Aihe: JCM800+SD1=botne häviää?
1
Perza
08.11.2006 08:28:32
Elikkäs tuossa päässy rääkkäileen tuota jcm800 combo treeniksellä ja sitä sitte tarpeen mukaan buustannu tuolla SD-1, mutta ongelmana tuossa bedaalissa on se, että se hävittää aika kivasti botnen soundista.

Olisko jollaki jotain kikka kolmosta tai sitte jotain vaihtoehtoista säristintä buustaukseen?
Turhaa
Takajeejee
08.11.2006 08:35:42
Digitech bad monkey.
Could it be a new day?
Ben_D
08.11.2006 08:38:10

SD-1+Uraltone modaus, joka nimenomaan tuo botnea soundiin.

-> http://www.uraltone.com/mods.html
http://www.fiercemetal.org
jussimus
08.11.2006 10:29:44
Digitech bad monkey.

Suosittelen.
rosberg
08.11.2006 11:58:02
SD-1+Uraltone modaus, joka nimenomaan tuo botnea soundiin.

-> http://www.uraltone.com/mods.html

oon testannut, ja ei mua vakuuttanut millään saralla. ehkä johtuu siitä, että kyseessä ei enää ole sod1 vaan joku muu soundi. en tiedä mitä soundia haet, mutta wylden nimikko tai ts808 toimii aina.
elämä voittaa!
StJerky
08.11.2006 12:26:07
Olisko jollaki jotain kikka kolmosta tai sitte jotain vaihtoehtoista säristintä buustaukseen?

Kikkanelonen:

Kokeile samaa kuin kaveri. Käytä SD1:stä siihen hiljaisempaan soundiin, niin että ilman sitä on se boosti. Ts. käytät SD1stä vaimentimena, niin että drive on pienellä ja volume niin, että se hieman hiljentää. Komppisoundi saa ollakin vähän ohuempi.
Perza
08.11.2006 12:48:20
Kikkanelonen:

Kokeile samaa kuin kaveri. Käytä SD1:stä siihen hiljaisempaan soundiin, niin että ilman sitä on se boosti. Ts. käytät SD1stä vaimentimena, niin että drive on pienellä ja volume niin, että se hieman hiljentää. Komppisoundi saa ollakin vähän ohuempi.

Lähinnä tuohon komppi saundiin tuota tanakkuutta sai tullakki. PElkästä marsusta saa kyllä tosi hyvän ja tanakan rutun, mutta sitte, ku tarvis vähä enemmän gainia, ni botne häviää.
Turhaa
Imper
08.11.2006 15:23:38

Lähinnä tuohon komppi saundiin tuota tanakkuutta sai tullakki. PElkästä marsusta saa kyllä tosi hyvän ja tanakan rutun, mutta sitte, ku tarvis vähä enemmän gainia, ni botne häviää.

Tosiaan, tota Digitechin Bad Monkeyta kannattaa kokeilla ja vakuuttua. Hintaa joku alle 50e ja tossa on erikseen treble ja bass säätimet. Tosta saa boostiin niin paljon alapäätä kun tahtoo!:)
Everyone is a per-son
Fortune
08.11.2006 20:06:30
Tosiaan, tota Digitechin Bad Monkeyta kannattaa kokeilla ja vakuuttua. Hintaa joku alle 50e ja tossa on erikseen treble ja bass säätimet. Tosta saa boostiin niin paljon alapäätä kun tahtoo!:)

Toisaalta sitten bändisoundissa se botne on kitarasoundissa aika turha asia, jos sillä tarkoitetaan Pahan Apinan bassosäätimellä aikaansaatua botnea. Kyllähän se jytisee yksinään veivatessa, mutta nollille sen LP+JCM800-yhdistelmällä saa vääntää bändisoitossa.

Monesti se kaivattu "botne" löytyy tiukentamalla soittotatsia. Ei se kitara hajoa, vaikka sitä käskee...
Look behind you, a three-necked guitar!
peto
08.11.2006 20:24:51
Itse olen havainnut, että pienemmät combot ovat aina pienen kuuloisia. Ei sitä botnea saa oikeen millään pedaalilla tai säätämisellä lisää. Paras ratkaisu olisi varmaan lisäkaappi. Minulla oli tuollainen JCM800 yksikanavaisena, eikä botnea pahemmin ollut. Kaverin nuppi + 2x12" kaappi se vaan jytisi ihan eri tavalla..
Dropped C
08.11.2006 21:28:38
Ite kun tyypin tuota SD-1:stä Ampegin putkikitaranupin kanssa, niin särökanavaan lyötynä k.o purnukka ei vaikuttanut juuri mitenkään, vaikka drive oli täysillä. Sellaista ihan pientä sirinää sieltä pääsi ainoastaan läpi soundiin. Bassot kyllä lähti tehokkaasti mäjelle, jos tone ei ollut minimissä.
Kalm
08.11.2006 21:52:31
Hieman aihetta sivuten...
Jos takataskusta löytyy myös sininen surinavekkuli BD-2, niin suosittelen testaamaan sitä lisukkeeksi SD-1:n ja vahvistimen väliin. Omassa setupissa nuo ainakin täydentävät toistensa puutteita melko asiallisella lopputuloksella. (ja nimen omaan niin päin että SD-1 boostaa sopivan miedolle säädettyä BD:tä).
Can't stand no longer - Ei seiso ilman lonkeroa
Perza
08.11.2006 22:12:12 (muokattu 08.11.2006 22:16:38)
Itse asiassa ongelma on se, että tolla combon omalla säröllä, joka on todellakin riittävä, saa tosi ryhdikkään ja tanakan saundin, joka toimii paremmin, ku hyvin, mutta kun tarviin lisää gainia jota saan DS-1 ni tuo tanakkuus häviää ja samalla saundista katoaa pohja. Enkä nyt tarkota sitä basistin jaloille hyppimistä vaan. Tuolla DS-1 tulee sellanen löysähkö saundi, joka muuten kyllä pelittää, mutta ei potki samalla tavalla, ku vahvarin oma saundi!

Eikä muuten oo soitto tatsista kiinni, ku tulee kidutettua tuota Hellecasteria välillä liikaaki!
Turhaa
juini
08.11.2006 23:16:18
Tuli hommattua juuri SD:n pick up booster. Erittäin pikaisen testin perusteella tuntuisi päihittävän marsun edessä boosterina Bad Monkeyn, TS-7:n ja SD-1:n. Ei hävitä alapäätä eikä väritä muutenkaan soundia. Erityismaininta käytettävyydestä! Varmasti kokeilemisen arvoinen!
mab_
08.11.2006 23:18:50
Elikkäs tuossa päässy rääkkäileen tuota jcm800 combo treeniksellä ja sitä sitte tarpeen mukaan buustannu tuolla SD-1, mutta ongelmana tuossa bedaalissa on se, että se hävittää aika kivasti botnen soundista.

Jos kolvi pysyy yhtään kädessä niin tuossa voisi olla ratkaisu: Parin kondensaattorin vaihto tekee ihmeitä tuolle, öh, alapäälle :)

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=89680&o=40

http://www.robertkeeley.com/audio6l6/sd1mods.html
Kitarasankari
09.11.2006 09:47:53
Hieman aihetta sivuten...
Jos takataskusta löytyy myös sininen surinavekkuli BD-2, niin suosittelen testaamaan sitä lisukkeeksi SD-1:n ja vahvistimen väliin. Omassa setupissa nuo ainakin täydentävät toistensa puutteita melko asiallisella lopputuloksella. (ja nimen omaan niin päin että SD-1 boostaa sopivan miedolle säädettyä BD:tä).

itse käytin ihan samaa setuppia joitain vuosia sitten ja kyllä se ihan hyvin toimi. Sitten vaihdoin styrkkaria enkä enää tarvinnut..
Vain munalla poskille läpyttely pyyhkii pois jazz-hölynpölyn...
Exhausted
09.11.2006 10:02:49

Mun mielestä noissa boostereissa on juurikin hyvä että sitä botnea lähtee vahvarin edestä. Säröytyy erilailla, ja sitten vahvarin eq:sta voi sitä alakertaa lisätä.
Perza
09.11.2006 10:07:54
Mun mielestä noissa boostereissa on juurikin hyvä että sitä botnea lähtee vahvarin edestä. Säröytyy erilailla, ja sitten vahvarin eq:sta voi sitä alakertaa lisätä.

Vaan hankala sitä on lähteä EQ:ta väänteleen kesken soiton jos tarvii kumpaaki saundia!
Turhaa
rosberg
09.11.2006 10:25:41
jekyll ja hyde. suhisee mulle vaan vähän liikaa, mutta toimii varmaan jos jaksaa säätää. siinähän sitä pelivaraa on jätetty aika paljonkin.
elämä voittaa!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)