. |
BigOrange 08.11.2006 12:07:25 | |
---|
Kyl mä otaksuisin että siitä Lead-kanavasta saa ruuvattua hyvät soolosaundit, kunhan vaan jaksaa ruuvata. Ja kaikkihan tietää, ettei vahvari tai pedaalit ole ainoita tekijöitä mitkä vaikuttaa hyvään soolosaundiin... Ei todellakaan ole, kyllä minä sen tiedän. Paha on vaan käyttää lead kanavaa ilman minkäänlaista lisää volume tai mitään kun kerran meölkein kaikki komppaukset hoituu tuolla samaisella kanavalla.... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
jussimus 08.11.2006 12:18:59 | |
---|
Ei todellakaan ole, kyllä minä sen tiedän. Paha on vaan käyttää lead kanavaa ilman minkäänlaista lisää volume tai mitään kun kerran meölkein kaikki komppaukset hoituu tuolla samaisella kanavalla.... Mulla oli hieman hankaluuksia ymmärtää tota äskeistä lausetta :) Mutta tarkoittanet että käytät Lead-kanavaa raskaaseen komppaukseen (aiemmin sanoit käyttäneesi crunch-kanavaa low-gain komppaukseen), ja tarttisit tilapäistä volumebuustia siihen Lead-kanavan päälle sooloja varten? Onko tässä nyt siis kysymys volumebuustin vai erilaisen soolosaundin tarpeesta? Vai molemmista? |
BigOrange 08.11.2006 12:47:01 | |
---|
Mulla oli hieman hankaluuksia ymmärtää tota äskeistä lausetta :) Mutta tarkoittanet että käytät Lead-kanavaa raskaaseen komppaukseen (aiemmin sanoit käyttäneesi crunch-kanavaa low-gain komppaukseen), ja tarttisit tilapäistä volumebuustia siihen Lead-kanavan päälle sooloja varten? Onko tässä nyt siis kysymys volumebuustin vai erilaisen soolosaundin tarpeesta? Vai molemmista? Aivan. Siis Lead kanavaa tulee käytettyä eniten ja ihan komppaukseen. Crunch kanavaa myös komppaukseen mutta vähän vähemmän. Anyway: Lähinnä volumeboosti kai olis tarpeeseen koska ei siinä lead kanavan saundissa sooloissa ole mitään vikaa. Eli kyllä pelkällä volumen korotuksella pärjäisi. Jos sit muuttaa soundia jonkun verran niin ei siinä mitään vikaa, kunhan ei tosiaan huonompaan suuntaan kuten nyt tuolla SD-1 llä.... Ehkä pitäisi harkita EQ pedalin käyttöä volumen nostoon ja pikku muokkaukseen... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
jussimus 08.11.2006 12:54:37 | |
---|
Aivan. Siis Lead kanavaa tulee käytettyä eniten ja ihan komppaukseen. Crunch kanavaa myös komppaukseen mutta vähän vähemmän. Anyway: Lähinnä volumeboosti kai olis tarpeeseen koska ei siinä lead kanavan saundissa sooloissa ole mitään vikaa. Eli kyllä pelkällä volumen korotuksella pärjäisi. Jos sit muuttaa soundia jonkun verran niin ei siinä mitään vikaa, kunhan ei tosiaan huonompaan suuntaan kuten nyt tuolla SD-1 llä.... Ehkä pitäisi harkita EQ pedalin käyttöä volumen nostoon ja pikku muokkaukseen... Noni! Sitähän minäkin että pakko siitä Trilogystä on oikeanlainen soolosaundi löytyä. Volumebuusti sooloja varten onkin sitten aivan toinen juttu. Siihen tarkoitukseen suosittelisin eq-pedaalia, kuten itsekin ajattelit. Sillä saat lisää volabuustia ja voit tosiaan säätämällä varmistaa että ainakin taajuudet pysyvät sellaisina kuin haluat. |
cruel_destiny 08.11.2006 15:32:43 | |
---|
laita tuo mxr:n EQsi efektilenkkiin niin voit varmaan volumea lisäillä sillä tavalla tarvittaessa... I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
masterhat 08.11.2006 15:55:15 | |
---|
osta joku ihan pieni hilpeä boosti, jossa on vol ja gain. saat ihan hieman tarvittaessa rosoa gainilla boosteihin. tai toinen vaihtoehto olisi customshopin sivuiltakin löytyvä todella pienikokoinen boosti, niin, joka on pelkkä buusti. itse suosittelen kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa. EQ:lla onnistuu toki, mutta itse yrittäisin löytää ratkaisua jonkun perus varman pedaalin kautta, esim: - Hot Cake http://www.custom-sounds.com/epages … e274159fa3d3d05fb+FI/products/12800 noitahan löytyy vaikka millä mitalla, mutta omat kokemukset tuosta purkista ovat erittäin hyvät. kaikki mitä tarvit boostaamiseen, eikä mitään ylimääräistä.. Head like a hole |
BigOrange 08.11.2006 15:56:56 | |
---|
laita tuo mxr:n EQsi efektilenkkiin niin voit varmaan volumea lisäillä sillä tavalla tarvittaessa... Se on jo siellä mutta käytössä ihan yleissaundin muokkauksessa.... Eli tarttis hankkia joku toinen pienempi.. "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
BigOrange 08.11.2006 16:01:25 | |
---|
osta joku ihan pieni hilpeä boosti, jossa on vol ja gain. saat ihan hieman tarvittaessa rosoa gainilla boosteihin. tai toinen vaihtoehto olisi customshopin sivuiltakin löytyvä todella pienikokoinen boosti, niin, joka on pelkkä buusti. itse suosittelen kuitenkin ensimmäistä vaihtoehtoa. EQ:lla onnistuu toki, mutta itse yrittäisin löytää ratkaisua jonkun perus varman pedaalin kautta, esim: - Hot Cake http://www.custom-sounds.com/epages … e274159fa3d3d05fb+FI/products/12800 noitahan löytyy vaikka millä mitalla, mutta omat kokemukset tuosta purkista ovat erittäin hyvät. kaikki mitä tarvit boostaamiseen, eikä mitään ylimääräistä.. Hyvältä kuulostaa kaikki muu paitsi hinta...... Ja missä tuo toimii parhaiten, loopissa vai kitaran jälkeen? Ja eikö tuolla SD-1 pitäisi saada vähän samantyyppistä aikaan.... "I am not your enemy so no apologies, please" -One Minute Silence |
Juutas 08.11.2006 16:12:28 | |
---|
Se on jo siellä mutta käytössä ihan yleissaundin muokkauksessa.... Eli tarttis hankkia joku toinen pienempi.. Tuohon tarkoitukseen suosittelen lämpimästi Bossin GE-7. Itsellä on ollut putkivahvarin kaverina vuosikaudet ja toimii kuin häkä sekä pelkkään buustaukseen että keskialueitten sopivaan korostukseen sooloa varten. Ei ole kallis, löytyy käytettynä ja kestää pienehkön tankin yliajon. =) |