Aihe: mikä kaappi thunderin kaveriksi?
1
anttituisku
13.08.2005 23:26:09
noniin, haulla olen kaappijuttuja aika paljon etsinyt enkä saanut mielestäni kunnon vastausta asiaan, eli olen päättänyt hommata tuon engl thunder nupin itselleni, mutta mikä kaappi siihen rinnalle, budjetti ei ole päätä huimaava mikä vaikeuttaa päätöstä ja olen sitä mieltä että mieluummin laadukas 2x12 kuin huono 4x12, olen ymmärtänyt että celestionin v60 on hyviä hevielementtejä, kaipaisin siis nyt mielipiteitä engl:n nuppien omistajilta koska kaikki kaapithan ei ole hyviä eri nupeilla, eikä mitään "kaappi X on paras koska mullakin on se" vaan asialliset perustelut kiitos, ja soundeilta en hae mitään kauheaa diskopauketta alapään osalta, vaan mieluusti alapääkin pysyisi terävänä, ja vähän middleä. kiitos.
McNulty
13.08.2005 23:33:42
Framus 212 CS... :)
Maksaapi thomannilla 311e ja sisältää kaksi Celestion V30:stä elementtiä. Mielestäni aika edukas 2x12" kaappi.

4x12" menee turhan "suureksi" monessakin mielessä. 2x12" ajaa saman asian ja on roudausystävällisempi. Joskus kun budjetti antaa myöten, sille voi hommata kaveriksi toisen 2x12" ja sijoitella kaapit vaikka rumpukorokkeen kummallekin puolelle :)
"Minds are like parachutes. They only function when they are open." -Sir James Dewar (1877-1925)
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa.)
anttituisku
13.08.2005 23:47:02
saattaapa olla tyhmä kysymys mutta miksi juuri v30?, en tarkoita kyseenalaistaa vastaustasi mutta koskaan ei voi tietää liikaa ;)
-K-
13.08.2005 23:58:37 (muokattu 14.08.2005 00:00:36)
saattaapa olla tyhmä kysymys mutta miksi juuri v30?, en tarkoita kyseenalaistaa vastaustasi mutta koskaan ei voi tietää liikaa ;)

Herkkä, harva ja ylämiddlepiikki. Rouhee soundi tulee.

EDIT: ja kyllä uskallan väittää ettei 2x12" aja ihan 4x12" asiaa, kuitenkin perussoundi kaapeissa aivan erilainen. Mutta kyllä tuommoisella 2x12" ratkaisulla pärjää vaikka missä, viilauksen mennään kaappien koossa ja lukumäärässä. Ei tuossa framuksen kaapissa ihan metsään mennä, hyvillä mielin ollut kiinni 1500-2000e nupeissa.
Ei suotta elämys.
Dr. Muff
14.08.2005 00:18:03

Mä tavallaan tykkään Vintage 30stä. Tavallaan en. Se on hieman piikikäs mutta toisaalta se toimii high-gainin kanssa oikeastaan aika kivasti, vähän tietty kaapista riippuen. Mesan Black Shadow elementti on jäänyt myös kivana mieleen. Semmosia voisin ottaa kaapillisen ja miksei Mesan kaapinkin, ovat vaan turkasen kalliita.

Jos vaan mahdollista niin ilman muuta 4x12". Ainakin marsun kaapeista. Mesan 2x12" säväytti mutta niin säväytti hintakin.

Paljon isompi soundi 4x12"ssa ja roudattavuus on molemmissa kuitenkin vähän kyseenalaista. Aikamoista urheilua on 2x12"-kaapin roudaaminen yksin ja toisaalta kahdestaan 4x12" menee kevyesti. Tai riippuu kaapista.
Tuumasta toiseen.
anttituisku
14.08.2005 00:40:00
mesan black shadow elementeistä oon kyllä paljon hyvää kuullu, ja mesasta muutenkin, taitaa vaan olla budjetin ulkopuollella nuo kukkarohirvitykset xE ja roudaaminen ei ole mulle mikään ongelma, ruista ranteessa kiitettävästi ;)
tommi_899
14.08.2005 10:17:52

tosta framuksesta sen verran että niitä on esim, thomannilta tilattu niin paljon, että saa odotella kuukauden tai pari
Bändi .:i:. Kitara .:i:. Kuuntelen eiks sua hävetä kuunnella himiä?
simosiili
14.08.2005 14:38:37
Framus 212 CS... :)
Maksaapi thomannilla 311e ja sisältää kaksi Celestion V30:stä elementtiä. Mielestäni aika edukas 2x12" kaappi.

4x12" menee turhan "suureksi" monessakin mielessä. 2x12" ajaa saman asian ja on roudausystävällisempi. Joskus kun budjetti antaa myöten, sille voi hommata kaveriksi toisen 2x12" ja sijoitella kaapit vaikka rumpukorokkeen kummallekin puolelle :)

4x12 ei muuten mene turhan suureksi. 2x12 ei aja kyllä ihan täysin samaa asiaa. sitäpaitsi 4x12 on paljon näyttävämpi;)
roknroll
terolt
07.12.2006 20:18:27
En viitsinyt uutta topikkia avata joten lisäilen tänne. Eli olis tarkoitus päästä eroon tuosta rohisevasta 412 Laneyn rokkikukosta, ja saada tilalle jokin budjettiystävällinen enemmän metallimättöön sopiva ratkaisu. Vahvarina toimii 6506. Olen tuota framus cs 212 ajatellut jonkin aikaa, mutta miten toimii dropped h vireessä kun joku kertoili "honottamisesta" ja muutenkin, toimiiko se tuollaisessa trashpainoitteisessa musassa. Jos jotain muita ehdotuksia on,laittakaa toki tänne näin hopi hopi!!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)