Aihe: Keppi haussa hl. n.1000,-
1 2
ulipalsternak
08.12.2006 21:39:42
Meni pikkuisen suunnitelmat uusiksi. Schecterin classic oli pitkään mieliteon alla,mutta kun tänään lähdin ihan kaupunkiin asti täältä huitsin kuusesta keppiin lähemmin tutustuakseni,niin täytyy sanoa,että henk.koht. en syttynyt ollenkaan. Kaunis ja varmasti hyvin tehty ja laadukas peli,mutta toi paksu ja vahvasti lakattu c-prof kaula oli se ,mihin kiinnostus lopahti. Esitettyäni vaateeni mieluisan kitaran suhteen,myyjä lykkäsi käteeni Iban rga 121:n,elikkäs jaappanin tekeleen. Sepäs tuntuikin kädessä hyvältä ja kiinnostus kyseistä vispilää kohtaan syttyi oitis. Mitä mieltä olette tästä kitarasta? Laittakaa myös ehdotuksia muista merkeistä. Soitettavan musiikin skaala on laaja,iskelmästä/rautalangasta hevimättöön.
Kiitos jo etukäteen :)
this1sux
08.12.2006 21:48:12
Juuri tuosta kitarasta en osaa sanoa mitään, mutta omasta rg 3120:sta voin sanoa että tuo mahonki & vaahterakansi toimii itselle soundin puolesta hyvin. Nuo mikithän tuossa on ne mitä voi joutua vaihtamaan..

Torilla on yleensä paljon rg:itä joissa mikitkin usein ihan merkkipelejä. Tuo tallako on kiinteä? Jos se on mitä haluat, niin se rajaa aika monet torin käytetyt rg:t pois.
lalalaa
mathias
08.12.2006 21:57:58
Esitettyäni vaateeni mieluisan kitaran suhteen,myyjä lykkäsi käteeni Iban rga 121:n,elikkäs jaappanin tekeleen. Sepäs tuntuikin kädessä hyvältä ja kiinnostus kyseistä vispilää kohtaan syttyi oitis. Mitä mieltä olette tästä kitarasta? Laittakaa myös ehdotuksia muista merkeistä. Soitettavan musiikin skaala on laaja,iskelmästä/rautalangasta hevimättöön.
Kiitos jo etukäteen :)

Kannattaa lukaista Riffi-lehti 1/2006. Siinä on aukeaman mittainen juttu RGA121:stä. Tuntuivat tykkäävän, mutta toisaalta nämä tyypit tuntuu tykkäävän melkolailla jokaisesta laitteesta mitä testaavat. Mutta silti, heidän viimeiset sanat tässä: "Sointimaailma ulottuu puhtoisesta rankkaan, eikä vuoroin eri tyylien parissa viihtyvä tarvitse välttämättä eri soittimia eri juttuihin, kun yhdellä kitaralla pärjää jo varsin pitkälle. Täydet pisteet Ibanezille."
LaXu
08.12.2006 23:00:25
Kuten Ibanezit melkein kaikissa muissakin kepukoissa, mikkiosasto on RGA:ssa parhaimmillaan keskivertoa.
Harris
09.12.2006 14:17:43
Voin lämpimästi suositella. Kiinteä talla, mukavan tuntuinen kaula ja laaja soundi skaala. Mikkien vaihto on jokaisen oma makuasia. Hinta/laatusuhde on kohdallaan tässä soittimessa.

Ulkonäön puolesta sopii humppaan ja heviin. Jep.
Kipu on vaan sana!
ulipalsternak
09.12.2006 14:26:22
Ulkonäköhän tossa on aika pelkistetty ja arkinen,mutta se toisaalta tuo siihen tietynlaista hienoutta. Noita mikkien vaihtohommeleita en kyllä ite oikein ymmärrä. Testailin tällaista keppiä juuri eilen ja soundivalikoima oli tosi laaja,enkä kyllä keksinyt mitään moitteen sanaa. Mielestäni turhanpäiväistä hienostelua nuo mikkien vaihdot kaikki tyynni tämänkin tasoisessa vermeessä. No ehkä joku tietää paremmin.
vmak
09.12.2006 15:20:44
Itse omistan Ibanezin RGA 121 kitaran ja kyseessä on kyllä todella laadukas kitara. Mikäli tykkäät kyseisestä kaulaprofiilista niin osta pois, ei tule floikankaan kanssa ylimääräistä säätelemistä kuten tavan RG:ssä. Jos taas tarvitset Floyd Rose tallaa, suosittelisin Ibanezin RG Prestige-sarjan kitaroita.

Vaikka mikit ovatkin omassa RGA:ssani se heikoin puoli, en siitä välitä, sillä kitaran muu laatu on todella hyvä. Mikrofonithan saa aina vaihdettua, jos on tarvetta.
ööh.. ..joo
ulipalsternak
09.12.2006 16:12:31
Vaikka mikit ovatkin omassa RGA:ssani se heikoin puoli, en siitä välitä, sillä kitaran muu laatu on todella hyvä. Mikrofonithan saa aina vaihdettua, jos on tarvetta.

Mikä niissä mikeissä sitten on huonoa?
vmak
09.12.2006 16:49:18
Soundi on jotenkin tukkoinen ja miten sen selittäisi, kovin muovisen kuuloinen minun mielestäni, voihan se olla että minun korvani se on tukkoinen. Kyllähän näillä ihan soittelee, mutta pientä hienosäätöä soundiin kuitenkin haluaisin. Tällä hetkellä tosin kyseiset mikrofonit riittää ihan hyvin.
Tarkoitin tekstissäni kuitenkin sitä, että kun ihmiset sanovat että osta joku toinen kitara siinä on paremmat mikrofonit, eivätkä tiedä kuitenkaan kitaran laadusta ja kätee sopivuudesta. Eli siis kitara on sen verran laadukas että jos käteen sopii vain hyvin niin kannattaa vaikka tuohon investoida ja vaihtaa ne mikrofonit jos ne eivät kelpaa.
ööh.. ..joo
Bookkeeper
09.12.2006 17:07:37
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
ulipalsternak
09.12.2006 17:12:18
Toi käteen sopivuus on mullakin hankintakriteereissä ihan ykkönen,tietty. Ja toi mikkihommeli on mun kohdallani sellanen,et tuskin tarvii myöhemmin mikkejä vaihtaa. Vähän vastaava asia mielestäni,että pärjään autossani loistavasti 200euron peruspoppikoneella ja jollakin toisella täytyy olla 2000euron vimpaimet ja kaikki parasta laatua ja merkkiä. Se on niin pienestä kii...
Bookkeeper
09.12.2006 17:32:21 (muokattu 09.12.2006 17:33:04)
Toi käteen sopivuus on mullakin hankintakriteereissä ihan ykkönen,tietty. Ja toi mikkihommeli on mun kohdallani sellanen,et tuskin tarvii myöhemmin mikkejä vaihtaa. Vähän vastaava asia mielestäni,että pärjään autossani loistavasti 200euron peruspoppikoneella ja jollakin toisella täytyy olla 2000euron vimpaimet ja kaikki parasta laatua ja merkkiä. Se on niin pienestä kii...

Njoo, mutta käsittääkseni et ole hankkimassa 200 euron kitaraa? ;-)

Parempi vertaus voisi olla se, että ostat sikakalliit stereot mutta vain keskitason kaiuttimet. Tai tietokoneen jossa on uusinta uutta prossu mutta ei riittävästi muistia. Mun mielestä tonnin kepissä tarvii olla laatumikit, muuten osa (soundiin vaikuttavista) muista ominaisuuksista menee tavallaan hukkaan. Mulla oli RG550 noilla samaisilla V8/V7 mikeillä ja en tykännyt. Ero "merkkimikkeihin" on todella suuri. Mä A) ostaisin RGA:n ja varaisin n. 200e kunnon mikkeihin B) jos on tiukka budjetti, ostaisin 200e halvemman kepin ja laittaisin siihen DiMarziot/Seymour Duncanit kiinni.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Nacher
09.12.2006 17:33:40
Itse kyllä pidän Ibanezin prestigeistä huimasti enemmän, kuin näistä Korea-Schetereistä ja ESP-LTD:istä yhteensä. Tuntuvat vaan kädessä niin paljon paremmalta ja elävämmältä, oli sitten verokkikitaroissa kuinka hienot speksit paperilla vain. Mikit saa aina vaihdettua parempaan, huonoa tuntumaa ja elotonta bodyn sointia ei.
ulipalsternak
09.12.2006 21:56:38 (muokattu 09.12.2006 21:57:27)
Mulla oli RG550 noilla samaisilla V8/V7 mikeillä ja en tykännyt. Ero "merkkimikkeihin" on todella suuri. Mä A) ostaisin RGA:n ja varaisin n. 200e kunnon mikkeihin B) jos on tiukka budjetti, ostaisin 200e halvemman kepin ja laittaisin siihen DiMarziot/Seymour Duncanit kiinni.

Eikös tää olis makee: kaulaan sh-1,tai sh-2 ja tallaan sh-4, Duncanilta siis.
Ajattelisin näin. Hintakin jäis jonkun matkaa alle 200e.
Ze Kink
09.12.2006 22:04:58
Ibaneziin suosittelen kyllä DiMarziota, ne jotenkin tuntuisi sopivan niihin täydellisesti. Tohon voisi toimia vaikka Evo & Paf Pro -yhdistelmä.

Nuo V-sarjan mikit on kyllä tosiaan aika huonot.
Bookkeeper
09.12.2006 22:19:31
Eikös tää olis makee: kaulaan sh-1,tai sh-2 ja tallaan sh-4, Duncanilta siis.
Ajattelisin näin. Hintakin jäis jonkun matkaa alle 200e.

Juu toi on suosittu ja toimiva setti. Näyttäisi olevan tarjouksessa:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/274/jbjazz_set.phtml

Kannattaa tosin varmistaa meneekö Duncanit kiinni ilman puutöitä...?
ulipalsternak
09.12.2006 22:32:02
Näyttäisi olevan tarjouksessa:

http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/152/274/jbjazz_set.phtml

Kannattaa tosin varmistaa meneekö Duncanit kiinni ilman puutöitä...?

Niinpäs onkin,eikä oo paha hinta ollenkaan.
Eikö noissa mitoissa ole mitään standardia? Ja voiko olla isojakin kokoeroja? Tossa Ibassa on kyl aikas ahtaat noi upotukset mikeille.
rosvorudolf
09.12.2006 22:40:21
Sattuipa sopivasti. Miettinyt kumpi 1570 tai 121.nen ,Sain vahvistuksen eli ostan ton rga 121. Talla varmaankin meiäläisen hermoille ok. 1570 talla lähinnä kielten osalta, vaihto, onko se hankalaa. Niin se väri 121 sestä. nat vai tuo punaisen ruskea. jep.
rosvorudolf
09.12.2006 22:43:52
Piirun verran miettinyt tota esp deluxea ec 1000 seymor duncqaneilla. Monipuolisempi ? Kokemuksia. t. Päissääm tässä.
rosvorudolf
09.12.2006 22:47:26
Esp ltd delux M-1000. Onko ihan pelkkä heavy keppi. onko muuhun, jos vaikka AC/DC:tä runttais Kännissähän tässä vaiheessa tässä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)