Aihe: Koa-puu akustisessa kitarassa
1
Zerzy
16.11.2006 04:37:27

Onko kellään hyviä/huonoja kokemuksia koa-puusta akustisessa kitarassa? Nyt mulla olisi mahdollisuus ostaa Taylorin 310:n limited edition, mutta en tiedä tuosta puusta oikein..Takakansi ja kyljet olisivat Hawaiian koaa. Sähkökitaroitahan siitä on tehty mutta akustisesta ei ole kokemuksia.
Les Fender
16.11.2006 12:00:53
Puuna tuo on kaiketi ominaisuuksiltaan lähellä mahonkia. Ulkonäöltään myös, tosin huomattavasti "loimukkaampaa". Akkaria ei mulla tuosta puusta ole, mut basso löytyy. http://www.angelfire.com/wizard2/jouskari/bc_rich/20061026_0730.JPG hienon näköistä puuta, mielestäni.
"Living is easy with eyes closed!"
makoskela
16.11.2006 12:33:38
Koa on soitinpuuna mielestäni kirkas. Ehkäpä pienenä yllätyksenä. Itse
soittelen Takaminen Limited Edition -91:llä, joka on rungosta kauttaaaltaan
koaa. Hyvin toimii ja tuo puuhan on todella upean näköistä!
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
penatuna
16.11.2006 13:12:33 (muokattu 16.11.2006 13:13:49)
Muistan hämärästi jostain lukeneeni, että Koa "elää" suomen ilmastossa aika tavalla. Eli ongelmia saattaa tulla, mutta voin olla väärässäkin. Hienon näköinen puu tosiaan, vaikken itse koan soundista niin piittaakaan. Kansihan taitaa kuitenkin olla soundin kannalta tärkein puu, eli mitä puuta kannessa käytetään?
makoskela
16.11.2006 14:03:02
Muistan hämärästi jostain lukeneeni, että Koa "elää" suomen ilmastossa aika tavalla. Eli ongelmia saattaa tulla, mutta voin olla väärässäkin. Hienon näköinen puu tosiaan, vaikken itse koan soundista niin piittaakaan. Kansihan taitaa kuitenkin olla soundin kannalta tärkein puu, eli mitä puuta kannessa käytetään?

Olet oikeassa, puu elää. Eli kostutinta on syytä käyttää ainakin talvikaudella.
GAS ei ole sairaus - se on elämäntapa.
Funkyshiva
16.11.2006 14:05:36
Mulla on sekä sähkis (Carvin DC400) ja akkari K.Yairi koasta.Tavalliseen mahonkiin verrattuna soundi on keskiääni voittoisempi.Sustain on loistava.
Toi koan "eläminen" Suomen olosuhteissa on varmaan totta,Carvinin joutuu säätämään uudestaan joka kevät ja syksy,K.Yairissa ei ongelmaa kummiskaan ole.
Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more"
Zerzy
16.11.2006 17:54:22

Kansihan taitaa kuitenkin olla soundin kannalta tärkein puu, eli mitä puuta kannessa käytetään?

Kansi on kuusta. Tuolla on kuvaa kyseisestä mallista. http://www.davesguitar.com/product/05003.JPG

Nätti on kyllä tuo koa puuna. Juttu on se, että tämä koa-malli täytyisi ostaa periaatteessa kokeilematta, mikä on syvältä. Perusmallia 310CE:tä ja muita pääsisi kokeilemaan. Kun ei ole kokemuksia koasta niin ei tiedä meneekö rahat täysin hukkaan vai onko huippusijoitus. Tällä hetkellä tuntuu paremmalta ajatukselta tuo perusmalli. Lähipäivinä pitäisi päättää...
penatuna
17.11.2006 13:27:54
Älä osta sokkona. Akkareissa erot eri yksilöiden välillä voivat olla yllättävän suuria, jopa laatumerkeissä. Jokainen toki tyylillään, mutta meikäläinen testaa aina huolella usean yksilön ennen ostopäätöstä.
rattledad
17.11.2006 22:29:33

Nätti on kyllä tuo koa puuna

Ei voi väittää vastaankaan.
http://cgi.ebay.com/Larrivee-ALL-KO … ihZ014QQcategoryZ2385QQcmdZViewItem
Zerzy
18.11.2006 00:28:44

Joo, kyllä se menee tuon perusmallin piikkiin. Ja nimenomaan että saa testata montaa kepukkaa. Ei viitsi ostaa kokeilematta. Ehkä joskus isona sitten ostaa koa-puusta tehdyn kitaran...
Ze Kink
18.11.2006 13:45:51
Toi koan "eläminen" Suomen olosuhteissa on varmaan totta,Carvinin joutuu säätämään uudestaan joka kevät ja syksy,K.Yairissa ei ongelmaa kummiskaan ole.

Itselläni on myöskin Dc400 koasta, ja vähän samaa olen huomannut. Muuten kyllä ihan nätti sointi ja hyvä sustain yms.

Tekisi kuitenkin mieli ehkä vaihtaa tämä Dc747:n pähkinäpuubodyllä. Hieman ot, mutta onko pähkinäpuulla samanlaisia ongelmia tuon sään kanssa kuin koalla? Sehän on kuitenkin aika kovaa. Entä saundi?
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)