Aihe: Mikkejä seitsemälle 1 | |
---|---|
![]() 09.11.2006 10:46:01 | |
Tästä aiheesta on ollut todella paljon aiheita, niitä haulla lueskelinkin. Minulla on siis Ibanezin RG1527, joka tosin nyt on huollossa, mutta siihen olisin uutta tallamikkiä ostamassa. Haen soundiin jykevyyttä pienilläkin särömäärillä, erottelevuutta ja botnea noin muutenkin. Metalliahan tässä soitellaan siis, Meshuggah soundi on aikalailla mieleinen. Lundgren M7 onkin vaihtoehtona, tästä ei vaan taida olla kovin monella mitään mielipidettä. Toisena vaihtoehtona minulla on Tone Zone 7. Threadeja lueskellessani olen saanut sen käsityksen että ko. mikki on erotteleva ja suht botnekas myös. Olisiko vielä muita mikkimerkkejä/-malleja mitä kannattaisi tsekata? | |
![]() 09.11.2006 10:50:25 | |
Tästä aiheesta on ollut todella paljon aiheita, niitä haulla lueskelinkin. Minulla on siis Ibanezin RG1527, joka tosin nyt on huollossa, mutta siihen olisin uutta tallamikkiä ostamassa. Haen soundiin jykevyyttä pienilläkin särömäärillä, erottelevuutta ja botnea noin muutenkin. Metalliahan tässä soitellaan siis, Meshuggah soundi on aikalailla mieleinen. Lundgren M7 onkin vaihtoehtona, tästä ei vaan taida olla kovin monella mitään mielipidettä. Toisena vaihtoehtona minulla on Tone Zone 7. Threadeja lueskellessani olen saanut sen käsityksen että ko. mikki on erotteleva ja suht botnekas myös. Olisiko vielä muita mikkimerkkejä/-malleja mitä kannattaisi tsekata? Dimarziolta mulla on ollut just tollasessa 1527:ssa tone zone7 ja se oli todella pätevä mikki. Nyt mulla on RG7421XL (27" skaalalla ja kiinteällä tallalla) ja siinä on Dimarzion Evolution7. Siinä on todella pätevä mikki seiskaan. Tehokas, tasainen toisto, erotteleva, kaikin puolin hyvä. Jää muuten ylimääräiseksi kun laitan tuon Lundgrenin M7:n ensi viikolla siihen kiinni. Jos jaksan/muistan niin voin ottaa ääninäytettä talteen sekä Evolla että Lundgrenilla ja pistää muutakin arviota. | |
![]() 09.11.2006 11:03:34 | |
Itselläni on juurikin ToneZone7 RG1527:n tallamikkinä. ENGL Fireballin kanssa toimii jyräosastolla aivan mainiosti. Aika middlekäs mikkihän tuo on, pysyy räyhä siinä soundissa eikä mene sirinäksi. Botne on Fireballin kanssa sellaista pesäpallomailalla mahaan -tyylistä... Jysähtää kyllä, mutta napakasti. Jonkun "löysemmän" vahvarin kanssa ei varmaan paras mahdollinen valinta Meshuggah-meininkiin, mutta ENGLihän sullakin taitaa olla. | |
![]() 09.11.2006 11:11:19 (muokattu 09.11.2006 11:12:19) | |
Joo tone zone ja evolution toimii hyvin. TZ tarvii tosiaan kaverikseen muuten aika kirkkaan kaluston, itse en tosiaan kovin bassoisesta soundista välitä. Middle osastoa napakasti ja alapäätä harventamaan vielä OD-pedaalilla. EDIT: seymour duncanin mikit sitten taas vähän kirkkaampia yleissoundiltaan. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. | |
![]() 09.11.2006 11:27:58 (muokattu 09.11.2006 11:30:00) | |
Jos jaksan/muistan niin voin ottaa ääninäytettä talteen sekä Evolla että Lundgrenilla ja pistää muutakin arviota. Hei tämä olisi todella jees! Sitten saisi verrattua että miltä tuo Lundgren soundaa verrattuna esim. juuri Dimarzioon. Itselläni on juurikin ToneZone7 RG1527:n tallamikkinä. ENGL Fireballin kanssa toimii jyräosastolla aivan mainiosti. Aika middlekäs mikkihän tuo on, pysyy räyhä siinä soundissa eikä mene sirinäksi. Botne on Fireballin kanssa sellaista pesäpallomailalla mahaan -tyylistä... Jysähtää kyllä, mutta napakasti. Jonkun "löysemmän" vahvarin kanssa ei varmaan paras mahdollinen valinta Meshuggah-meininkiin, mutta ENGLihän sullakin taitaa olla. Saisitko ääninäytettä? Aika samanlainen kalusto kun näyttäisi olevan. | |
![]() 09.11.2006 11:41:00 | |
Saisitko ääninäytettä? Aika samanlainen kalusto kun näyttäisi olevan. Sorry, mutta ei oikeen onnaa ku ei ole mitään missä/millä äänittää :( | |
![]() 10.11.2006 11:36:47 (muokattu 10.11.2006 11:37:47) | |
Tuolla maailman seiskakeskustelupalstoilta olen saanut sellaisen kuvan, ettei Tone Zone7 ole kovin kaksinen mikki. Tavallinen TZ6 on aivan legendaarinen mutta seiskamalli kuulemma ei. Eikös 1527 ole baswoodia(amerikan lehmus)? Itse ehdottaisin perusmikkejä DiMarziolta eli Blaze, Blaze custom ja Evo7. Mulle on tulossa D-sonic7 mun Ibanez K7. Siinä on mahonkirunko, joten tuo sopii siihen. Ai niin X2N on kans pirun kova seiskamikki. Duncanilta olisi kans custom/custom custom. Jos tykkää vähän kirkkaammasta niin JB7. Distortion taitaa olla vähän liikaa basswood koppaan. Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 10.11.2006 12:33:11 | |
Eikös 1527 ole baswoodia(amerikan lehmus)? Itse ehdottaisin perusmikkejä DiMarziolta eli Blaze, Blaze custom ja Evo7. Mulle on tulossa D-sonic7 mun Ibanez K7. Siinä on mahonkirunko, joten tuo sopii siihen. Ai niin X2N on kans pirun kova seiskamikki. Blazet ovat omaan makuun vähän keskiäänivammaisia eivätkä kovinkaan napakoita, customia ja ykköstä ollut kepeissä. Tone Zone7 hieman selvempi mutta vähän lisää outputtia ja kirkkautta olisin kaivannut. Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita. | |
![]() 10.11.2006 13:55:26 | |
Saisitko ääninäytettä? Aika samanlainen kalusto kun näyttäisi olevan. Just huomasin, että olet Tamperelaisia, eli voisin vaikka kiikuttaa sulle kitaran kokeiltavaksikin. | |
![]() 10.11.2006 15:33:04 | |
Ai niin X2N on kans pirun kova seiskamikki. Kiinnostas kyllä kuulla miten murisee kun jos joskus kaukaisessa tulevaisuudessa ostan seiskan johon tommosen vois tunkea. "Hattu pois päästä!" | |
![]() 10.11.2006 16:19:46 | |
Sivusto www.sevenstring.org on erittäin hyvä paikka. Sieltä löytyy infoa mihin tahansa seiska pulmaan. Joku postaili jokin aikaa sitten ääniklippejä X2N:stä Tässä on mikkiarvosteluja seiskoille: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=459 Tehkää hyvin! Aka. Dino and 6077dino | |
![]() 11.11.2006 00:44:55 | |
Just huomasin, että olet Tamperelaisia, eli voisin vaikka kiikuttaa sulle kitaran kokeiltavaksikin. Tämä voisi olla kyllä varsin oivaa, varsinkin sitten kun saan kitarani huollosta niin saisi vertailtua :) Sivusto www.sevenstring.org on erittäin hyvä paikka. Sieltä löytyy infoa mihin tahansa seiska pulmaan. Joku postaili jokin aikaa sitten ääniklippejä X2N:stä Tässä on mikkiarvosteluja seiskoille: http://www.sevenstring.org/forum/showthread.php?t=459 Tehkää hyvin! Plussa tuli niin että napahti. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)