Aihe: Fender Telecaster Meksiko vai Japani?
1
jomppu
25.11.2006 18:30:16
Kiinnostaisi kuulla mielipiteitä ja arvioita siitä kummassa maassa valmistetut telet olisivat parempia? Olen ehkä telecasteria hankkimassa ja hintaluokka pyörii siinä alle 500 eurossa, saako sillä rahalla teleä?
ministeri
25.11.2006 19:00:36 (muokattu 25.11.2006 19:02:10)
saa japsi tai mexico standardin. Niistä mä ottaisin japsin mielummin vaikka siinä onkin top loader talla. Käytetty classic sarjalainen (Mexico) vois löytyy tohon hintaan ja olis paras vaihtoehto mielestäni.

Just nyt olis tarjous:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/41
jomppu
25.11.2006 19:41:00 (muokattu 25.11.2006 19:47:23)
No tuota soundstoren teleä olen katsellutkin, mutta siitä ei ole paljon mitään infoa tuolla sivuilla. Kiinnostais tietää vähän noita kaulanprofiileitä ja muita juttuja. Tarjottaaks top loader talla sitä että kielet ei mee rungon läpi? Ja eiks se oo perinteinen tele juttu että ne menee rungon läpi?
Joees
25.11.2006 20:28:34
No tuota soundstoren teleä olen katsellutkin, mutta siitä ei ole paljon mitään infoa tuolla sivuilla. Kiinnostais tietää vähän noita kaulanprofiileitä ja muita juttuja. Tarjottaaks top loader talla sitä että kielet ei mee rungon läpi? Ja eiks se oo perinteinen tele juttu että ne menee rungon läpi?

Johan nykyään täällä kysellään teleistä ja paljon. Telebuumi?

On joo perinteistä että kielet menee rungon läpi. Top loader on juu päältä ladattavaa mallia ;-)
Loafers
Nurmi = Viikset
Play that damn thing!
Bertrand
25.11.2006 20:36:18
Telebuumi on buumeista paras. Tele on miesten kitara.

Meksikolaiset ja japsit ovat ihan okei molemmat. Ei pidä unohtaa myöskään korealaisia Lite ash -telejä. Niissä on Seymour Duncan -mikrofonit, mistä syystä niissä on aika ankara soundi!
Les Fender
25.11.2006 22:52:00
saa japsi tai mexico standardin. Niistä mä ottaisin japsin mielummin vaikka siinä onkin top loader talla. Käytetty classic sarjalainen (Mexico) vois löytyy tohon hintaan ja olis paras vaihtoehto mielestäni.

Just nyt olis tarjous:

http://soundstore.fi/product_info.php/cPath/21_22/products_id/41

Tossa on vaan - Lehmusrunko, jota ei nyt niin hyvänä pidetä (pehmeää puuta) ja jos päältä ladataan niin pitää olla bigsby;)

Tämmöisiä ominaisuuksia ihkutan telessä:
http://soundstore.fi/product_info.php/products_id/43
- Leppärunko valkoisilla reunalistoilla (LesPaul miehen fetissejä)
- D-muotoinen vaahterakaula (tämäkin sopii "G-miähelle)
- Ruusupuuotelauta (joo...G...)
- 7,5 radius (noh..ei G:tä, vintakee)
- 21 vintage-nauhaa (sama)
- 42 mm satula
- Texas Special (USA)-mikrofonit (ei tarvi vaihtaa, kyllä näistä lähtee)
- 3-palainen T8-talla (tahi bigsby)
- Gotohin Kluson-tyylinen virityskoneisto
ja bursti.....

Valitettavasti ei uutena mahu budjettiin, mut jos joku mielenhäiriössä käytettynä myis.

Bongasin tuon muuten myös Kie von Hertzeninkin osaavista kätösistä Tulliklubilla.
"Living is easy with eyes closed!"
slowdive
25.11.2006 23:30:33
Itsellä ollut Lite Ash Telecaster tässä jonkun päivän ja eipä voi sanoa yhtään moitteen sanaa. Täydellinen kitara ainakin mulle. Kannattaa tsekata ennakkoluulottomasti siis sekin. Jos 'Made in Korea' -pelottaa niin se koituu ostajan, ei Fenderin tai Korean tappioksi.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
ministeri
26.11.2006 00:41:57 (muokattu 26.11.2006 00:47:39)
Mulla on 'Made in Korea' Epiphone Sheraton II eikä pelota yhtään. Sen perusteella ainakin uskon että kohtuullista laatua tehdään myös siellä. kyllähän sen viimeistelystä vähän näkee että halvalla mennään mutta mä en ole sellainen että kyttäisin jotain reunalistojen kannen tasossa oloja...räimin vaan menemään.

Mites oli LIte ashissa nauhojen viimeistely? mulla oli joskus mexico standard tele ja siinä oli kyllä huono viimeistely, joutui viilailemaan itse niitä ettei sormiin satu:)
slowdive
26.11.2006 09:41:42
Mites oli LIte ashissa nauhojen viimeistely? mulla oli joskus mexico standard tele ja siinä oli kyllä huono viimeistely, joutui viilailemaan itse niitä ettei sormiin satu:)

Eipä ole mitään valittamista, viimeistely on tehty huolella. Siitä en sitten tiedä kuinka paljon noissa on yksilökohtaisia eroja.
"One good thing about music, when it hits you, you feel no pain." (Bob Marley)
Niq
26.11.2006 10:55:48

Mun Lite Ash Stratossa oli myöskin viimeistely kohdillaan. Nauhanpäät hiottu taidolla eikä muutenkaan ollut valittamista. Elektroniikkapuolihan on aika halpista noissa Lite Asheissa, mikkejä lukuunottamatta.

Lite Ash oli kuitenkin parempi kuin moni kokeilemani mexicon malli, soitettavuudeltaan ja soundeiltaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
jomppu
26.11.2006 13:15:06
Vähän vaikeeks menee, voi olla että laitan nykyisen kitarani myyntiin että saan budjettia isommaksi. Toi 62 reissue vintage ois kyllä hieno, siinä ois ruusupuu otelauta. Tai 72 reissue custon vois olla kans hyvä. En tiedä.
ministeri
06.12.2006 16:14:52
olen miettinyt kans että teleä kuun lopulla hankkisi. 60´s classic ja 72 custom ja deluxe ovat kilpasilla keskenään. kaikki classic sarjaa mexicosta. Myös jos käytetty japsi tulis vastaan niin vois miettiä...yksi standard mexicokin olisi tarjolla käytettynä mutta en tiedä viitsinkö siihen toistamiseen haksahtaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)