Aihe: Brian may(tonelab se)
1
-razz-
02.12.2006 14:34:27

Elikkäs mulla on toi voxsin tonelab se ja haluaisin hyvät brian may saundit enkä oikeen meinaa saadaa niin voisiko joku kerto miten tehdään hyvät saundit!
Kiitos etukäteen!
koponen
02.12.2006 14:39:19
Elikkäs mulla on toi voxsin tonelab se ja haluaisin hyvät brian may saundit enkä oikeen meinaa saadaa niin voisiko joku kerto miten tehdään hyvät saundit!
Kiitos etukäteen!

Siellähän on joku Brian May / Queen presetti valmiina. Siitä vaan väännät haluamaasi suuntaan.
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
-razz-
02.12.2006 14:44:47

en ole kyllä löytänyt semmosta!onko se siinä 1 oletuksessa?ja jos vaihdan oletus soundit hukkuuko kaikki minun tekemäni saundit vai jääkö ne aina siihen oletukseen vai miten(huono käyttäjä)=)
Puavali
02.12.2006 15:02:21
Siellähän on joku Brian May / Queen presetti valmiina. Siitä vaan väännät haluamaasi suuntaan.

Noi tarttee monesti vastaavasaundisen kitaran kuni alkuperäisellä soittajalla oli.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Juutas
02.12.2006 15:13:38
Kiitos etukäteen!

Jaa-a, ei niitä kaikkein helpoimpia tavoitteita "kopioida" Brian Mayn soundia... =)
Ensinnäkin kaveri soitti 99% ajasta itse tekemäänsä kitaraa, jossa oli aika
monta hieman omaperäisempää rakenteellista ratkaisua. Vahvarit oli ainakin
aiemmin Voxin AC30 ja niitä oli useampi kappale (kolme?). Lisäksi May käytti
käsin tehtyä (basisti Deaconin jämä/varaosista rakentama) pikkuvahvistinta
buustaamaan soundia ja ajamaan sitä ruvelle. Treble booster taisi olla myös koko
ajan päällä, ja ilman sitä minusta ainakin Tonelabin Vox mallinnukset kuulostavat
erehdyttävästi mummolta lumessa. Sokerina pohjalla se pennyn kolikolla
soittaminen plektran sijaan...

Eli pistä vaikka se Vox AC30 mallinnus ja treble booster rajun delayn kanssa
päälle alkajaisiksi, niin eiköhän se siitä ala rakentumaan. =) Lisävinkkejä esim.
pistämällä Googleen hauksi "Brian May gears" tai "Brian May sound" tms.
koponen
02.12.2006 16:23:05
en ole kyllä löytänyt semmosta!onko se siinä 1 oletuksessa?ja jos vaihdan oletus soundit hukkuuko kaikki minun tekemäni saundit vai jääkö ne aina siihen oletukseen vai miten(huono käyttäjä)=)

Saattaa olla että muistan väärin. VOXin sivuilla tollanen http://www.voxamps.co.uk/downloads/May%20Tone%20Lab.mp3 tonelabilla tehty Brian May soundi. Ihan tontilla IMO.

http://www.voxamps.co.uk/voxWorld/links.htm selaa nuo läpi jos löytyisi jotain hyödyllistä
http://nationalpriorities.org/index.php?option=com_wrapper&Itemid=182
saastara
02.12.2006 18:18:06
Sokerina pohjalla se pennyn kolikolla
soittaminen plektran sijaan...

Luin jostakin urbaanilegendaa, että May olisi teetättänyt lisää tietyn vuoden kolikoita, kun vanhat loppuivat / katosivat. Eivät kuulemma uudet kolikot kuulostaneet niin hyviltä kuin vanhat.. :)

Ot:na pakko mainita, että tuosta kolikolla soitosta lähtee kyllä miellyttävä soundi.. Ei se toki kaikkeen sovi, mutta semmoiseen pieneen, dynaamisesti vaihtelevaan herkistelyyn soipii erinomaisesti.. Itse tulee aika ajoin soiteltua noilla 20 sentin kolikoilla. Ihastuttvan pyöreä soundi..
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
Juutas
04.12.2006 19:59:58
Luin jostakin urbaanilegendaa, että May olisi teetättänyt lisää tietyn vuoden kolikoita, kun vanhat loppuivat / katosivat. Eivät kuulemma uudet kolikot kuulostaneet niin hyviltä kuin vanhat.. :)

Eipä tuo niin kummalliselta kuulosta, kuin miettii miten suomalaiset
kolikot ovat muuttuneet viimeisen parinkymmenen vuoden aikana... =)
Vaikka kymmensenttisen nimellisarvo olisikin aika lähellä vanhaa
50 pennistä, niin eiköhän noissa ole aika erilainen tuntuma. ;-)
saastara
04.12.2006 20:28:45
haluaisin hyvät brian may saundit enkä oikeen meinaa saadaa niin voisiko joku kerto miten tehdään hyvät saundit!

Soita paremmin.. :)
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)