Aihe: EMG 81 ja 85 aktiivi mikit vai Dimarzio evolutionit?
1
marko.m
03.12.2006 14:22:28
Olen harkinnut uusien mikkien hankkimista. Otsikossa on vaihtoehdot ja kaipaisin vähän muiden kokemusta näistä.
Rypsolisti
03.12.2006 14:34:53
Minkälaista musiikkia ajattelit noilla soittaa?
Fender Stratocaster '62
Juustonaksu
03.12.2006 14:44:11 (muokattu 03.12.2006 14:45:32)
Jos soitat muutakin kuin todella säröistä metallia niin suosittelen passiiveita. Niissä on enemmän valinnan varaa. Jos taas epäilet, ettet koskaan kaipaa mitään henkevää blues-kamaa niin sitten ne aktiivit. Pitää myös muistaa, että joka mikillä on se ominaissoundi etkä välttis tykkääkään siitä aktiivin crunchista. 8-)

Niin ja jos haluat olla erilainen niin isket 85 tallaan ja jonkun muun kuin 81 kaulaan. Esim. 60.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
marko.m
03.12.2006 15:03:10
Heviä ruukaan soitella mutta myös vähän kevyempää tulee soiteltua. Että ehkä ne evot sopisi silloin paremmin. Onko kokemusta evoista? Millainne soundi niissä on? Olen tukkimassa niitä Jacksonin PS-4:seen jossa on orkkis mikit vielä paikallaan.
Pehvanssi
03.12.2006 15:10:52
Evolutionit on hyvät mikit, mutta MINUN mielestä niistä puuttuu vähä midleä. Todella erottelevat, joka voi toisen mielestä olla hyvä ja toisen mielestä huono juttu.
Minun mielestä Evolutioneille tarvii avata vahvarista hieman hönkää että ne alkaa elämään, mutta eikös se oo vähän kaikkien mikkien kohdalla sama juttu.
Ite laittasin Evolutionin tallaan ja ehkis breedin kaulaan, mut nää on näitä makuasioita.
Juustonaksu
03.12.2006 15:22:44
Evolutionit on hyvät mikit, mutta MINUN mielestä niistä puuttuu vähä midleä.

Köh. Minun ymmärtääkseni näissä on varmaan eniten middlekorostusta mistään DiMarzion mikeistä. Ehkä se on väärää taajuutta kuin sitä mistä itse pidät? :)

Todella erottelevat, joka voi toisen mielestä olla hyvä ja toisen mielestä huono juttu.

Kyllä. Erittäin erottelevat, mutta hyvä sinänsä niin tulee soitettua oikeasti. Noita on vaikea saada peitettyä säröllä tms.

Minun mielestä Evolutioneille tarvii avata vahvarista hieman hönkää että ne alkaa elämään, mutta eikös se oo vähän kaikkien mikkien kohdalla sama juttu.
Ite laittasin Evolutionin tallaan ja ehkis breedin kaulaan, mut nää on näitä makuasioita.

Se nyt vähän riippuu siitä, mikä on "hönkä". :) Nuohan on nimittäin kuumat mikit ulostuloltaan ja siksi en oikein ymmärrä, että pitäisi enemmän tupata vahvaria auki. Sitäpaitsi, vaikuttaako vahvistimen vola jotenkin mikkien toimimiseen? Taitaa olla enemmänkin niin päin, että se vahvistin alkaa elämään, kun sitä avaa, ei ne mikit. ;-)
Pehvanssi
03.12.2006 16:19:12
Köh. Minun ymmärtääkseni näissä on varmaan eniten middlekorostusta mistään DiMarzion mikeistä. Ehkä se on väärää taajuutta kuin sitä mistä itse pidät? :)

Se nyt vähän riippuu siitä, mikä on "hönkä". :) Nuohan on nimittäin kuumat mikit ulostuloltaan ja siksi en oikein ymmärrä, että pitäisi enemmän tupata vahvaria auki. Sitäpaitsi, vaikuttaako vahvistimen vola jotenkin mikkien toimimiseen? Taitaa olla enemmänkin niin päin, että se vahvistin alkaa elämään, kun sitä avaa, ei ne mikit. ;-)

On siel Esmees Breedissä, Dual Soundissa ja Tone Zonessa enempi midleä, kuin evolutionissa. Siis noita DiMarzion sivujen kaavioita katsomalla ja korvia käyttämällä. Ehkä Evolutionissa on paljon ylämidleä verraten noihin muihin ja noissa muissa hieman enempi lisätty alapäätä. Makuasioita.
Toi kuumuus ei vielä ole itsestään selvyys soundin perään etsiessä. Mulla on nyt esim tallassa mikki jossa on 14,5 kohm ja siitähän kyllä oottas lähtevän mölinät, vaan ei se oo soundiltaan ja tehoiltaan siltikkään evolutionin "tehoinen". Sillä on paljon merkitystä, että miten ja mistä se mikki on tehty.
Ei se mikkien toimimiseen se vahvari vola vaikutakkaan, mutta kuten itsekkin jo sanoit se vahvari alkaa elämään isommalla volalla - johtopäätös - mikeistä saa enempi irti?
Ja kaikki ylläoleva sepostus yhdellä sanalla: makuasioita ;)
marko.m
03.12.2006 16:26:39
Onkohan vanhalla elektroniikalla paljoa merkitystä miten uudet mikit pelaa? Eli kannattaisko samalla hankkia uudet potikat?
Ziggy Bubba
03.12.2006 16:38:20

Onkohan vanhalla elektroniikalla paljoa merkitystä miten uudet mikit pelaa? Eli kannattaisko samalla hankkia uudet potikat?

EMG:n settien mukana tulee mukana ainakin hyvät potikat.. Nuo kun eroavat noista tavallisista passiivimikkien kanssa käytettävistä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
marko.m
03.12.2006 18:16:35
Osaakohan joku sanoa kannattaako tilata se F-Spaced eli vähän leveämpi malli vai tavallinen malli siitä dimarziosta? Eikös se F-Spaced ole tarkoitettu floyd rose tallaiseen kitaraan? Minullahan tässä on floyd rose mutta vanha talla mikki ei ainakaan ole yhtään leveämpi kuin kaulamikkikään.
Juustonaksu
03.12.2006 18:32:34
Osaakohan joku sanoa kannattaako tilata se F-Spaced eli vähän leveämpi malli vai tavallinen malli siitä dimarziosta? Eikös se F-Spaced ole tarkoitettu floyd rose tallaiseen kitaraan? Minullahan tässä on floyd rose mutta vanha talla mikki ei ainakaan ole yhtään leveämpi kuin kaulamikkikään.

F-Spaced -malli on tosiaan floikkaan ja sitten Fixed-tallaisiin. Itse ostin Tone Zonen tavallisen version Fixed-tallaan, koska se myyjä sanoi, että se on se oikea. Kotona sitten huomasi, että olisi pitänyt se äffä hommata. Soundiin tuolla ei kyllä ole mitään vaikutusta. Eli ihan yhtä hyvin ne napapalat nappaa värinän, vaikka onkin reunoilta vähän ohi. :)

Jos sinulla on kielet läpi rungon mallinen keppi niin ostaisin normaalin tai joku Les Paul -tyyppinen tallaratkaisu. Jos taas floikka tai fixed niin sitten f-aukollinen.
marko.m
03.12.2006 18:58:27
Minulla on floikka mallinen. Eli F-spaced olisi siis parempi ratkaisu. Kuinkahan paljon leveämpi se F-Spaced on normaali malliin verrattuna? ettei käy niin ettei sitten mahdu paikalleen. Tai no eihan se sitten olisi kuin sovittaa ;)
Juustonaksu
03.12.2006 20:17:48
Minulla on floikka mallinen. Eli F-spaced olisi siis parempi ratkaisu. Kuinkahan paljon leveämpi se F-Spaced on normaali malliin verrattuna? ettei käy niin ettei sitten mahdu paikalleen. Tai no eihan se sitten olisi kuin sovittaa ;)

Jaa, eikai se nyt kovin paljon leveämpi ole koossa. Napapalat vain suuremmilla väleillä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)