Aihe: Mistähän tuota vois teettää kaulan?
1
anssopikasso
12.12.2006 18:03:50
Minä täälä taas vaihteeksi hei!
Täsäpäh hoksasin että tee-se-itse mies alko kolkutella, vaikka uusikin skitta on hankinnassa, niin tuumin että vois myös rakennella tuosta vanhasta bodynpalasesta (ja sekalaisesta elektronikasta) jonkinnäköistä rokkiskepaa. Nyt sitte heräs kysymys että mistähän tuota vois teettää/ostaa 24 jumbofrettisen reverse (myös normaali käy) lapaisen kaulan eeben otelaudalla. Pulttikaula. Sais olla lakattu ja maalattu takaa, ei haittaa, melkein parempi.

Huom! Jos kaula on otettu projektia varten jostain skitasta:

Ja jos se on otettu jostain sarjatuotantokitarasta _täytyy_ lavassa lukea Jackson, Jaskan bodyyn, joten eiköhän tuota Jacksonin kaulaki sitte olis.

Kithos.
Paviaanit runkkaa ja rallattaa!
Deranged
12.12.2006 19:00:10 (muokattu 12.12.2006 19:00:57)
Tee se itse, mies.

Tulee halvemmaksi ja jos et kämmäile, niin saat just semmosen kun halusit. Paikalliselle soitinrakennuskurssille kannattaa mennä.

Jos ei rakentelu kiinnosta, niin ebaysta löytyy myös aika usein Jacksonienkin kauloja.
saastara
12.12.2006 19:04:04
Jos et käytettyä halua etkä itsekkään nikkaroimaan ala, kannattanee noista custom-kitarapuodeista kysellä.. Voipi tulla hieman suolainen hinta mutta laatu onkin sitten varmasti sen mukainen.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
rainmaker
12.12.2006 19:15:35 (muokattu 12.12.2006 19:23:33)
Tuo 24 nauhaa ja reverse ( ja kaiketi jackson-tyylinen) lapa rajaa aika paljon valmiina myytäviä tarvikekauloja pois. Noita 21 tai 22 nauhasia straton ja telen kaulojahan on vähän joka putiikissa ja ihan inhimilliseen hintaan.

Halvin vaihtoehto lienee käytetyn jacksonin kaulan ostaminen, tietysti jos käy niin hyvä tuuri, että sellanen sattuu kohdalle. Soitinrakentajat varmasti tietävät oman hintatasonsa, ja kaulalle tulee sen verran hintaa, että sitä ei ihan mihin tahansa ylijäämärunkoon edes viitsi kiinnittää.

E: tuolta tilaa: http://www.warmoth.com/guitar/necks … s.cfm?fuseaction=jackson_warmothpro
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
anssopikasso
12.12.2006 20:29:44
Itse nikkaroinnista en osaa sanoa juuta enkä jaata, koska eihän täälä hevonperseessä oo kursseja tuollasille. Käytettynä nimenomaan olen myös katselemassa. :D Ja ei se eeben niin just oo. Mutta 24 frettiä, ja MIELELLÄÄN reverse, ei oo must.
J.RA
12.12.2006 21:17:39
Googleta soitinrakentajia ja laita mailia? Uskoisin että aika nopeasti joku löytyy joka ihan kohtuulliseen hintaan rakentaa juuri semmoisen sulle mitä haluat!
-Sellasta se vaan on-
anssopikasso
12.12.2006 22:04:27
Teenpä näin, kiitos vastauksista!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)