Aihe: Fender Princeton Reverb Amp -kokemuksia
1
kaukopoika
10.12.2006 02:08:39
Hahaa,Kaukopoika täällä taas jälleen piinaa tätä muusikko-kommuunia fender kysymyksillä.Mua on nyt vaihteeksi alkanu kiinnostaan tuo otsikon mukainen vahvistin ihan sen takia,että kun on jo tuo orastava kuulovaurio (kiitos twin reverb vuosien),niin haluaisin kovasti tuollaisen.
Ikänä en ole päässyt moista livenä tapaamaan,joten kokemuksia ei oo.
Tällä hetkellä skulaan keikat 73' Vibroluxilla tai 66' Vox ac-10:llä ja kotikoneena 76' Vibro Champ.

Kumpikin fenkku aivan erinomaisia vahvistimia,luxin soundi aukenee jo 4-5 volumeasteikolla ja riittää mainiosti klubikeikoille,2x10" setuppi takaa ainaki mulle mojovan soundin.Champpia taas voi soittaa lujaa eli 8-10,eikä lennä veri korvista,mutta siihen kaipaisin kovasti kans 10"ämyriä ja jousikaikua,kun tykkään välillä surfailla,se kaiutin asiahan hoituisi siististi niin että tekis siihen champiin uuden etulevyn ja siihen sitten kympin reijän,näin alkuperäisyys olisi helppo palauttaa.

Mitenkäs on,kun mun mielestä mä saisin sekä luxin,että champin parhaat puolet
samaan styrkkaan,jos saisin sen princetonin,kun siinä on 10",jousikaiku (onko muuten yhtä hyvä kuin vaikkapa twin reverbissä tai vibroluxissa?),vibrato ja sitte pieni koko ja teho,tosin huutaa kuulemma melkein yhtä lujaa kun Deluxe Reverbi,joten sehän toimis ilman mikitystä ainakin tanssikeikoilla.Myöskin olen etsinyt kotibassotteluun sitä Fender Musicmaster Bass Ampia,josta kirjoitin bassopalstalla.Joten nyt jos jollain teistä olis tuollaisia joutilaana,niin multa sais niistä rahaa,tai jos vaikka tuttujen tutuilla,please auttakaa miestä mäessä,tuonne torille tuppaavat mun ilmoitukset hukkumaan Cratejen,Hughs&Kettnerien,Marsujen ja vaikkapa Orangejen varjoon,kun ovat sen verta harvinaisempia kotuksia ,terv Kaukopoika
Vasu
10.12.2006 11:14:11
Mulla on AA1164 Princeton Reverb pohjalta (100%) tehty verme. Sellainen vaikutelma olisi että headroomissa jää Deluxelle mutta soundaa sitten pienemmilläkin voluumeilla. Reverb on sama kuin Vibroluxissa ja Deluxessa ja "väpätin" on ihan käyttö kelpoinen.
Little Willies'in Jim Campilongolla on Princeton Reverb ykkös vahvistimena ja hyvin soundaa: http://www.youtube.com/watch?v=uzSx … EG8CGU&mode=related&search=
lavan reunalla näyttää olevan, ja tuossa lisää: http://jimcampilongo.com/about/gear.php
Itse olen sitä mieltä että, paras soundinen vahvistin kaikista. Riittääkö sitten äänenvoimakkuudet ilman mikityksiä, niin en pysty sanomaan, mulla on ihan kotikäytössä ja volume nuppi on jossain 3-4 paikkeilla. Riippuu varmaan myös kajarista mikä sattuu olemaan (Princetoneissa ollut monia eri malleja), mulla on Jensen c10Q joka ei ainakaan kaikkein herkimpiä ole.
TamuT
10.12.2006 16:36:44
Sain soittaa Saksassa studiossa tollaisen SF Princeton Reverbin läpi jollain paikallisen hepun tekemällä customi telellä. Ja huh huh, että tykkäsin saundista! Kliiniä haettiin tohon biisiin ja mahtava sellain löytyi ko. strykkarista (vol. 3-4). Reverbi oli mielestä kanssa vakuuttava, aika saman kuuloinen minun korviini kuin Deluxe Reverbin kaiku, eli parempaa saa hakea. Nyt vähän kaduttaa, kun ei tullut silloin kränkättyä volumea tuon kovemmalle (siis ihan testi mielessä). Teholtaanhan tuo on juuri verraton esim. studio käyttöön tai jopa pienille keikoille jos et vaadi kauheesti kliiniä headroomia.

Aaah vesi kielellä muistelen ko. saundia ja sessiota. :)
Modest Mouse - Built To Spill - linjalla mennään...
kaukopoika
10.12.2006 22:32:39
Joo kyllä hyvin lähellä teidän kommentit Vasu ja Tamu ovat sitä,mitä kuvittelinkin käyttäjiltä kuulevani,kuten sanottua sillä mun SF Vibro champillani pärjään kyllä,mutta se reverbi ja kymppituumanen ei kyllä olis pahitteeksi niiden muutamien lisäwattien kera.
Ja voi että se Norah Jones on sitten ihana ,en oo tiennykkää että hän laulaa näinkin juurevaa kamaa,ilmeisesti vaan tosin Pikku-willyjen vierailevana tähtenä ja kyllä naukui Telecasteri komeasti siinä ja pystybassot ja kaikki,kiitos mainiosta linkistä.
Täysin varma en oo,olisko ollu SF vai se uudempi II versio siitä vahvistimesta,mutta kuulosti kyllä KOMEELTA.
Äijällähän näkyy olevan useita tuollaisia vahvistimia ja sellainen kakkonen olis nyt huutonetissäkin myytävänä,mutta kun mää oon SF mies....
Vasu
11.12.2006 23:42:40
Princeton Reverb II ei ole missään tapauksessa sama tai edes kovin lähellä samanlainen kuin BF ja SF Princeton Reverbit. Jimmyllä on siinä videossa todennäköisesti BF malli. SF ja BF malleissa ei taida muuta eroa olla kuin se naamataulu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)