Aihe: EDGE PRO 7 tremolo.
1 2
Ewereth
31.01.2005 11:43:59

Tuossa Ibanezin RG1527:ssa o tuo edge pro 7 tremolo talla.
Mietin että eroaako jotenkin ominaisuuksiltaan nuista 6 kielisille tarkoitetuista tremoloista?

En löytänyt haulla..
Neil Armstrong oli ensimmäinen joka kiersi avaruuden.
Joq
31.01.2005 12:11:15
Siten että siinä on paikat 7 kielelle...
Ton varmaan kyllä jo päättelit itsekin.
Ewereth
31.01.2005 12:15:24

no älä! niin mutta onko yhtä laadukas kuin 6 kielisille tarkoitetut?
Joq
31.01.2005 12:19:18
Käsittääkseni laatu on ihan samaa tasoa kuin normaalissa EDGE PROssa ja jos se kerran Vaille käy niin ei se mikään aivan paska voi olla, Vai kuinka?
Okei, huono vitsi...
Ewereth
31.01.2005 12:56:28

oli kyllä aika kuiva... noh sitä sattuu.
pysy housuissas :D
Vyötiäinen
31.01.2005 15:13:54
Tuossa Ibanezin RG1527:ssa o tuo edge pro 7 tremolo talla.
Mietin että eroaako jotenkin ominaisuuksiltaan nuista 6 kielisille tarkoitetuista tremoloista?

En ainakaan itse ole huomannut mitään eroa kaverin Edge Prohon. Hyvin on toiminut tähän asti (noin vuoden).
Vyötiäinen nukkuu 15 tuntia päivässä.
Robert
09.12.2006 10:25:39
Huom! Olet kirjoittamassa yli 676 päivää vanhaan ketjuun!

Olisinpa kirjoittanut 10 päivää sitten...

Miksi uusista kielistä pitää katkaista se pallukka ennen kuin sen kiinnittää tallaan? Kitarani oli Keskusmusiikissa (Lahti) "säädettävänä", ja pallukoita ei irroitettu... Voisiko tämä vaikuttaa siihen, että säädöt ovat vähän viturallaan?

Nyt sitten itse taistelen mokoman kanssa... Tuleepahan opittua floikan säätö tässä sitten. Harmittaa vaan, kun vein torrakon liikkeeseen, ja maksoin säätämisestä, niin eivät mokomat mitään tehneet, raha kyllä kelpasi.
Minotaurs and genetic beasts invade the world with a bloody feast
oiva tumpeloinen
09.12.2006 11:12:28
Miksi uusista kielistä pitää katkaista se pallukka ennen kuin sen kiinnittää tallaan? Kitarani oli Keskusmusiikissa (Lahti) "säädettävänä", ja pallukoita ei irroitettu... Voisiko tämä vaikuttaa siihen, että säädöt ovat vähän viturallaan?

Miten se kieli on saatu järkevästi tallaan katkaisematta sitä pallukkaa? Ei kai se edes mahdu sinne? Vai ymmärsinkö mä jotain väärin?

Nyt sitten itse taistelen mokoman kanssa... Tuleepahan opittua floikan säätö tässä sitten. Harmittaa vaan, kun vein torrakon liikkeeseen, ja maksoin säätämisestä, niin eivät mokomat mitään tehneet, raha kyllä kelpasi.

Ethän sä ala kitaraa säätelemään, jos olet siitä maksanut. Viet kitaran sinne takaisin ja sanot, että säätävät kuntoon. Sanot vielä, että tulet huomenna hakemaan sen pois. Tai sitten haet sen ja rahat pois.
Werde
09.12.2006 11:54:49
Edge Pro- talloihin pallukkaa ei katkaista, vaan se tungetaan sinne punaiseen pidikkeeseen.
oiva tumpeloinen
09.12.2006 12:35:27 (muokattu 09.12.2006 12:36:35)
Edge Pro- talloihin pallukkaa ei katkaista, vaan se tungetaan sinne punaiseen pidikkeeseen.

Seison korjattuna. Jotenkin ajattelin vain Edgeä.

E: mutta siltikin veisin kitaran liikkeeseen takaisin säätöön. Jos on tullut maksettua trimmauksesta, niin pitäähän sen olla silloin kohdillaan.
kanka
09.12.2006 12:52:14

mutta siltikin veisin kitaran liikkeeseen takaisin säätöön. Jos on tullut maksettua trimmauksesta, niin pitäähän sen olla silloin kohdillaan.

..Paitsi jos on kyse Keskusmusiikista, ja haluaa kitaransa takaisin ilman viikkojen odottelua. Kerran vein laiskuuttani RG:ni sinne säätöön, halusin kieliä matalammalle ja tallaa hivenen korkeammalle. Kyseiselle myyjälle tuntui floikkatallan käsite olevan vähän hakusessa. No, jätin kuitenkin kitaran ja odottelin viikon. Kävin kysymässä, "Joo, tehdään tää pian." Parin päivän päästä sain kitarani takaisin, talla sojotti melkein 45 asteen kulmassa kohti taivasta. Olin erittäin hämmentynyt ja kiikutin sen takaisin muutaman valituksen sanan kanssa. Taas odottelin, tosin vain muistaakseni kolme päivää. Nyt talla oli sitten reilusti bodyn tasoa alempana, ja näin ollen ylöspäin kampeaminen täysin mahdotonta, koska kielet ottivat siinä hommassa kiinni otenauhoihin. En jaksanut käydä kinaamaan, otin kitaran kotiin ja säädin sen itse parissa tunnissa.

Näin siis floikka-aikoinani, nyt olen onnellinen kiinteätallainen.
Robert
09.12.2006 13:16:54
Miten se kieli on saatu järkevästi tallaan katkaisematta sitä pallukkaa? Ei kai se edes mahdu sinne? Vai ymmärsinkö mä jotain väärin?

Kai se sitten tässä tallassa menee niin...

Ethän sä ala kitaraa säätelemään, jos olet siitä maksanut. Viet kitaran sinne takaisin ja sanot, että säätävät kuntoon. Sanot vielä, että tulet huomenna hakemaan sen pois. Tai sitten haet sen ja rahat pois.

Hinta oli kyllä epäilyttävän alhainen, 10 euroa (+4 euroa 7. kieli, minulla oli 6-kielinen setti omasta takaa). Tosin siinä vaiheessa kun hain kitaraa pois, hinta olikin 17 euroa (+3 euroa lisäkieli, eli yhteensä 20 euroa). Sain kitaran kuitenkin alkuperäiseen hintaan, kun vähän ihmettelin. Hinnankorotusta tosin koitettiin selittää "puhdistustöillä". Ainoa putsauksen kohde taisi olla lompakkoni. Tässä vaiheessa rupesi jo epäilyttämään.

Kun vein kitaran kämpille, huomasin että kielten korkeus oli aivan vituillaan (olisi siis pitänyt kokeilla kaupassa, olipa tyhmää luottaa kauppiaaseen). Bendiä ei pystynyt tekemään 12. nauhalta ylöspäin. Kävin sitten kysymässä liikkeestä, että mitäs tämä on. Sieltä sitten neuvottiin nostamaan kieliä. Ongelma korjautuikin sillä (itse asiassa kielten korkeuden säätö oli alun perinkin syy siihen miksi vein kitaran kauppaan. en tiennyt että kielten nostaminen olikin niin helppoa, kun olin lukenut floikasta kaikkia kauhutarinoita). Tallan kulma oli myös viturallaan. Eli jouset olivat liian löysällä, jolloin se oli kallistuneena kaulaa kohti. Tämäkin oli kuulemma ihan normaalia, vaikka kerroinkin että manuaalissa neuvottiin että tallan pitäisi olla suorassa.

Tästä nyt on jo varmaan kuukauden päivät aikaa... Ei varmaan enää auta viedä liikkeeseen kitaraa. Ja melko turhaakin se on, jos ei sille mitään osata tehdä. Tosiaan virettäkään kitara ei pitänyt, kun kieliä ei ilmeisesti oltu venytetty yhtään. Tämä toimenpidehän saattaa kelluvan tallan kanssa viedä tovin.

Summa summarum, koitin päästä helpolla, että pääsisin ilman säätämistä soittamisen makuun. Sen sijaan köyhdyin 14 euroa (ei nyt mikään iso raha, mutta kyllä se opiskelijaa vituttaa tyhjästä maksaa), jouduin viemään kitaraa kämpän ja kaupan väliä jalkaisin (about 2km suuntaansa, ei ole kovin ergonomista kannella kitaralaukkua tuollaisia matkoja), ja joudun tekemään säädöt itse. Tässä jälleen yksi syy miksi tuen Thomannia.
oiva tumpeloinen
09.12.2006 13:23:26 (muokattu 09.12.2006 13:23:37)
Hinta oli kyllä epäilyttävän alhainen, 10 euroa (+4 euroa 7. kieli, minulla oli 6-kielinen setti omasta takaa). Tosin siinä vaiheessa kun hain kitaraa pois, hinta olikin 17 euroa (+3 euroa lisäkieli, eli yhteensä 20 euroa). Sain kitaran kuitenkin alkuperäiseen hintaan, kun vähän ihmettelin. Hinnankorotusta tosin koitettiin selittää "puhdistustöillä". Ainoa putsauksen kohde taisi olla lompakkoni. Tässä vaiheessa rupesi jo epäilyttämään.

Musta kuulostaa, että toi hinta on kielten vaihdosta. Onhan ne voinut suurimpia skeidoja samalla pyyhkäistä otelaudasta pois. Kitaran trimmaaminen maksaa kovin helposti 30-40 euroa. Siltä pohjalta tuota hintaa ihmettelen.
Robert
09.12.2006 13:37:22
Musta kuulostaa, että toi hinta on kielten vaihdosta. Onhan ne voinut suurimpia skeidoja samalla pyyhkäistä otelaudasta pois. Kitaran trimmaaminen maksaa kovin helposti 30-40 euroa. Siltä pohjalta tuota hintaa ihmettelen.

Nimenomaan oli puhe, että säädöt kuntoon kitarasta. Kysyin että paljonko maksaa kielten vaihto + säädöt, ja kymmenellä eurolla lupasivat laittaa kuntoon.
Ze Kink
09.12.2006 21:20:11
Tsekkaa www.jemsite.com tech -osio, sieltä löytää kaikki tarvittavat ohjeet Ibanezin (ja muidenkin) floikkatallojen säätämiselle. Floikkatallaa ei edes ole vaikea säätää, ainakaan minusta.
Hiku
09.12.2006 21:38:08
Floikkatallaa ei edes ole vaikea säätää, ainakaan minusta.

Joo, aluksi saattaa tuntua hankalalta, mutta parin kerran jälkeen menee jo sujuvasti.
That`s not talking, that´s mumbling!
Ze Kink
09.12.2006 21:56:01
Joo, aluksi saattaa tuntua hankalalta, mutta parin kerran jälkeen menee jo sujuvasti.

Jep. Itsekin aluksi odotin sen olevan jotain kamalaa, kun olin lukenut ja kuullut (tod. näk. mutuun tai huonoihin lisenssitalloihin perustuvia) kauhukertomuksia floikan säätämisestä, mutta simppeliähän se on loppujen lopuksi.
Robert
10.12.2006 04:23:37
Tsekkaa www.jemsite.com tech -osio, sieltä löytää kaikki tarvittavat ohjeet Ibanezin (ja muidenkin) floikkatallojen säätämiselle. Floikkatallaa ei edes ole vaikea säätää, ainakaan minusta.

Ok, tuolta olen jo lueskellutkin... Mutta mistäköhän löytyisi ohjeet kielen asettamiselle satulaan? Vai onko siinä muuta, kuin että ruuvaa tallasta sen "kiristimen" auki, tökkää kielen sisään, ja ruuvaa kiinni? En ole onnistunut löytämään kuvallisia ohjeita.
Robert
10.12.2006 12:03:37
Ok, tuolta olen jo lueskellutkin... Mutta mistäköhän löytyisi ohjeet kielen asettamiselle satulaan? Vai onko siinä muuta, kuin että ruuvaa tallasta sen "kiristimen" auki, tökkää kielen sisään, ja ruuvaa kiinni? En ole onnistunut löytämään kuvallisia ohjeita.

Siis tallasta oli puhe, vaikka erheellisesti satulasta tuossa höpötin... Kaipa se on vaan sitten kokeiltava miten se sinne menee.
Starlia
10.12.2006 12:10:39
Vai onko siinä muuta, kuin että ruuvaa tallasta sen "kiristimen" auki, tökkää kielen sisään, ja ruuvaa kiinni?

Noinhan se menee.

Hyvä jippo muuten on laittaa kielet väärinpäin kitaraan, eli se kielen pallukkapää sinne viritystappiin. Ei tartte mitään solmuja väännellä ja sitten vain ylimääräiset katkoo pois, ettei tartte päiväkausia kiristellä kieliä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)