Aihe: Vika volumepotikassa?
1 2
Decadetroll
15.11.2006 16:50:56
Tere taas kaikille.
Asentelin tuossa jokin aika sitten itelleni kepakkoon Dimebuckerin ja yhdistin sen ainoastaan volumepotikkaan, tonea kun ei kitarassani ole. Nyt on kuitenkin ongelmia tuon volumen kanssa, koska se ei toimi ollenkaan niinkuin pitäisi: Kiinnipäin rullatessa ääni ei juurikaan pienene, vaan ottaa vain pikkuisen yläpäätä pois saundista. Tokihan tuollekkin ominaisuudelle on käyttönsä, mutta en haluais ostaa volumepedaalia moisen ongelman vuoksi. Jotenka kysynkin, missähän voisi olla vika? Voisiko uusi volumepotikka olla rikki heti kättelyssä?
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
Jesus_Plastica
15.11.2006 17:03:58
Heh muutit sitten volapotikan toneksi.
Decadetroll
15.11.2006 17:05:57
Näinpä tein vaikka väänsin ne piuhat menemään just niinku ohjeissa neuvottiin. Taitavata.
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
last command
15.11.2006 18:20:32
Muistaakseni itselläni oli sama vika, taisi olla siinä potikan maadoituksessa vika.
Eli reuninmainen "jalka" mikä taitetaan/juotetaan siihen potikkaan kiini on huonosti....
Don't never give a damn!!!
Insane Kane
15.11.2006 18:24:19
Näinpä tein vaikka väänsin ne piuhat menemään just niinku ohjeissa neuvottiin. Taitavata.

Jos teit just kuin ohjeessa kerrotaan, niin sinulla on nyt toimiva vehe, eiks jeh? Tarkista kaikki juotokset.
LUJEMPAA!!
Tympee Huttunen
15.11.2006 18:25:35
Jos teit just kuin ohjeessa kerrotaan, niin sinulla on nyt toimiva vehe, eiks jeh? Tarkista kaikki juotokset.

Kyllä mäkin luulen, että ohjeissa oli joku vika:)

Tarkasta tosiaan uudestaan ohjeet ja juotokset.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
hq
15.11.2006 18:54:48
Eli reuninmainen "jalka" mikä taitetaan/juotetaan siihen potikkaan kiini on huonosti....

Joo, tuosta varmaan kannattaa lähteä hakemaan ensimmäisenä vikaa. Onhan potikan kuorikin varmasti maadotettu? Tuon reunanastan juottamisesta siihen ei ole iloa jos kuori ei ole maissa.
"Tietyntyyppisissä lauluissa aina purjehditaan pois. Kuulostaako se vakuuttavalta, jos ei muuta voi kun matkustaa?"
last command
15.11.2006 18:57:37
Don't never give a damn!!!
Decadetroll
15.11.2006 19:10:22 (muokattu 15.11.2006 19:11:04)
Juu, nyt tajusin mikä siinä on vikana. jos se vika jalka pitää kerta yhistää kuoreen. En vaan tajunnu sitä siitä ohjeesta. Oolrait, propleemo on selvitetty(toivon mukaan). Kiitoksia paljon kaikille! Ja kyllä, olen pölijä :D
jarpppa
15.11.2006 19:14:42
itsellä ihan samat oireet,2 humpparia,yksi volume ja 3 asentoinen mikki valitsin.Eli ei volume pienene,vaan muuttaa ääntä hiukan.mikähän lie?
Maailma on kuoleman odotushuone
Gypsy
15.11.2006 19:21:59
itsellä ihan samat oireet,2 humpparia,yksi volume ja 3 asentoinen mikki valitsin.Eli ei volume pienene,vaan muuttaa ääntä hiukan.mikähän lie?

No tossahan se on mahollinen vika jo kerrottu.
Aamen
jarpppa
15.11.2006 19:28:42
reunimmainen nasta on kyllä tinattu potikan runkoon,niinkuin ohje sanoo
oiva tumpeloinen
15.11.2006 19:31:58
reunimmainen nasta on kyllä tinattu potikan runkoon,niinkuin ohje sanoo

Ja siitä potikan rungosta menee piuha mihin?

Jos kaikki näyttää samalta kuin kuvissa, niin kannattanee käydä juotoksia uudelleen läpi, ettei ole tullut juotettua mitään huonosti.
jarpppa
15.11.2006 20:37:56 (muokattu 15.11.2006 20:39:30)
potikan Rungosta menee tallaan maa.ja volumepotikan maahan.Kitara soi helkatin hyvin,ja ilman mitään hurinoita ja surinoita,ainut että tuo volume ei nyt toimi niinkuin pitäis.

niin ja kaaviossa oli varmaankin kaksi piuhaa vaihtanut paikkaansa,ennenkuin käänsin ne toisinpäin,ei kuulunut yhtikäs mitään,paitsi kaameeta hurinaa.
Tympee Huttunen
15.11.2006 20:43:31
potikan Rungosta menee tallaan maa.ja volumepotikan maahan.Kitara soi helkatin hyvin,ja ilman mitään hurinoita ja surinoita,ainut että tuo volume ei nyt toimi niinkuin pitäis.

niin ja kaaviossa oli varmaankin kaksi piuhaa vaihtanut paikkaansa,ennenkuin käänsin ne toisinpäin,ei kuulunut yhtikäs mitään,paitsi kaameeta hurinaa.

Ei niissä kaavioissa ole mitään virheitä, jos se oli jonkun mikkivalmistajan tms. tekemä.
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
Gypsy
15.11.2006 20:46:03
Ei niissä kaavioissa ole mitään virheitä, jos se oli jonkun mikkivalmistajan tms. tekemä.

Toi on täyttä paskaa. En väitä, ettäkö kaavioissa olis nyt virhe, mutta niissä ON ollu virheitä, joista olen sähköpostiakin valmistajille lähettäny.
Aamen
jarpppa
15.11.2006 20:52:52
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/2h_1v_3w.html

Eli tossa tuo on,juurikin nuo keskinastat mikki valitsimella ihmetyttää että onko oikein piiretty tuohon kuvaan,kun käänsin ne toisinpäin,niinkuin muissa näkemissäni kaavioissa on,nii alko kuulumaan mutta se volume vielä ei toimi
Gypsy
15.11.2006 20:56:56
Eli tossa tuo on,juurikin nuo keskinastat mikki valitsimella ihmetyttää että onko oikein piiretty tuohon kuvaan,kun käänsin ne toisinpäin,niinkuin muissa näkemissäni kaavioissa on,nii alko kuulumaan mutta se volume vielä ei toimi

Ne on kyllä itse asiassa piirretty oikein, jos katot kuuman piuhan liuskoja ja maadotusnastaa. Tosin helposti sekaannusta aiheuttaa se, että tossa kuvassa toi ei kyllä oo se tyypillisin kolmeasentoinen kytkin juotoskorvakkeiden sijottelun kannalta. Mut jep, just ton takia ne oli sulla aluks luultavasti väärinpäin ja nyt oikeinpäin.

Eipä nyt tuu mieleen ratkasua sun ongelmaan. Lähden kohta baariin.
Aamen
jarpppa
15.11.2006 22:02:25 (muokattu 15.11.2006 22:16:58)
Niin tuossa sotki se että tosiaankin ainut kytkentäkaavio noilla sivuilla missä on tuollalailla piirretty nuo mikkivalitsimen nastat.

tuossahan tuo on miten pitääkin,kaaviossa vain hieman erilailla piiretty.
http://www.seymourduncan.com/support/schematics/3ws_trans.html
Decadetroll
15.11.2006 22:03:43
Noniin, olihan se vika sitten siinä joo. No, nyt oon vahingosta viisastunut ja tajuan seuraavalla kerralla laittaa sen kolmannen jalan heti alkuunsa runkoon. Suurensuuret kiitokset kaikille tästä illan vinkistä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)