Aihe: Jackson kitaran kampeemisongelma 1 | |
---|---|
![]() 09.12.2006 16:58:17 | |
Jees, tästä kitaran ostosta on jo mulla yli vuosi ja en oo tienny oikee kunnolla mitä tälle tehdä. Kitara on siis Jackson KE-3. Eli kun soitan kitaraa ja käytän tremolo sauvaa vai mikä kampeemistikku onkaan, niin kitara menee suoraan ihan epävireeseen. Itse olen tehnyt sellaisen päätelmän että kun vaihtaisin tallan niin saisin tämän vireen ainakin pysymään (lisenssi talla mulla). Onko jollain teillä ollut samaa ongelmaa ja oletteko hoitaneet asian jollain muulla konstilla kun tallaa vaihtamalla (jos se edes tallasta on kiinni)? | |
![]() 09.12.2006 17:05:40 | |
Meneeko yksittäiset kielet epävireeseen vai muuttuuko kokonaisvire? Miees... | |
![]() 09.12.2006 17:40:58 | |
Uudet tai liian vanhat kielet? Onko tallan kulma oikea? Entä jousien laita? Onhan kielilukot tarpeeksi kireällä? It is illegal to wear a fake moustache that causes laughter in church. | |
![]() 09.12.2006 17:51:10 | |
Meneeko yksittäiset kielet epävireeseen vai muuttuuko kokonaisvire? Kyllä se kaikkien kielten vire muuttuu samalla jos yhdenkin, jollei talla ole ZR tai muuten vaan vastajousirakenteella varustettu. Kyllä tuo nyt kuulostaa siltä että sulla on huono talla kepissäsi. Noihin Jacksoneihin menee heittämällä Schallerin rauta kiinni, ja minulla Schallerin tallat ovat toimineet kaikista FR-talloista Edget ja OFR mukaanlukien parhaiten (osin varmaan henkimaailman juttujakin nämä). Lisenssitalloissa on se vika ettei ne pidä virettä riittävän hyvin edes uutena. | |
![]() 09.12.2006 17:54:05 | |
Kyllä se kaikkien kielten vire muuttuu samalla jos yhdenkin, jollei talla ole ZR tai muuten vaan vastajousirakenteella varustettu. No tottakai mutta kun lisenssifloikan perisynti on se että talla ei palaudu alkuperäiseen asentoonsa ja kielet on keskenään vireessä mutta kaikki yhdessä väärässä vireessä. Miees... | |
![]() 09.12.2006 17:55:40 | |
Lisenssitalloissa on se vika ettei ne pidä virettä riittävän hyvin edes uutena. Eipä ole moista vielä vastaan tullut. Jos tallassa on jo uutena veitset siinä iskussa, ettei vire pysy, niin se kannattaa vaihdattaa liikkeessä heti. Oikein säädetty lisenssi kyllä pitää vireen siihen asti, että veitset/tapit alkavat kulumaan. | |
![]() 09.12.2006 19:19:37 | |
Eipä ole moista vielä vastaan tullut. Jos tallassa on jo uutena veitset siinä iskussa, ettei vire pysy, niin se kannattaa vaihdattaa liikkeessä heti. Oikein säädetty lisenssi kyllä pitää vireen siihen asti, että veitset/tapit alkavat kulumaan. Minä olen tästä eri mieltä. 2 ESP-LTD:n ja 1 Jacksonin (JT580) lisenssiä olen omistanut, ja yksikään ei ole tyydyttänyt. Noiden jälkeen uskallan allekirjoittaa kaiken negatiivisen infon mitä lisenssiraudasta on tarjolla. Edget, OFR ja Schaller ovat vaan aivan toista maata. Kyse ei ole pelkästään veitsistä, vaan yleisestä "jämäkkyydestä" ja stabiiliudesta. Alla syitä joista epäilen huonojen ominaisuuksien johtuvan: 1. Lisenssitalloissa tukipaalut on puolta kapeammat kuin Schallerissa / OFR:ssa. 2. Lisenssitallojen tukipaalujen kierteet ovat karkeita, ja paalut heiluvat hieman holkeissaan. 3. Kun kaikki osat on "vähän sinne päin" eikä "justiinsa", niin kokonaisuus ei ole jämäkkä 4. Veitset ja tukipaalut menettävät parhaan teränsä todella nopeasti Sillä että talla ei tyydytä tarkoitan sitä että se ei pidä virettään TÄYDELLISESTI. Kyllä kaikki noista ovat pelanneet kotisoittoon välttävällä tasolla, mutta kunnon tallojen jälkeen nuo eivät vaan tunnu enää miltään. Kaikissa vika on ollut yksiselitteisen nollakohdan puuttuminen, eli talla jää hieman eri asentoon diven ja venytyksen jälkeen. Eniten minua ovat vakuuttaneet nykyiset Schallerini, joita ei oikeasti saa vireestä soittamalla millään. Siis ei millään, vaikka teet kammella mitä. Mielipiteeni olen muodostanut täysin omien kokemuksieni perusteella. Se ei tarkoita etteikö jollakin voisi olla täydellisesti pelaavaa lisenssitallaa kitarassaan. Boss TU-2 on vaan ollut armoton apuväline noita testaillessa. | |
![]() 10.12.2006 03:04:18 | |
Minä olen tästä eri mieltä. 2 ESP-LTD:n ja 1 Jacksonin (JT580) lisenssiä olen omistanut, ja yksikään ei ole tyydyttänyt. Noiden jälkeen uskallan allekirjoittaa kaiken negatiivisen infon mitä lisenssiraudasta on tarjolla. Edget, OFR ja Schaller ovat vaan aivan toista maata. Kyse ei ole pelkästään veitsistä, vaan yleisestä "jämäkkyydestä" ja stabiiliudesta. Alla syitä joista epäilen huonojen ominaisuuksien johtuvan: 1. Lisenssitalloissa tukipaalut on puolta kapeammat kuin Schallerissa / OFR:ssa. 2. Lisenssitallojen tukipaalujen kierteet ovat karkeita, ja paalut heiluvat hieman holkeissaan. 3. Kun kaikki osat on "vähän sinne päin" eikä "justiinsa", niin kokonaisuus ei ole jämäkkä 4. Veitset ja tukipaalut menettävät parhaan teränsä todella nopeasti Sillä että talla ei tyydytä tarkoitan sitä että se ei pidä virettään TÄYDELLISESTI. Kyllä kaikki noista ovat pelanneet kotisoittoon välttävällä tasolla, mutta kunnon tallojen jälkeen nuo eivät vaan tunnu enää miltään. Kaikissa vika on ollut yksiselitteisen nollakohdan puuttuminen, eli talla jää hieman eri asentoon diven ja venytyksen jälkeen. Eniten minua ovat vakuuttaneet nykyiset Schallerini, joita ei oikeasti saa vireestä soittamalla millään. Siis ei millään, vaikka teet kammella mitä. Mielipiteeni olen muodostanut täysin omien kokemuksieni perusteella. Se ei tarkoita etteikö jollakin voisi olla täydellisesti pelaavaa lisenssitallaa kitarassaan. Boss TU-2 on vaan ollut armoton apuväline noita testaillessa. Useassa LTD:ssä oleva Lo Pro lisenssi floikka on kyllä todella Low Pro. Multa väänty pohja blokinkiinnitysruuvien kohdalta ja sitten ei auttanut muuta ku vaihtaa koko roska. Mulla on yhdessä vanhassa Jacksonissa JT-580 ja sen vireessä pysymis ongelmat poistu ku vaihdoin siihen Schallerin keinutapit. Kovametalliset upotetut keinupinnat (veitset ) ovat sen verran kovaa kamaa ettei ainakaan 8 vuoden soitolla ole juuri kulumia muutamaa naarmua lukuunottamatta tullut. Keinutappien vaihto auttaa myös JT-580LP kanssa. Mun RR3 on pysynyt hyvin vireessä vaihdon jälkeen. Keinupintoihin kannattaa myös laittaa tipat öljyä. Mä käytän kampea surutta ja varsinkin JT-580LP on sen verran jäykkä et kampihan siinä katkes. Melkein suosittelisin myös kammen vaihtoa myös Schallerin kampeen holkkeineen. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)