Aihe: Mistäs uudet kielet sähkikseen?
1
Hotsausage
29.11.2006 18:25:40 (muokattu 29.11.2006 18:37:56)
Eli olisiko tietoa mistä saisi hyviä kieliä suht halpaan hintaa kun pitäis tuohon kitaraan vaihtaa jo kielet?

Nuo on vissiin ysit tai kympit mitkä on tuossa kun ei muista.

Onko hyviä kokemuksia joistakin kielistä mitä voisit suositella?

Kiitoksia jo etukäteen.

Kysytään vielä että millä paksuudella tykkäätte soittaa?
Petrukki
29.11.2006 18:27:20
Itse suosin DR:n Hi-Voltageja. Pysyvät pitkään tuoreina ja niillä on mukava soittaa. Mutta ne menee mielestäni turhan nopeasti elottomiksi, tosin soittelenkin aika paljon.
Jackson on paras puolivuotta (ehkä).
oiva tumpeloinen
29.11.2006 18:31:06
Helppo homma. Elixirit Kitarapajalta 12 euroa setti. =)

Jos sitten puhutaan vähän enemmän tosissaan, niin tässä ketjussa tullaan suosittelemaan todennäköisesti kaikkien suurempien valmistajien setit. Itse tykästyin kovasti noihin Elixirin kieliin ja ne kestävät ainakin mulla huomattavasti pidempään, kuin muut. Ehkä vähän liukkaammat kielet kuin monet muut, mutta eivät kuulemma enään nykyisin niin liukkaat kuin ennen(?).
Hotsausage
29.11.2006 18:31:14 (muokattu 29.11.2006 18:34:03)
Olisko tietoa saisiko näitä jostain nettikaupasta tai vastaavasta?

Juu ja tosiaankin ei tarvitse olla mitkään maailman parhaat kielet, kitarakaan kun ei ole mikään maailman paras...mutta kuitenkin hyvät kielet olisi haussa :)
oiva tumpeloinen
29.11.2006 18:32:38 (muokattu 29.11.2006 18:36:38)
Olisko tietoa saisiko näitä jostain nettikaupasta tai vastaavasta?

Melkein jokainan pulju sulle lähettää postitse setin, mutta jos haluat niitä tilata, niin www.saitenkatalog.de on yksi halpa paikka. Tosin joku (olisiko ollut nimim. Jonnelite) kertoi jossain ketjussa ongelmistaan siellä.

E: keskustelua tuosta netti sivusta:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=110504
Lento-V-mies
29.11.2006 19:11:24
Minä oon miettiny noita Fenderin pure nickel kieliä kun ne on kuulemma mukavimman tuntuiset soittaa. Toinen on tuo Original 150 setti fenderiltä... Mutta toisaalta olen ajatellut myös D'Addarion Stainless Steel settiä. Ei ehkä niin mukava soittaa mutta kiinnostais nekin...

Mitään kokemusta Optiman kielistä? Taidan kokeilla D'Addarion stainless steel settiä.
Jungleman
29.11.2006 19:23:43
Minä oon miettiny noita Fenderin pure nickel kieliä kun ne on kuulemma mukavimman tuntuiset soittaa. Toinen on tuo Original 150 setti fenderiltä... Mutta toisaalta olen ajatellut myös D'Addarion Stainless Steel settiä. Ei ehkä niin mukava soittaa mutta kiinnostais nekin...

Fenderin nikkelit ovat ihan ok -soundiset, mutta niiden soundi kuolee alle viikossa. Jos täysnikkelisoundi houkuttaa, suosittelen DR Pure Blues -kieliä, ovat kestävämpiä ja paremman tuntuisia. Ainakin minun käteeni.

D'Addarion stainlessit tuntuivat jokseenkin samalta kuin rautasahan liu'uttaminen sormenpäitä pitkin, silloin kun kerran erehdyin niitä ostamaan. En siis tykännyt.

Ja aloittajalle, hyviä kieliä saa hyvinvarustelluista soitinliikkeistä.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Twistyh
29.11.2006 19:30:01 (muokattu 29.11.2006 19:32:45)
www.beatman.fi

Tuolta saa euron postikuluilla suht halpoja kieliä.

http://www.beatman.fi/products.php?p=2a8509

Tommosia sitten otat, ovat parhaita ja moni staraki käyttää noita ku lukee sieltä takaa sitä listaa. Ite oon joutunu maksaan noista 11e täällä.
lukeman
01.12.2006 16:28:07
Tuossa yksi esimerkki, Ernie Ball-settejä melko edullisesti.

http://www.dlxmusic.fi/default_ie.asp
Vainhaalee
01.12.2006 16:32:12 (muokattu 01.12.2006 16:35:33)
Hops... Tuli väärään ketjuun...
Jatkakaa...
The Flashing Psychedelic Kid
jomppu
01.12.2006 20:26:52
Tuolta beatmanista olen kieliä tilaillut, mun mielestä ne on aika edullisia kotiinkannettuina. Toinen mistä saa kieliä on www.strings.fi mutta ne taitaa ottaa postikuluja melkein 3 euroa. Kielten osto on helppoa kun sen voi suorittaa kotonta, eikä tarvi lähteä kaupunkiin asti suhailemaan näillä bensanhinnoilla.
gator
02.12.2006 08:05:25
Custom Soundsista ElectroHarmonixit. 5. 90e setti. Itte vaihdoin näihin D`addarioista. Tykkään hinnasta ja kielistä.
KUNU
02.12.2006 09:08:48
Helppo homma. Elixirit Kitarapajalta 12 euroa setti. =)

Itse laitoin kiinni Elixirin kielipaketin pari päivää sitten ja olen oikeastaan aika pettynyt. Kielet ovat niin liukkaat, että bendit on vaikea tehä ja tuntuma aika huono, aivan kun soittaisi koko ajan sormet rasvassa. Tosin tiluttamisessa varsinkin pikkauskäsi toimii lähes täydellisesti, ja otelaudan sormet pysyvät hyvin perässä.
Saa nähä, että kuinka pitkään menee tottua näihin...
gator
02.12.2006 09:25:10 (muokattu 02.12.2006 09:27:42)
Mulla oli Elixirin ne paksumpikuoriset kielet omassa sähkiksessä. Kielien kestoiässä ei valittamista mut tuntuma oli aivan anuksesta.
Joskus dlx-musiikissa soittelin Taylorilla missä oli taas ne ohkasemmalla pinnoituksella varustetut Elixirit ja tykkäsin melkosesti. En sit tiedä miten kauan ne kestää. Jäi sellanen fiilis että punoksien välit on yhtä helposti paskassa ku peruskielissäkin. Mut tuo nyt oli arvaus vaan. Kertokoon joku joka tietää.

Edit. Noista Fenkun halpiskielistä ei oo ku pahaa sanottavaa. P@##¤mpia kieliä mitä ikinä testannu. Soundi kuolee melkeinpä yksien treenien aikana.
Hotsausage
08.12.2006 23:11:09
Juu, kiitos kaikista kommenteista. Eiköhän hyvät kielet löydy :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)