Aihe: Yamahan Akustisista
1
Mäci
04.11.2006 10:25:08
Olen akustista ostamassa ja Yamahan FG730S ja DW7 kiinnostaa.Onko tietoa,onko noilla jotain olennaista eroa?Speksit näyttävät kuta kuinkin samoilta:kokopuukansi,ruusupuu sivut ja pohja..
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
Ukko
04.11.2006 12:45:57

Olen akustista ostamassa ja Yamahan FG730S ja DW7 kiinnostaa.Onko tietoa,onko noilla jotain olennaista eroa?Speksit näyttävät kuta kuinkin samoilta:kokopuukansi,ruusupuu sivut ja pohja..

Parempi että käyt testaamassa ja ostat sen joka miellyttää itseäsi enemmän.
Chips
04.11.2006 15:09:48 (muokattu 04.11.2006 15:15:23)
Kannen puu on eri kuusilajia, DW7 Engelmann ja FG730S Sitka. Muita suurempia eroja noissa ei näyttäisi olevan. DW:n talla on hieman pienempi, ja siinä on kullatut virittimet. FG on enemmän koristeltu (abalone, mother of pearl).

FG:stä voin sanoa että olen todella tyytyväinen. Puoli vuotta tuolla on nyt soitettu ja tuntuu että soundi alkaa jo paranemaan.
juikka111
08.11.2006 22:50:28

No kaulaprofiili oli ainakin erilainen. Minun käteeni dw-7 sopi ainakin paljon paremmin, mutta taitaakin olla kalliimpikin. :) Testailemaan.
Ei sovi unohtaa, että musiikki avaa itse kullekin tiedon ja ymmärryksen portin kohti vastuuntuntoisten yhteistyökumppaneiden aatteellisia intressejä.
AaBeeCee
09.11.2006 13:29:57
Muutama kuukausi sitten ostin tuollaisen FG730S:n. Varsinaisesti ensimmäinen kunnollinen kitara mitä olen koskaan omistanut, joten suuria viisauksia ei nyt irtoa. Itse asiassa ostaminen ja valitseminen on aika vaikeata, kun ei osaa soittaa niin hyvin, että mitään voisi varsinaisesti arvioida. Tyytyväinen olen kyllä, etenkin kun netti on pullollaan ylistäviä arvioita ko. soittimesta. Mutta jos nyt soittokokemuksen kartuttua (?!) tekisin uutta ostosta, niin ehkä kiinnittäisin enemmän huomiota soittimen kokoon. Kun olen vain kohtuullisen ulottuva (mittaa 170cm), niin lyhyempi skaalaisella kitaralla tod.näköisesti ulottuisi tuonne kaulan päähän paremmin. Ja aloittelija kun olen, niin siellähän ne avosoinnut ja muut perusjutut sijaitsevat ;-)

Onko tuo totta, että soittimen ääni paranee kun kitaraa soittaa ja se ikääntyy?
Minulla on vielä alkuperäiset kielet omassa Yamahassa. Löytyykö mitään suositusta minkälaiset kielet tähän sopisivat, kun soitto(yritys) on tällä hetkellä tuommoista fingerstyle-tyyppistä?
Mäci
09.11.2006 22:55:10
Laitoin tuon FG730S:n tilaukseen!Innolla odotan sitä saapuvaksi,tosiaan pelkkää ylistystä siitä olen lukenut...oma arviohan se kuitenkin ratkaisee.Mut ei tuossa pahasti metsään voi mennä.Oiva peli on varmasti kotirämppäämiseen ja toivottavasti pidemmällekin.
Sydän sois,vaan kun ei saa pelistä irti.-Johnny Winter-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)