Aihe: TONEWORKS AX1500G vai Line6 POD 2.0
1
Puos
23.11.2006 14:09:00 (muokattu 24.11.2006 12:08:36)
tarkoitus olis hankkia n. 200€:n multiefekti, jolla sais tuotua lisää persoonallista saundia soittoon.. Pitkän tutkimisen jälkeen oon saanu kaks potentiaalista vaihtoehtoa, irtoaiskos suositteluja kumpi on kannattavampi ostos?

TONEWORKS AX1500G

vai

Line6 POD 2.0?

Floor POD on myös mahdollinen musta hevonen.
wiggy
23.11.2006 20:15:00

Olen omistanut tuon Korgin ja nykyisin soitan Pod 2.0:lla, Podissa on HUOMATTAVASTI paremmat soundit. Korg on helpompi käyttää, mutta suosittelen silti ehdottomasti podia.
Tympee Huttunen
23.11.2006 20:26:21
50e lisää ja voit löytää PodXT:n käytettynä.
saastara
23.11.2006 20:54:03 (muokattu 23.11.2006 20:54:58)
50e lisää ja voit löytää PodXT:n käytettynä.

Jeps.. Myös uusi FloorPod on huomiotavan arvoinen vaihtoehto jos eivät rahat tuohon Xt:hen riitä.. ITse soittelen tuolla Xt Livellä ja sitä voin kyllä kympillä suositella. Loistava värkki..

E: Ax 1000G:n omistin ennen tuota Podia ja oli sekin kelpo peli, tuskin tuo uudempi malli sitä ainakaan huonompi on.. Pod on kyllä tosin sitten jo ihan oman luokkansa värkki noihin Korgeihin verrattuna.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Ze Kink
23.11.2006 21:03:53 (muokattu 23.11.2006 21:04:28)
Olen omistanut tuon Korgin ja joskus leikkinyt Pod 2.0:lla, Podissa on HUOMATTAVASTI paremmat soundit. Korg on yhtä helppo käyttää, mutta suosittelen silti ehdottomasti podia.

Jep. Vielä tohon hintaan menisi ne uudet Zoomit, joita on kovasti kehuttu, itse en kuitenkaan ole ehtinyt vielä testata moista (tosin huomenna ajattelin käydä). Ja vissiin jonkun Gt6:sen saisi kanssa käytettynä tuohon hintaan?
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
Migo
23.11.2006 21:09:52
Tuo Floor POD alkoi kyllä kiinnostamaan. Nettisivujen saunditkin olivat ihan ok, vielä kun pääsee testaamaan värkkiä.

Omistaako tätä vielä kukaan tai edes testannut?
Niinpä..
Puos
24.11.2006 10:30:36
Floor POD on tosissaan houkutteleva vehje, sille pedaalille tulis käyttöä. Onko se ihan tyhmää ostaa POD 2.0:aan joku lisävärkki pedaaliks, vai oliskos se sitten suoraan Floor POD?
Puos
24.11.2006 12:05:49
Halvimmat Floor PODit oon löytäny uutena tasaan 200€, ja POD 2.0 180€, eli aikalailla sama kumpi niistä lähtee, mutta kuinkakohan paljon tossa Floor PODissa lisää hintaa se että se on vähän uudempi vehje?
wiggy
24.11.2006 13:36:26

pod2 jalkapedaalilla sisältäisi enemmän soundeja, mutta on sitten vastaavasti kalliimpi. Kai Floorpodissakin riittävästi soundeja on.
Jucciz
24.11.2006 13:59:11
POD 2.0 lähtee käytettynä alle satasella, joten kyllä se floorboardin kanssa pitää 150 euroon saada.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
wiggy
24.11.2006 14:06:21

Jucciz on oikeassa, mutta vertasin lähinnä tuohon 2006-mallin podiin. En kyllä tiedä, mitä hyötyä siitä nopeamasta prosessorista on. Floorpodissa näyttäisi olevan myös aux input, joka pöytäpodista puuttuu.
HeavyMachinery
24.11.2006 15:14:39

Olen omistanut tuon Korgin ja nykyisin soitan Pod 2.0:lla, Podissa on HUOMATTAVASTI paremmat soundit. Korg on helpompi käyttää, mutta suosittelen silti ehdottomasti podia.

Korgissa on HUOMATTAvasti paremmat soundit kuin podissa. Varsinkin jos meinaat ajaa sitä ihan perus kitara vaffariin. PODin puolirosot on todella aneemiset. Mulla on vielkin koti soittelussa ax1000g, ostin jo pod XT:n aijemmmin mutta möin pois kun sen soundit oli hanurista....

Jos line6 homaat osta ihmeessä se lattia malli, se alkaa kyrsii reeneissä ja keikoilla jos ei ole ohjainta. Ja ohjain maksaa taas sitten ekstraa....
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Xizor
24.11.2006 15:34:29
Kaikki kolme olen omistanut eli PodXT, POD 2.0 ja AX1500G.

Mielestäni AX1500G oli selkeästi heikoin....siitä ei löytynyt ainuttakaan käyttökelpoista soundia ja tuon säätäminenkin oli PODeihin verrattuna melko kryptistä ja vanhanaikaista.
The difference between genius and stupidity is that genius has limits.
saastara
24.11.2006 15:43:26 (muokattu 24.11.2006 15:45:08)
Korgissa on HUOMATTAvasti paremmat soundit kuin podissa. Varsinkin jos meinaat ajaa sitä ihan perus kitara vaffariin. PODin puolirosot on todella aneemiset. Mulla on vielkin koti soittelussa ax1000g, ostin jo pod XT:n aijemmmin mutta möin pois kun sen soundit oli hanurista....

Tämäkin riippuu toki soundimieltymysten lisäksi myös käyttötavoista. Ax xxxxG-polkimet kun on suunniteltu nimenomaan vahvareiden eteen soitettaviksi kun taas Podit ovat "parhaimmillaan" omavaraisina, tahi päättäreihin soitettuina.

Silti kyllä jaksaa ihmetyttää, jos Ax 1500G:ssa on paremmat soundit kuin Pod Xt:ssä.. :) Vanhoihin Podeihin eron toki ymmärrän mutta, että Xt:hen..? Silloin on jo kyse melko omalaatuisesta korvasta. Itse vetelen tuota Live Xt:tä tuohon B2 Bomberiin, suoraan sisääntuloon o/ ja sangen jämptiltä kuulostaa. Etenkin nuo parjaamasi pikkurosot ovat hemmetin timmit ja reagoivat soittodynamiikkaan todella orjallisesti.. Volumen ruuvaamisellakin on oikeasti jotain väliä ensimmäistä kertaa.

Jos line6 homaat osta ihmeessä se lattia malli, se alkaa kyrsii reeneissä ja keikoilla jos ei ole ohjainta. Ja ohjain maksaa taas sitten ekstraa....

Tämä on kyllä totta, tuommoinen desktop-munuainen on kotinauhoitteluun sangen kätevä mutta jos livenä tarkoitus on käyttää niin lauta on ehdoton must.. Muutoin alkaa heti ekojen treenien jälkeen nuppiin ottamaan kun ei ole niitä polkusimia joilla ohjata. :)
Ze Kink
24.11.2006 17:04:08 (muokattu 24.11.2006 17:06:18)
Ottakaahan vielä Gt6 ja Gt8 mukaan vertailuun, itse olen nimittäin todennäköisesti ostamassa jotain reppuun menevää äänittelyvehjettä, joka on vähän monipuolisempi kuin Micro Cube. Ykkösehdokkaina on nyt Pod2 ja PodXt, todennäköisesti munuaismalli. Kenties siihen tulisi sitten vielä joku midilauta kaveriksi myöhemmin.

Testasin Zoomin G2.1U:ta, muttei se oikein vakuuttanut. Säröt oli ponnettomia, eikä kunnon "chunggaa" meinannut saada irti millään. Säätäminenkin oli jotenkin mielettömän vaikeasti toteutettu, kesti vähän pidempään että tajusin siitä mitään.

Ja "turhat" avaruuspulputtelusaundit on aivan must! Niille tulee todennäköisesti olemaan käyttöä.
-keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi!
saastara
24.11.2006 19:21:04
Ottakaahan vielä Gt6 ja Gt8 mukaan vertailuun, itse olen nimittäin todennäköisesti ostamassa jotain reppuun menevää äänittelyvehjettä, joka on vähän monipuolisempi kuin Micro Cube. Ykkösehdokkaina on nyt Pod2 ja PodXt, todennäköisesti munuaismalli. Kenties siihen tulisi sitten vielä joku midilauta kaveriksi myöhemmin.

Jos äänittely ja monipuolisuus ovat nämä haettavat ominaisuudet, lienee Gt-8 ja Pod Xt nämä hinta / laatu - suhteeltaan kilpailukykyisimmät vekottimet. Enemmän kiinni kenties pään sisältä, kumpi noista on sitten se parempi. Kirjoittamaton sääntö, jonka itsekin allekirjoittaisin, on se, että Pod voittaa hieman vahvarimallinnoksillaan ja Gt-8 taas efekteillään.. Kumpaa sitten itse enemmän tarvitset, päätä itse. :)

Ja jos Podiin satut päätymään, suosittelen, että tuota Liveäkin testaisit.. Sama masiina, mutta hieman enemmän efektejä.. ja tietysti se sisäänrakennetty lautakontrolleri. Itse maksoin mielelläni sen pari kymppiä extraa livestä, koska arvasin, että jossakin vaiheessa iskee morkkis, jos ei kontrolleria ole.

Testasin Zoomin G2.1U:ta, muttei se oikein vakuuttanut. Säröt oli ponnettomia, eikä kunnon "chunggaa" meinannut saada irti millään. Säätäminenkin oli jotenkin mielettömän vaikeasti toteutettu, kesti vähän pidempään että tajusin siitä mitään.

Näinkö on näreet..? Täytyypä käydä tarkistamassa.. En minä erityisemmin uuden multipulputtimen tarpeessa ole mutta mielenkiintoahan on aina hyvä olla.

Ja "turhat" avaruuspulputtelusaundit on aivan must! Niille tulee todennäköisesti olemaan käyttöä.

Podissa noita on jo omaan käyttöön "liikaa".. Tulee leikittyä niillä enemmän kuin soitettua oikeasti. Kaikennäköistä näennäisesti tarpeetonta kaikua ja kitarasynaa löytyy vaikka muille jakaa.. Mitä nyt vertailua tuon GT-8:n kanssa olen tehnyt niin siinä tuntuisi olevan niitä pulputtimia vieläkin enemmän.. Eli piste siitä Gt:lle.
Jay-Kay
25.11.2006 02:52:10
Itse joskus mielenhäiriössä (pari? vuotta sitten) ostin toneworks 1500:n, eikä se mikään unelmaostos ollut, vaikka edullinen olikin. Kyllähän se kerrostaloasunnossa luurit päässä soitellessa on ihan kiva, eikä naapuritkaan häiriinny. Painonapit on myös aika vempuloita ja niitä saa runnoa välillä ihan tosissaan, jotta "pankin" saa vaihdettua. hyvää siinä puolestaan on 16s:n nauhoitus ominaisuus.

Pod 2:sta olen pariin otteeseen testaillut ja siinä on kyllä mallinnukset huomattavasti paremmalla tolalla, tosin lattiaversiosta ei ole minkäänlaista tuntumaa. Jos itse olisin kyseisen ostopäätöksen edessä nyt, päätyisin varmasti Line6:n pulputtimeen. Se on myös kotinauhoitteluun erinomainen laitos, Voittajan valinta!
Ziggy Bubba
25.11.2006 04:15:11 (muokattu 25.11.2006 04:18:18)

Just, just. Haastan sinut löytämään itellesi kaverin joka on kanssasi yhtä mieltä :)

Multakin tulee ääni Pod XT:lle (itellä Live), mainiot pikku-rosot ja puhtaatkin löytyy - niiden vanhojen mättösoundien (Pod 2) lisäksi. Efektejäkin löytyy oikein pätevä kattaus. Reilusti vähemmän kuin GT8:ssa, mutta silti tarjontaa on enemmän kuin tarpeeksi. Ei se määrä, vaan..

Tosiaan, GT8:n omistaneena ja jokusta masiinaa testanneena uskallan väittää yhä Line 6:n olevan muutaman kengurun loikan edellä Bossia, Digitechiä ja Korgia tuossa vahvistinmallinnuksessa. Efektipuolella on laadullisesti aika tasaista, Boss vie kyllä voiton määrässä.

Tuo Korg ei muuten edes yritä kilpailla kunnolla näiden "kahden suuren" kanssa - hinnoittelukin on enemmän Zoom-osastoa.
www.mikseri.net/sigkk My musique
HeavyMachinery
25.11.2006 11:26:54

Just, just. Haastan sinut löytämään itellesi kaverin joka on kanssasi yhtä mieltä :)

Todennäköisesti moni vaan ei ole jaksanut tehdä korgin kanssa töitä :)

Multakin tulee ääni Pod XT:lle (itellä Live), mainiot pikku-rosot ja puhtaatkin löytyy - niiden vanhojen mättösoundien (Pod 2) lisäksi. Efektejäkin löytyy oikein pätevä kattaus. Reilusti vähemmän kuin GT8:ssa, mutta silti tarjontaa on enemmän kuin tarpeeksi. Ei se määrä, vaan..

Tosiaan, GT8:n omistaneena ja jokusta masiinaa testanneena uskallan väittää yhä Line 6:n olevan muutaman kengurun loikan edellä Bossia, Digitechiä ja Korgia tuossa vahvistinmallinnuksessa. Efektipuolella on laadullisesti aika tasaista, Boss vie kyllä voiton määrässä.

Kyllä rahani laittaisin bossin puolesta. Se on aika paskamainen käyttää pitemmän päälle mutta kyllä se pesee noi muut vaihto ehdot. Ehkä kyse on siitä että te ajattelette kuinka ko. kone toimii itsenäisesti, kun taasen minä ajattelen kuinka se kone toimii oikean vahvarin ( tähän ei lueta bomberia & gorillaa) kanssa. Pod XT ongelma li minulla nuhjuisuus joka vaivaa kaikki kokeilemiani line 6 tuotteita. Omistin aikoinaan vettacombon joka oli kyllä hieno ja löytyi saundi joka lähtön mutta ei se pändin kanssa toiminut....

Tuo Korg ei muuten edes yritä kilpailla kunnolla näiden "kahden suuren" kanssa - hinnoittelukin on enemmän Zoom-osastoa.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Ziggy Bubba
25.11.2006 15:52:11

Pod XT ongelma li minulla nuhjuisuus joka vaivaa kaikki kokeilemiani line 6 tuotteita. Omistin aikoinaan vettacombon joka oli kyllä hieno ja löytyi saundi joka lähtön mutta ei se pändin kanssa toiminut....

Niin, eihän noita ole vahvarin eteen alunperin tarkoitettukaan. Ei se ole Podin vika jos sitä käyttää sopimattomien laitteiden kanssa. Mulla on XT:n perässä Behkun Truth-aktiivimonitorit ja komiasti pelittää, ei puhettakaan muhjuisuudesta. Sanotaanko että ainakin kotistudio-käytössä Line 6:n tuotteen on aikas ässiä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)