Aihe: Fender American Telecaster vertailua
1
Juutas
24.11.2006 08:48:20 (muokattu 24.11.2006 11:07:49)
Olen ajatellut monen vuoden haaveilun jälkeen täydentää kitaravalikoimaani
jenkkitelellä ja nyt tarvitsisin näkemyksiä siitä mikä seuraavista malleista on
eniten vastinetta rahalle. HUOM en siis ole ostamassa Meksiko-Japani-Indokiina
tms. mallia enkä Tokaita tai Stratoa tms. JENKKITELE! =)

Eniten olen himoinnut tuota 60th anniversary mallia, mutta onko tuossa riittävästi
"lisäominaisuuksia" puoltamaan hintaa? Onko kukaan telen omistaja käynyt
tyyppaamassa?

http://www.thomann.de/fi/fender_60th_anniversary_am_telecaster.htm

Toinen vaihtoehto samassa hintaluokassa olisi American Deluxe, jossa onkin
sitten kaikkea pikkukivaa.. ;-)

http://www.thomann.de/fi/fender_american_deluxe_tele_rw_3csb.htm

Kolmas vaihtoehto on sitten se American "perustele", joka on reilu pari sataa halvempi. Onko jommassa kummassa edellisistä lisäarvoa sen parin sadan edestä?

http://www.thomann.de/fi/fender_amtele_3tsb_rw_egitarre.htm

Kysymyksen asettelu on hieman typerä (tiedän), mutta mikä näistä on teidän
mielestä eniten vastinetta rahalle?

EDIT: Lisättäköön, että perusmallin kuva on tosiaan T-kaupassa väärä,
mutta laitoinkin tuon lähinnä hintareferenssin vuoksi. Ruusupuuotelauta on
myös must.
Freewheeler
24.11.2006 09:09:44
Kolmas vaihtoehto on sitten se American "perustele", joka on reilu pari sataa halvempi. Onko jommassa kummassa edellisistä lisäarvoa sen parin sadan edestä?

http://www.thomann.de/fi/fender_amtele_3tsb_rw_egitarre.htm

Näyttäisi olevan T-kaupalla väärä kuva. Tuo on Vintage '62 RI, siinä on valkoiset reunalistat.

Ilmeisen hyviä skittoja kaikki, mutta oletko miettinyt vintage-vaihtoehtoja? Niissä on todellista Telesoundia, tuhti kaula ja hyväsoundiset vintagemikit ja viimeistelykin on nitrolakkaa (tosin polyn päällä).

Esim:

http://www.musicstorekoeln.de/is-bi … MusicStoreShop&JumpTo=OfferList

Nämä ovat hyviä:

Tämäkin voisi olla jees:

Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
pnorman
24.11.2006 09:22:46
kantsii käydä katsomassa Fenderin sivuilta kuvat niin ei tule erheitä....

Minulla on american deluxe ja pidän siitä paljon. Minulla sattui olemaan irtorahaa että sain hankittua sen, muuten olisin ottanut perus-american series -mallin. Hintaero tosiaan on huomattava, mutta onneksi minulle sattui tulemaan tämän mukana kantikas kova laukku, eikä se muotoiltu huonolaatuinen mikä siihen speksien mukaan kuuluu.

Jos nyt olisin hankkimassa ruusupuuotelautaista suht' koht' perus-amerikan teleä, päätyisin varmaan tuohon 60-vuoden juhlamalliin. Sitten miettisin vielä vakavasti pitäisikö olla myös vaahteraotelautainen tele lisäksi.....
Joees
24.11.2006 09:59:19
...Sitten miettisin vielä vakavasti pitäisikö olla myös vaahteraotelautainen tele lisäksi.....

Pitäisi ;-D Heh, mulle on kauheen suuri kynnys ottaa teleä missä otelauta on ruusupuuta. Toki sellaisenkin voisin haluta. Heh.
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
pnorman
24.11.2006 10:09:10
8-)

Tällä hetkellä ainoa teleni on vaahteraotelaudalla ;-)))
koponen
24.11.2006 10:26:04
Käsien läpi lipsahti tuollainen juhlavuoden tele, eikä siinä mitään ihmeellistä kyllä ollut ellei lasketa sitä anniversary -lätkää headstockin takana joka ehkä parantaa jälleenmyyntiarvoa hamassa tulevaisuudessa. Muutamia noita uudempia highway one telecastereita testaillut ja niissä on kyllä ollut hinta ja laatu oikein hyvin kohdallaan. Jos ei olisi pikkurahasta puutetta niin päätyisin kyllä tuollaiseen american deluxeen.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
Juutas
24.11.2006 11:12:54
Ilmeisen hyviä skittoja kaikki, mutta oletko miettinyt vintage-vaihtoehtoja? Niissä on todellista Telesoundia, tuhti kaula ja hyväsoundiset vintagemikit ja viimeistelykin on nitrolakkaa (tosin polyn päällä).

En ole miettinyt enkä mieti. =) Mulla on ennestään Strato vuosimallia 90 jotain ja
haluan kaveriksi Telen, jossa on likipitäen sama tuntuma (kaulan profiili ja
pintakäsittely). Eli ei mitään lakattua kaulaa tms.
Lennu
24.11.2006 12:15:00

8-)

Tällä hetkellä ainoa teleni on vaahteraotelaudalla ;-)))

Sama juttu. Tosin mä oonkin vaahterafriikki. Kaikissa muissa paitsi akustisissa on vaahteraotelauta. Enkä edes oikeen tiedä miksi?
" Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia."
Jome
24.11.2006 12:19:24
Itselläkin tele hakusessa, mutta tietäiskö jouku tuon '52 vintagen mikrofoni kytkennästä, saako siina valitsimen keskiasennossa päälle etu ja takamikin? käsittääkseni alunperin 50-luvun teleissä ei tällaista mahdollisuutta ollut.
Rautalankamusiikki on isänmaallista -Esa Pulliainen
pnorman
24.11.2006 12:22:38
3-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Neck Pickup with Tone Control (Bright Vintage Circuit)
Position 3. Neck Pickup with No Tone Control (Dark Vintage Circuit)

Tämmöistä väittävät Fenderin sivuilla.....eli näemmä ei sais kumpaakin mikkiä samanaikaisesti päälle....
Jome
24.11.2006 12:31:05
3-Position Blade:
Position 1. Bridge Pickup
Position 2. Neck Pickup with Tone Control (Bright Vintage Circuit)
Position 3. Neck Pickup with No Tone Control (Dark Vintage Circuit)

Tämmöistä väittävät Fenderin sivuilla.....eli näemmä ei sais kumpaakin mikkiä samanaikaisesti päälle....

Niin vähän aattelin. Muuten toi '52 olis mulle just sellainen mitä hakisin.
Rautalankamusiikki on isänmaallista -Esa Pulliainen
weelie
24.11.2006 13:09:17

Mutta kaikkihan tuon laitattaa moderniksi. Ei pitäisi olla syy olla ostamatta tuota mallia! Muita syitä voi toki olla (ja onkin).
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
Juutas
24.11.2006 13:48:23 (muokattu 24.11.2006 13:50:23)
EDIT: Ei mitään. Luin väärin yhden aiemman kommentin. =) Ja suomalaisten
lukutaito on muka maailman huippuluokkaa....
jannek
24.11.2006 15:28:55
iha kiva tuommonen deluxe tele. kun kytkee sarjaan mikit niin saa poweria niinku olis humbuckeri mikki. minä tilasin saksasta ja sai aika edullisesti. hihnalukot ja kaikkea, voi voi. eihän ne suomen musakaupat oo mistään kotosi. yhessäki liikkeessä ei ollukkaa sitä kitaraa mikä oli puhelimessa mainittu ja sitte ku vieraili siellä ja löysi hyvän kitaran nii ei ees myyny sitä...viddu
A boy's best friend is his mother. -PSYCHO
Vainhaalee
24.11.2006 16:37:29

Kitaran mukana tulee kitti, jonka avulla tuon saa muutettua tuollaiseksi moderniksi (talla-molemmat-kaula) kytkennäksi... Itsellä on vähän venynyt tuon modin tekeminen, mutta kai tässä on loppuelämä aikaa, enkä usko sillä loppujen lopuksi juurikaan olevan vaikutusta käyttötottumuksiini, en edes lespalla käytä juurikaan tuota middle asentoa...
Enkä kyllä telelläkään tuota vintage-asentoa...
The Flashing Psychedelic Kid
Juutas
27.11.2006 17:31:04
Kitaran mukana tulee kitti, jonka avulla tuon saa muutettua tuollaiseksi moderniksi (talla-molemmat-kaula) kytkennäksi... Itsellä on vähän venynyt tuon modin tekeminen, mutta kai tässä on loppuelämä aikaa, enkä usko sillä loppujen lopuksi juurikaan olevan vaikutusta käyttötottumuksiini, en edes lespalla käytä juurikaan tuota middle asentoa...

Lespassa en ole keskiasennosta saanut koskaan mitään irti kun
mielestäni kahden humpparin samanaikainen kytkeminen tekee
soundista todella tumppuisen. =) Sen sijaan Telen singeleiden
samanaikainen kytkeminen on homma erikseen. Nykyisessä
Telessä se on itseasiassa yksi suosikkisoundeistani.
cruel_destiny
27.11.2006 17:51:55
Lespassa en ole keskiasennosta saanut koskaan mitään irti kun
mielestäni kahden humpparin samanaikainen kytkeminen tekee
soundista todella tumppuisen. =) Sen sijaan Telen singeleiden
samanaikainen kytkeminen on homma erikseen. Nykyisessä
Telessä se on itseasiassa yksi suosikkisoundeistani.

vähän offaria, mutta sanonpa kuiteskin. ite olen saanut lespasta mukavia saundeja vetämällä tallamikin kliinille eli jonnekkin 2-3 paikkeille ja kaulamikki täysille. keskikohta käyttöön ja jytisee... :)
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)