Jouni74 09.02.2006 07:32:43 | |
---|
Pääasiassa treenikämppä käyttöön pitäisi hommata uusi vahvistinnuppi ja pohdin tällähetkellä otsikon vaihtoehtoja. Onko tuossa tehoerossa merkitystä treeniolosuhteissa? (eli saako esim TSL:sta paremmin saundin irti kun ei ilmeisesti ole niin kova mörssäri..) JCM on ennestään tuttu, mutta TSLää en ole päässyt kokeilemaan. Heittäkäähän kommentteja, niin ja mitä mieltä olette tällaisesta koneesta:Comford MK 50 H |
Jouni74 09.02.2006 07:36:10 | |
---|
...onkin näköjään Cornford.. |
Grabel 09.02.2006 09:07:42 | |
---|
Onko tuossa tehoerossa merkitystä treeniolosuhteissa? Äänenpaine ero on noin 3dB:ä, mikäli tehoarvot ovat todella nuo 60/100w - eli käytännössä hyvin pieni, ellei jopa huomaamaton.. |
jussimus 09.02.2006 09:40:27 | |
---|
Sen verran voin sanoa että mulla on treeniksellä TSL60-nupin mastervolume ja etuastevolumet seiskan kohdalla, ja me soitetaan erittäin kovaäänistä vaihtoehtorokkia. Eli TSL60-nupin tehot riittää taatusti menoon kuin menoon, paikasta riippumatta. |
askomiko 09.02.2006 10:00:04 | |
---|
Miulle yksi JCM, kitoos. Canada! (:ž |
jussimus 09.02.2006 11:13:52 | |
---|
Miulle yksi JCM, kitoos. Kannattais kysyä hänen saatavuuttaan mieluummin pikaviestitse, kuin tälleen kaikkien nähden :D |
Härski 09.02.2006 11:17:21 | |
---|
Kannattais kysyä hänen saatavuuttaan mieluummin pikaviestitse, kuin tälleen kaikkien nähden :D Miks? En mä tota olis pikaviestillä nähny? Siis jossei ois multa kysyny? |
jussimus 09.02.2006 11:25:49 | |
---|
Miks? En mä tota olis pikaviestillä nähny? Siis jossei ois multa kysyny? Läppä oli kato siinä, että mä tarkotin "hänellä" nimimerkki JCM:ää :) |
askomiko 09.02.2006 11:46:28 | |
---|
Päivän huonoin, aploodeja. Canada! (:ž |
jussimus 09.02.2006 11:49:20 | |
---|
Päivän huonoin, aploodeja. Kiitän. |
Härski 09.02.2006 11:50:20 | |
---|
Päivän huonoin, aploodeja. *taputtaa messissä* ENpä heti hokannu. Ehkä ei ois ees pitäny, hähähähä. |
Lento-V-mies 14.11.2006 10:43:42 | |
---|
Minä oon aina luullut että 2203:ssa oli 4 inputtia... En ees tienny tosta 1959:stä mitään. Oon vaan aina pistäny merkille että esim. Judas Priestin tai Scorpionsin käyttämissä JCM 800:ssa oli 4 inputtia. No joo... Mulla ois JCM 800-liittyen pieni kymysys... elikkä tosta kanavan vaihtajasta (kun mulla on toi kakskanavainen malli)... eli mikäs johto siihen käy? En tee hittoakaan sillä reverbillä kyllä siinä, kunhan kanavan sais vaihdettua. Toi vahvistin menee aina automaattisesti särökanavalle niin ei oo koskaan tarvinnu tota vaihtajaa käyttää, mutta ajattelin että vois tota puhdastakin kanavaa koettaa joskus :P |
Arabian Lauri 14.11.2006 12:26:23 (muokattu 14.11.2006 14:13:23) | |
---|
TSL 60 on hyvä paketti. Sitä ei vaan pidä mennä sotkemaan siihen satawattiseen sisareen. Se on sellanen paha sisarpuoli oikeasti se satku, pilannut koko malliperheen maineen;?) On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Guitar Hero 14.11.2006 12:34:54 | |
---|
Minä oon aina luullut että 2203:ssa oli 4 inputtia... En ees tienny tosta 1959:stä mitään. Oon vaan aina pistäny merkille että esim. Judas Priestin tai Scorpionsin käyttämissä JCM 800:ssa oli 4 inputtia. No joo... Mulla ois JCM 800-liittyen pieni kymysys... elikkä tosta kanavan vaihtajasta (kun mulla on toi kakskanavainen malli)... eli mikäs johto siihen käy? En tee hittoakaan sillä reverbillä kyllä siinä, kunhan kanavan sais vaihdettua. Toi vahvistin menee aina automaattisesti särökanavalle niin ei oo koskaan tarvinnu tota vaihtajaa käyttää, mutta ajattelin että vois tota puhdastakin kanavaa koettaa joskus :P Ihan perus plugikaapeli siihen käy. Asiasta tietämättä tech21:n kanavanvaihtajasta saadulla mutukokemuksella siis näin oletan. |
Fortune 14.11.2006 15:02:28 | |
---|
Mulla ois JCM 800-liittyen pieni kymysys... elikkä tosta kanavan vaihtajasta (kun mulla on toi kakskanavainen malli)... eli mikäs johto siihen käy? En tee hittoakaan sillä reverbillä kyllä siinä, kunhan kanavan sais vaihdettua. Toi vahvistin menee aina automaattisesti särökanavalle niin ei oo koskaan tarvinnu tota vaihtajaa käyttää, mutta ajattelin että vois tota puhdastakin kanavaa koettaa joskus :P Mikä tahansa normaali kanavanvaihtopedaali siihen käy, itselläni on 2205:sessa Marshallin yksinnappinen, kun en reverbiä tarvitse itsekään. Myös tuollainen halpis Proel toimi, kun hätätilassa sitä käytin hetken.
Look behind you, a three-necked guitar!
|
Lento-V-mies 14.11.2006 15:43:42 | |
---|
Jaa että plugi-johto? Okke, kiitokset. |
Rypsolisti 14.11.2006 18:36:12 | |
---|
TSL 60 on hyvä paketti. Sitä ei vaan pidä mennä sotkemaan siihen satawattiseen sisareen. Se on sellanen paha sisarpuoli oikeasti se satku, pilannut koko malliperheen maineen;?) Mites nyt näin? Eikun oikeasti, ei niin hirveästi ole kokemusta noista TSL ja DSL sarjalaisista. Kyllähän ne kiinnostaa mutta huonoja kommentteja olen niistä kuullut. JCM800 vois olla sellanen varma valinta, nyt tuo putkivahvistin asiakin on tullut ajankohtaisemmaksi kun bändissä soittelen. |
op87 14.11.2006 19:21:30 | |
---|
Mulla on TSL60 ja melua siitä lähtee aivan tarpeeksi. Niin ja hyvä se on, ei oo kukaan vielä ehtinny mun soundia haukkua. |
Arabian Lauri 14.11.2006 21:09:03 | |
---|
Mites nyt näin? Eikun oikeasti, ei niin hirveästi ole kokemusta noista TSL ja DSL sarjalaisista. Kyllähän ne kiinnostaa mutta huonoja kommentteja olen niistä kuullut. JCM800 vois olla sellanen varma valinta, nyt tuo putkivahvistin asiakin on tullut ajankohtaisemmaksi kun bändissä soittelen. DSL:ää en hauku kun ei ole kokemusta, mutta TSL:istä tiedän jotain. Kuuskybäsessä on kummallakin särökanavalla gain ja volume sekä sitten päättärin volume eli master volume. Tolla kanavakohtaisella gain volumesuhteella pääsee vaikuttamaan saundiin tosi paljon. Siitä saa kyllä sellaisen perinteisen JCM800-saundin kun opettelee ruuvaamaan. Satavattisessa on joka kanavalla gain ja mastervolume. Siinä ei saa mistään ruuvista säädettyä sitä kuinka kovasti etunen syöttää matskua päättärille. Suhde on ikäänkuin fiksattu tiettyyn asentoon ja siinä syy miksi monille ei löydy siitä sitä oikeaa saundia. On ihmeellistä miten vähän saa aikaan kun vaan lakkaa yrittämästä! |
Rypsolisti 14.11.2006 23:09:28 (muokattu 14.11.2006 23:09:58) | |
---|
Okei no kiitos tiedosta! Täytyypä suunnistaa lähinpään musakauppaan missä noita on kokeilemaan, nuo kun tuntuvat jakavan paljon mielipiteitä. |