kaikki_taivaan_alla 21.11.2006 21:49:37 | |
---|
|
Härski 21.11.2006 21:50:42 (muokattu 21.11.2006 21:54:27) | |
---|
Kohta joku tulee sanomaa, että osta putkicombo tolla rahalla. Torilta. Käytettynä. Mutta vastaanpa silti kokemuksista. En ole tuota nuppikaappi-settiä kokeillut, mutta 100 wattista MG comboa kylläkin. Ainutta oikeasti hyvää siinä on ne efektit ja reverb, monista speduista lähtee huonommat soundit, kuin tuon efekteistä. Säröosasto on melkoista tuhinaa, sopinee parhaiten metalliin ja muuhun soundeista-ei-niin-nuukaan- musiikkiin, jos siihenkään. Clean on sen sijaan ihan kelvollinen, hitusella reverbillä maustettuna etenkin. Minkälaista musaa soitat? |
hullu_ukko 21.11.2006 21:53:21 (muokattu 21.11.2006 21:54:16) | |
---|
M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
saastara 21.11.2006 22:32:59 (muokattu 21.11.2006 22:35:53) | |
---|
Lauantaina oli eräällä jampalla keikalla moinen.. Tosin ryyditti sitä Bossin Metal Zonella ja ME-50:llä.. Ei hävetä tarvinnut. Kelpo säröä sieltä irtosi.. Itsekin soitin joskus keikan tuon combo-versiolla, smash boxilla ryyditettynä. Hyvältä kuulosti, tosin silloin vedettiin viikinkisirkkeliheviä, että tuokin on hieman suhteellista.. Eli ei tuo ole läheskään niin huono kun kaikki aina sanovat.. Mutta tuolla rahalla saa huomattavasti parempiakin vahvareita.. Suosittelen, että käyt testimässä ja mietit hyvin rankasti ennen tuon ostoa. Voihan se toki olla, että tykästyt soundiin mikä on sangen thumbs up-juttu! :) E: Jos halpa trankkumarsu ja kaappi huohottaa, etsisin sinuna käsiini Marsun 8100:n sekä Harley Bentonin HB Vintage 30-kaapin. Niillä sitä hiiviä irtoaa, ja hintakin jää hyvässä lykyssä alle 500€:n.. Kaapista tosin ei ole kokemusta, mutta vaikka täyspaska olisikin, on se silti hyvä kauppa. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Jucciz 22.11.2006 01:29:15 (muokattu 22.11.2006 01:29:35) | |
---|
Lauantaina oli eräällä jampalla keikalla moinen.. Tosin ryyditti sitä Bossin Metal Zonella ja ME-50:llä.. Ei hävetä tarvinnut. Kelpo säröä sieltä irtosi.. Osasitko arvioida, minkä verran soundista oli Metal Zonen, ME-50:n ja itse "Marshallin" aikaansaamaa? EDIT: lainausmerkit meinas unohtua... |
Härski 22.11.2006 09:54:16 | |
---|
Osasitko arvioida, minkä verran soundista oli Metal Zonen, ME-50:n ja itse "Marshallin" aikaansaamaa? EDIT: lainausmerkit meinas unohtua... Niin, kyllähän tosta hyvän soundin saa, kun laittaa Hughes&Kettnerin Tubemanin looppiin. Jää vaan se "hunajainen marsusaundi" kokonaan sivuun siitä... Hoho. |
saastara 22.11.2006 17:16:03 | |
---|
Osasitko arvioida, minkä verran soundista oli Metal Zonen, ME-50:n ja itse "Marshallin" aikaansaamaa? Niinpä.. Mutta pointtini lähinnä oli, että saapi hyvää soundia edes aikaiseksi.. Tuskin sitä kukaan ostaa halpistrankkuja niiden hunaisten omien soundien vuoksi. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Petrukki 22.11.2006 17:19:52 | |
---|
Joo, itse soittelin parikymmentä minuuttia combolla ja siitä lähti kyllä surkein särö mit' olen vähään aikaan kuullut... kalliskin vielä! Floikilla on hauskemapaa. |
Kasperi Tervonen 22.11.2006 17:57:18 (muokattu 22.11.2006 17:57:41) | |
---|
Joo, itse soittelin parikymmentä minuuttia combolla ja siitä lähti kyllä surkein särö mit' olen vähään aikaan kuullut... kalliskin vielä! Mulla on tuolla nurkassa 10 wattinen mg. En ole jaksanut myydäkään kun ei muuta vahvistinta tällä hetkellä kotona ole. Nuo vahvarin omat säröt ovat kyllä käsittämättömän huonot. Smashboxilla saan siitä vähän siedettävämmän särön, aika huono tosin sekin on. "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
Finlander 25.11.2006 15:53:46 | |
---|
100 HDFX-nuppi ja skobe arvioni: 1. Ihan ok trankkuvehkeeksi 2. menee tosin tukkoon vähän voimattomaksi jos pelkästään tällä keikan heittää ja riippuu tilasta missä soittaa 3. Hinta ihan sopiva tälle 4. särö on kyllä säädöistä kiinni ja esiasteen pedaleista, perus Stratolla voinee pärjätä ilman mitään pedalejakin? 5. Voimaa on mutta ei kuten putkivermeissä 6. äänen sointi ja siten tuo BOTNE puuttuvat - ne mitä niin kovasti putkivehkeistä kaivetaan 7. on hyvä kerrostalonuppi - kuulokeliitäntä ei piinaa naapureita 8. toimii parhaiten marsun CABin kanssa jostain syystä optimoitu? 9. Clean kanava on mielestäni ihan onneton ja voimaton paitsi jos soittaa sen tyylistä musaa mihin sekin käy 10. Efektit on ihan perseestä ja joku saattaa löytyä jota oikeestikin voi käyttää Voi olla että tällä on helpompi soittaa kuin esim VOXilla jossa ei ole mitään muuta säätöä kuin volume, basso ja treble? Eli itkee helpommin mutta vaisummin... Finlander |
Twistyh 25.11.2006 16:58:33 (muokattu 25.11.2006 17:01:06) | |
---|
Minä taas tykkään. Tokihan jos tohon pistäis pari satkua lisää niin saa putkivermeet..juujuu. Ite en käytä ton särökanavaa enää(oli liikaa bassoa), vaan otan säröt hot headista ja hyvin toimii. Mutta miksei combona tota samaa? http://www.musiikkiliike.fi/?m=shop&a=product&t=62 |
spede from hell 25.11.2006 19:40:47 | |
---|
Aika huonot Marshalleiksi. Mutta pesee kaiken maaiman behringerit mennen tullen ja palatessakin vielä... Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |
Finlander 25.11.2006 23:18:31 (muokattu 25.11.2006 23:25:36) | |
---|
Tarkennus: Tolla summalla ihan hyvä nuppi. En periaateessa soita komboilla kun siinä joutuu kantamaan usein aika kesseliä 12" ämyriä turhaan ja useinmiten avoimella kaapilla höystettynä (isot Marsut on suljettuja), kun kuitenkin on tarkoitus rämistellä 2x 4 x 12" Marsuilla. Myönteistä tässä nupissa on myös se että painaa hiton vähän verrattuna putkivahvareihin ja on monipuolisempi kuin monet monet entisen ajan vahvarit Monet ns. ammattimuusikot soittavat comboilla syystä että PA-kamojen kautta ne kuitenkin vedetään eikä sitä MARSUseinämää ole... tossa 100 HDFX:ssä on kuulokeliitäntä, jonka voi kytkeä PA:han suoraan ilman kaiuttimen mikittämistäkin tarvittaessä ja kierto ei ainakaan ole ongelma. Mietin vaan että missä esim Hesassa tollaisia tehoja tarvitaan kuten 100W kitaraan, joka yleensä on aikas nykystandardi - ennenhän VOX AC 30:llä ja sen kautta soitti koko bändi No täytyy myöntää että isolla kaappirivistöllä ei tartte soittaa täysillä ja se kuulostaa tukevalta OK OK pakko hommata 2 MArsua lisää ;) Huono varmaan Marshalliksi jos on tottunut EL 84 tai EL 34-putkisaundeihin pääteasteella ja ECC83-82 esiasteella sekä lämpimään tyhjiöputken tuottamaan toivottuun säröön Finlander |
spede from hell 26.11.2006 21:03:06 | |
---|
Tarkennus: Tolla summalla ihan hyvä nuppi. En periaateessa soita komboilla kun siinä joutuu kantamaan usein aika kesseliä 12" ämyriä turhaan ja useinmiten avoimella kaapilla höystettynä (isot Marsut on suljettuja), kun kuitenkin on tarkoitus rämistellä 2x 4 x 12" Marsuilla. Myönteistä tässä nupissa on myös se että painaa hiton vähän verrattuna putkivahvareihin ja on monipuolisempi kuin monet monet entisen ajan vahvarit Monet ns. ammattimuusikot soittavat comboilla syystä että PA-kamojen kautta ne kuitenkin vedetään eikä sitä MARSUseinämää ole... tossa 100 HDFX:ssä on kuulokeliitäntä, jonka voi kytkeä PA:han suoraan ilman kaiuttimen mikittämistäkin tarvittaessä ja kierto ei ainakaan ole ongelma. Mietin vaan että missä esim Hesassa tollaisia tehoja tarvitaan kuten 100W kitaraan, joka yleensä on aikas nykystandardi - ennenhän VOX AC 30:llä ja sen kautta soitti koko bändi No täytyy myöntää että isolla kaappirivistöllä ei tartte soittaa täysillä ja se kuulostaa tukevalta OK OK pakko hommata 2 MArsua lisää ;) Huono varmaan Marshalliksi jos on tottunut EL 84 tai EL 34-putkisaundeihin pääteasteella ja ECC83-82 esiasteella sekä lämpimään tyhjiöputken tuottamaan toivottuun säröön ...uuuhhh... Asiantuntija! Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |