Maakkee 10.12.2006 19:54:07 | |
---|
Tietääkö joku jotain liikkettä jossa myytäisiin paksumpia kieliä sähkökitaralle kuin 0.60? Oulusta tai Helsingin seudulta olisi hyvä jos löytyisi, tai sitten jostain verkkoliikkeestä. Tarkoitus olisi saada 7-kielinen soimaan hyvin A-vireessä, valitettavasti 0.60 ei ihan riitä siihen, vaikka sillä jotenkin pystyy soittamaan siinä vireessä. |
saastara 10.12.2006 20:48:03 | |
---|
Tietääkö joku jotain liikkettä jossa myytäisiin paksumpia kieliä sähkökitaralle kuin 0.60? Oulusta tai Helsingin seudulta olisi hyvä jos löytyisi, tai sitten jostain verkkoliikkeestä. Tarkoitus olisi saada 7-kielinen soimaan hyvin A-vireessä, valitettavasti 0.60 ei ihan riitä siihen, vaikka sillä jotenkin pystyy soittamaan siinä vireessä. Kyllä noita irtokielinä löytyy vaikka mistä.. Lähes kaikkialta. Helsingissä ainakin Levytukku, Musamaailma sekä Millbrook. Itse ostin tuolta Millbrookista .70:sen juuri toissa viikolla.. Piti vire hyvin F#:ssä asti.. Eli ei ongelmia sen suhteen.. Tuo vain alkaa olla jo niin paksu kieli, ettei siitä sitä heleää soundia saa oikein millään.. kikkailuksi menee. Lisäksi piti ottaa pora kauniiseen käteen kun ei mahtunut viritystapista läpi moinen vaijeri.. Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Väinämöinen 10.12.2006 21:16:02 (muokattu 10.12.2006 21:18:21) | |
---|
Tietääkö joku jotain liikkettä jossa myytäisiin paksumpia kieliä sähkökitaralle kuin 0.60? Oulusta tai Helsingin seudulta olisi hyvä jos löytyisi, tai sitten jostain verkkoliikkeestä. Tarkoitus olisi saada 7-kielinen soimaan hyvin A-vireessä, valitettavasti 0.60 ei ihan riitä siihen, vaikka sillä jotenkin pystyy soittamaan siinä vireessä. Paksun alakielen saat helpoiten, kun ostat vaikka Zakk Wylde LO-setin ( http://www.thomann.de/fi/ghs_ghsgbzw_lo_zak_wylde.htm) , ja esim. .024-irtokielen. edit: Itse olen viime aikoina soitellut seiskalla tuommoisella -> http://www.thomann.de/fi/daddario_exl157.htm setillä ja .011-irtokielellä. Ammattipurjehtija ottaa tyynen rauhallisesti. |
Humanoid 10.12.2006 21:25:50 | |
---|
Kylläpäs ainakin itse sain .64:sta Oulun soitin ja tarvikkeesta. Tilaamalla onnistuu toki, jos ei hyllystä löydy. Ja jos kieli ei mene virityskoneen läpi, turha siinä on alkaa porailemaan mitään. Kuorii vain kieltä sen verran pois, että pelkkä ydin jää jäljelle. Se kyllä mahtuu reiästä kuin reiästä. Sami / Ääniportti |
saastara 10.12.2006 21:40:04 | |
---|
Ja jos kieli ei mene virityskoneen läpi, turha siinä on alkaa porailemaan mitään. Kuorii vain kieltä sen verran pois, että pelkkä ydin jää jäljelle. Se kyllä mahtuu reiästä kuin reiästä. Enpä tuota ajatellut.. :D:D:D:D No mutta.. Olihan tuo minun ainakin sitten miehekkäämpi ratkaisu. :) Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Buffa D 10.12.2006 21:45:39 | |
---|
Mulla on taas semmonen ongelma että haluaisin ylempien kielien olevan löysempiä. Hyvää settiä on vain vaikea löytää. Tällä hetkellä soittelen C dropissa 11-58 setillä. Mikäs nyt avuksi? Sopivaa settiä saa myös suositella 7 kielisen A# droppiin. persemoi. |
saastara 10.12.2006 21:52:04 | |
---|
Mulla on taas semmonen ongelma että haluaisin ylempien kielien olevan löysempiä. Laita lähemmäs kaulaa..? :) Hyvää settiä on vain vaikea löytää. Osta irtokieliä..? Mikäs nyt avuksi? Tee molemmat ylemmät..? Sopivaa settiä saa myös suositella 7 kielisen A# droppiin. 11-68 Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
Buffa D 10.12.2006 21:57:13 | |
---|
sehän tuli siinä. persemoi. |
Maakkee 10.12.2006 22:22:48 | |
---|
edit: Itse olen viime aikoina soitellut seiskalla tuommoisella -> http://www.thomann.de/fi/daddario_exl157.htm setillä ja .011-irtokielellä. Kiitos tuosta linkistä, ite en oo hoksannu kattoa tuolta thomannista muuta kuin 7-kielisten settejä. :D |
WinterMad 10.12.2006 23:44:15 | |
---|
Minkälaista settiä suosittelisitte Dropped H -vireeseen? Kitarana on Jackson Randy Rhoads. Ja linkki settiin olisi kiva vaikkapa Thomannilta. Paskaa paskaa ja vielä kerran paskaa. Ace of spadeskin on ihan v***n paska kappale ja ihan paska laulajakin niillä ja vielä basisti, että kyllähän Iron Maiden maailman paras bändi, 90 maailman parasta kappaletta. -Eräs M.netin käyttäjä. Huoh? |
Ze Kink 11.12.2006 01:37:17 | |
---|
Minkälaista settiä suosittelisitte Dropped H -vireeseen? Kitarana on Jackson Randy Rhoads. Ja linkki settiin olisi kiva vaikkapa Thomannilta. 012-056 luulisi riittävän, tarvittaessa B-kieleksi hieman paksumpi. Mulla oli omassa B-vireisessä (ei siis dropped) kitarassa 013-056, johon myöhemmin vaihdoin 049:n E-kieleksi ja 064:n B-kieleksi. Sopivaa settiä saa myös suositella 7 kielisen A# droppiin. Tarkoitatko nyt A#-virettä vai dropped A#-virettä? Jos kyseessä on jälkimmäinen, laittaisin 009 -setin ja A#-kieleksi vaikka 066:n. Tuossahan siis viritetään kitaraa ½ sävelaskelta ylävireeseen, mutta B-kieltä puoli sävelaskelta alaspäin. Jos taas ihan tavallinen A#, niin joku 011 -setti ja vaikka 066 A# -kieleksi. |
Humanoid 11.12.2006 10:13:09 (muokattu 11.12.2006 10:13:53) | |
---|
Minkälaista settiä suosittelisitte Dropped H -vireeseen? Kitarana on Jackson Randy Rhoads. Ja linkki settiin olisi kiva vaikkapa Thomannilta. Oma bändi soittelee tästä vireestä, joten kokemusta eri säädöistä on.. Ihan hyvin pärjäsin itse Skullsin 11-58 -setillä mutta tatsi oli aika rennon löysähkö. Nyt on sitten kepissä 12-64, joka on jo erittäin passeli. Saa helpoiten hommattua, kun ostaa normaalin 009-setin, josta vaihtaa ohuimman kielen 064:ään. Eli setti on nyt: 012-016-026-036-046-064. Nyrkkisääntönä nyt ainakin, että tuon alimman H:n ei kannata 58:ia ohuemmaksi mennä. Sami / Ääniportti |