Aihe: Fenix LP Custom
1
dereks
13.11.2006 17:35:38
Jees!

Joku viisaampi voisi kertoa minulle jotain tästä kitarasta ja merkistä ylipäätään! (kuva löytyy omat kuvat mestoilta).

Omasta mielestäni erittäin kelpo peli, joka ei jää kakkoseksi soundissa, soitettavuudessa ja ulkonäössä melkeinpä millekään.

Se on ostettu Tampereelta Piano Hellaksesta joskus 90-luvun alkupuoliskolla ja itse ostin sen käytettynä yksityishenkilöltä saman vuosikymmenen loppupuolella.

Siinä on Seymour Duncan 59 mikit alkuperäisenä ja hardware on gotohin. Bodyn ja otelaudan koristeet ovat aitoa merenelävää. Soitin on painava. Tone-potikat nousevat vetämällä yläasentoon jossa puolittuu mikkien tehot(?), en käytä mahdollisuutta koskaan.

Soitin maksoi uutena n. 8000mk(?), mutta itse maksoin siitä paljon vähemmän..
Flying Finnejä rakentava Matti Nevalainen arvioi skittan n. 1000€ arvoiseksi.

Kellään en ole nähnyt koskaan samanlaista, onko joku muu?
iskender
13.11.2006 20:32:00
Multa löytyy, erivärinen ja näkönen, mutta Fenix LP Custom on myös. Gotohin hardwarella juu ja tähän on myös mikit vaihdettu, alkuperäiset ei ilmeisesti kehuttavat olleet, sellaista olen kuullut.

Painaa pirusti juu mullakin, taitaa olla sama homma kaikissa LP:ssä. Mulla ei kyllä tonepotikoissa oo tollasta, taitaa olla jälkikäteen tehty (luulisin).

Onnellinen omistaja kyllä oon, soitettavuus just mun mieleen ja hyvälle soundaa!

Fenixejä tehtiin 90-luvun alussa ilmeisesti vain parin vuoden ajan, tiedä sitten mikä oli syynä valmistuksen lopetukselle. Ei tuosta merkistä paljon tietoa irtoa.. Kehuttuja pelejä kyllä ovat ja harvoin olen myynnissä nähnyt. Itse maksoin 700e ja tuskin arvo ainakaan alenee. Onnea omistajalle! :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)