Aihe: Fender Highway 1 Stratocaster?
1 2
Sukkis
16.08.2006 14:45:52
Nonii, tosiaan olen jonkun aikaa katsellut tuota kyseistä mallia (vasurina) ja olis mukava kuulla kyseisen mallin omistajien mielipiteitä tästä mallista.
Strato tyylisistä kitaroista omistan entuudestaan Yamahan Pacifica 112L mallisen skebulaisen. Fendereistä ei ole juurikaan kokemuksia, koska useimmissa liikkeissä ei ole juurikaan vasureita tarjolla tai kokeiltavana.
Thomanilla näyttää hinta olevan ainakin suhteellisen alhaalla tosin riski tilattaessa on aina jonkilainen ja kahta täysin samanlaista kitaraahan ei ole. Musamaku on aika monipuolinen (ehkä enemmän kevyemmälle puolelle kallistuva) joten kitaran pitäs palvella melko monipuolisesti ja mitä olen stratoista kuullu ja omien kokemusten perusteella aika monipuolisia petoja nuo tuntuu olevan. Pistäkää mielipiteitä ja kokemuksia tulemaan tästä mallista. Kaikille vastannaille jo etukäteen kiitoksia!
Iron Horse
16.08.2006 15:26:56
Suosittelisin jonkun mehico-straton ostoa ennemmin, koska hinta-laatusuhde on hieman eri luokkaa, ja muutes, ne highwayt on oikeasti kiinassa tehty ja usassa kasattu, oon akustisesti highwaytä ja mehikoja testannu, ja kyseisissä kitaroissa mehikot olivat selkeästi parempia´
J.Hollström
16.08.2006 15:31:15
ja muutes, ne highwayt on oikeasti kiinassa tehty

Mistäs tämmöset jutut on peräisin?
Kiinankeisari
16.08.2006 16:26:21
Mistäs tämmöset jutut on peräisin?

vissiin niistä vanhemmista traditional-kepeistä jotka oli made in USA mutta käytännössä kiinalaisista osista. niitä ei myyty kuin euroopassa, muistaakseni joskus 90-luvulla. highwayt on siis vissiin meksiko-USA yhdistelmäosastoa, hullukaan ei ota selvää että mitä sitten tarkalleen on tehty jenkkilässä ja mitä mehikossa. tai en minä ainakaan.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
peto
16.08.2006 16:53:16
Ootko ikinä kokeillut japsifenkkuja? Mielestäni loistavia pelejä hintaansa nähden. Ite olen sellasella puol vuotta soitellut, ja tyytyväinen olen. En tiedä noista Highway keppien hinnasta, mutta luultavasti samaan hintaan saat japsipelin. Niissä on jenkkielektroniikat ja hardwaret, joten ei pitäisi highwaylle näissä hävitä. Tosin sillon et saa sitä Made In USA tekstiä kitaraasi. :D
J.Hollström
16.08.2006 17:11:14 (muokattu 16.08.2006 18:13:16)
highwayt on siis vissiin meksiko-USA yhdistelmäosastoa, hullukaan ei ota selvää että mitä sitten tarkalleen on tehty jenkkilässä ja mitä mehikossa. tai en minä ainakaan.

Meksikolaisissa on jenkkeissä jyrsityt puut, jotka on viimeistelty Meksikossa. Olisi aika hassua, että HW1:ssä olisi Meksikolaisia osia.

E: eli puista puhutaan.
Iron Horse
16.08.2006 17:20:25
Joo japsit on kyllä hyvä vaihtoehto, parempi varmaan ku mehikot, en oo hirveenä päässy japsipeliä(fenkku) soittamaan
J.Hollström
16.08.2006 17:24:14
Joo japsit on kyllä hyvä vaihtoehto, parempi varmaan ku mehikot, en oo hirveenä päässy japsipeliä(fenkku) soittamaan

Tällaista suositeltavuuskategorointia ollaan yleensä tarjottu noissa Fendereissä:
1) USA
2) Japan
3) Mexico
4) Korea
5) Indonesia
6) China
Dr. Muff
16.08.2006 17:24:43
Meksikolaisissa on jenkkeissä jyrsityt puut, jotka on viimeistelty Meksikossa. Olisi aika hassua, että HW1:ssä olisi Meksikolaisia osia.

En tiedä missä ne osat tehdään, mutta esim samaa mikkiosastoa on tietääkseni HW:ssä kuin mehiko classiceissa. Väitteet kiinayhteyksistä ovat perättömiä.
I read the internet, I know what's going on. - Axl
klobasa
16.08.2006 17:29:44
Sillähän ei ole paskaakaan väliä onko se ollut John Smith, Jose Gutierres vai Kazuyoshi Funaki joka on sitä koneen nappia tehtaalla painanut. Kunhan puut ovat hyvät, profiilit oikeat yms. niin hyvä tulee. Niin ja kunhan sattuu hyvä yksilö!

Itse suosisin Highway 1 -kitaraa hyvin pitkälti jo siksi, että siinä on nitroselluloosalakka. Paitsi että niin... joskus omistin ´62 reissue japsi-telen jossa ei taatusti ollu nitro-lakkaa ja se perhanan yksilö soi 10-vuotta vanhoilla ruosteisilla kielilläkin puhtaammin ja heleämmin kuin mikään kokeilemani USA-fender. Joten...

Mene kauppaan ja kokeile ja etsi hyvä yksilö ja älä välitä missä se on tehty. Kunhan soi hyvin ja budjetti riittää.
J.Hollström
16.08.2006 17:52:35
Mene kauppaan ja kokeile ja etsi hyvä yksilö ja älä välitä missä se on tehty. Kunhan soi hyvin ja budjetti riittää.

Tossahan se on niin tyhjentävästi sanottu, että kaikki keskustelut voisi kuitata tällä kommentilla ja lopettaa kitaroista keskustelu kokonaan.

Ongelma taitaa vaan olla usealla semmonen, että kaikkia malleja / yksilöitä jonka itselleen haluaa ei pääse hiplaamaan, vaan joskus on tilattava silmät ummessa ja kieli keskellä suuta ja toivoa että ko. yksilö on just se maailman paras. Sikäli toi valmistumaakeskustelu on ihan relevanttia, jolla jengi pääsee kartalle millaisia kepukoita suurinpiirtein missäkin tehdään.

Jokuhan taisi täällä joskus mainostaa, että ei ne kitarat mitään yksilöitä ole, vaan kaikki samanlaisia sarjatuotantotuotteita. Jos ei ole, niin kitarassa on joku vika. En taida viitsiä linkittää sitä keskustelua enää tähän...
klobasa
16.08.2006 18:24:45 (muokattu 16.08.2006 18:26:07)
Tossahan se on niin tyhjentävästi sanottu, että kaikki keskustelut voisi kuitata tällä kommentilla ja lopettaa kitaroista keskustelu kokonaan.

Jokuhan taisi täällä joskus mainostaa, että ei ne kitarat mitään yksilöitä ole, vaan kaikki samanlaisia sarjatuotantotuotteita. Jos ei ole, niin kitarassa on joku vika. En taida viitsiä linkittää sitä keskustelua enää tähän...

Juu, eihän sitä monesti ole mahdollisuutta kokeilla. Siksi itse suosinkin uuden kitaran sijasta yleensä käytettyä yksilöä joka on nähnyt elämää...ja toivon että se on käytetyn näköinen siksi kun sillä on soitettu niin paljon koska se kitara on hyvä.

Tuo alempi heittohan ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kitarassahan puut ovat siinä ratkaisevassa tekijässä soundin suhteen ja eihän sitä vaan nyt ole olemassakaan kahta samanlaista yksilöä jossa liimaukset / syyt / kaikki muut jutut olisi identtisiä.
Kuha
16.08.2006 18:25:20 (muokattu 16.08.2006 18:25:50)

Meksiko Strato = Meksikolaiset tekee Meksikossa

USA Strato = Meksikolaiset tekee USA:ssa
Muistakaa venytellä.
J.Hollström
16.08.2006 18:35:47
Tuo alempi heittohan ei pidä ollenkaan paikkaansa. Kitarassahan puut ovat siinä ratkaisevassa tekijässä soundin suhteen ja eihän sitä vaan nyt ole olemassakaan kahta samanlaista yksilöä jossa liimaukset / syyt / kaikki muut jutut olisi identtisiä.

Niin, sehän ei ollut sitten minun mielipide aiheesta.
klobasa
16.08.2006 18:41:24
Niin, sehän ei ollut sitten minun mielipide aiheesta.

Juu ei :)

Virhe! Liian kirjoitus!
J.Hollström
16.08.2006 18:56:26
Meksiko Strato = Meksikolaiset tekee Meksikossa

USA Strato = Meksikolaiset tekee USA:ssa

HW1 = Meksikolaiset tekee meksikolaisista osista USA:ssa? ;o)

Joo, tossa Fenderin factory tourilta kuvia, jos jotakin kiinnostaa:
http://www.pbase.com/jroy/fender&page=all

Custom shop: http://www.pbase.com/jroy/custom_shop
Lunnu
16.08.2006 19:45:56
Ite tilasin T-kaupasta HSS mallisen HGWY-1 straton ja keppi tuli siististi pakattuna lähipostiin josta sen kävin hakemassa.
Olen sillä nyt noin puolisen vuotta veivannut ja itse olen ollut kapulaan tyytyväinen. Lakkapintakin on pysynyt kondiksessa mainiosti toistaiseksi. (Tästä luin etukäteen kauhutarinoita, miten maali rapisee samantien pois jnejne).

Eli no problem. Itse tykästyin siinä nimenomaan soittotuntumaan, jota kävin kojeistamassa musafasulla. Siellä ei kuitenkaan ollut saatavana ko. mallia joten rohkaisin mieleni ja tilasin ensimmäisen musiikkivälineeni webin kautta.

En ole katunut.

Nonii, tosiaan olen jonkun aikaa katsellut tuota kyseistä mallia (vasurina) ja olis mukava kuulla kyseisen mallin omistajien mielipiteitä tästä mallista.
Strato tyylisistä kitaroista omistan entuudestaan Yamahan Pacifica 112L mallisen skebulaisen. Fendereistä ei ole juurikaan kokemuksia, koska useimmissa liikkeissä ei ole juurikaan vasureita tarjolla tai kokeiltavana.
Thomanilla näyttää hinta olevan ainakin suhteellisen alhaalla tosin riski tilattaessa on aina jonkilainen ja kahta täysin samanlaista kitaraahan ei ole. Musamaku on aika monipuolinen (ehkä enemmän kevyemmälle puolelle kallistuva) joten kitaran pitäs palvella melko monipuolisesti ja mitä olen stratoista kuullu ja omien kokemusten perusteella aika monipuolisia petoja nuo tuntuu olevan. Pistäkää mielipiteitä ja kokemuksia tulemaan tästä mallista. Kaikille vastannaille jo etukäteen kiitoksia!
Nostalgy is not what it used to be
Chips
16.08.2006 22:16:53
Joo, tossa Fenderin factory tourilta kuvia, jos jotakin kiinnostaa:
http://www.pbase.com/jroy/fender&page=all

Ja tässä video: http://www.youtube.com/watch?v=aL9fUomMA8Y
rosberg
16.08.2006 23:01:41

ootkohan soittanut mitään muutakaan kuin suutasi näppäimistön avustuksella (tähän sellanen sopiva hymiö).
haikkarit on varsinkin yksilöinä loistavia. nyt nämä uudet upgreidatut mallit on vielä entistäkin parempia. multa ei vielä löydy, mutta ostan kun tulee sopiva vastaan.
elämä voittaa!
Humu
17.08.2006 12:54:08
Minusta näissä Mexico/Japan/USA...väittelyissä keskitytään aina vain tähän laatukysymykseen. Siis että onko Mexico stratot nyt hintalaatusuhteeltaan parempia jne. Mä olen paljon soitellu liikkeissä Mexicon stratoja ja ne on kyllä iha hyviä ja laadukkaita, mutta soittotuntumaltaan olleet meikäläisen käteen huonompia, kuin USAn mallit. Voi tietysti johtua siitä, että kaikissa on järestään 7.25 radius ja vintage nauhat, jotka ei mun käteen käy niin hyvin?!

Itselläni oli aikoinaan Japsi 60 reissuemalli, joka oli kyllä laadukkaasti tehty ja ihan hyvä, mutta sitt vaihdoin sen Deluxeen, koska siinä oli mun mielestä huomattavasti rennompi/parempi soittotuntuma...ja itseasiassa se soikin paremmin. Tokihan mallissakin on himan eroja, mutta jos joku tulee selittämään suu vaahdossa, miten paljon parempi hinta/laatu suhde tossa Japsissa oli, niin so what?!

Sitä vaan, ett oon kyllä kokeillut Highway staroa ja mun mielestä se oli hyvä. Eli oleellinen juttu nyt on se, miellyttääkö kyseisen soittimen tuntuma ememmän, kun mexicon mallin, koska mun mielestä eroa on aikas paljon. Ostaa sitt sen, kumpi miellyttää. Sillä ei niin väliä ole, lukeeko lavassa USA vai Mexico.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)