Aihe: Floyd rosen satulasta
1
Jonttu _
08.12.2006 03:10:31 (muokattu 08.12.2006 03:53:38)

Morjens, olen tässä viimeaikoina viettänyt tuntikausia löytääkseni hyvän balanssin kaularaudasta, actionista, säädellyt inotationia jnejne, mielenkiintosia sääntöjä jolla instrumentin saa toimimaan paremmin. mutta tässä säätäessäni, oon huomannut, että tosta ekalta nauhalta sävelet on aika lailla turhan korkeita, ja myös vähän hankalia painaa (ei hankalia mutta ehkä hankalampia kun muualta, siis turhan hankalia shredding kitaralle).

Joten tulin siihen tulokseen, että tää satula on ehkä aavistuksen liian korkealla, ja olisin kiinnostunut lähteä joko säätämään tämän satulan kielten korkeutta (jos mahdollista, hiominen ainoa mahdollisuus?) tai ehkä jopa vaihtamaan satulaa?

En haluisi kauhean "brutaaleja" toimenpiteitä tehdä kun kitara on kuitenkin melko arvokas ja uusi (ESP-LTD m1000 deluxe)..

EDIT: ja tietysti se tärkein tästä unohtu mainita, avo-soinnut on ikävän epävireisiä tän takia. :/
Pnctocn
08.12.2006 08:00:30
Buzz-Feiten-Tuning-Sytem auttaa alanauhojen intonaatio-ongelmaan. Satulan madaltaminen myös, olettaen, että satula on alunperin epätarkoituksenmukaisen korkea. Kielen ääripäissä tarvitsee joka tapauksessa enemmän voimaa soittamiseen, kielen tallapään välittömässä läheisyydessä tulee vain harvemmin soitetua - ongelma ilmenee lähinnä satulan seudulla.
puolipistesulkuauki
apuri
08.12.2006 10:06:18
Lukkosatulan alta voi viilata vähän tavaraa pois. Jos ei itse uskalla niin soitinkorjaajalle vain.
oiva tumpeloinen
08.12.2006 15:31:46
Oletko ottanut sitä satulaa jo irti? Siellä alla on meinaan joskus korotuspaloja ihan tehtaalta tullessaan (tai sitten kaupan sedät on niitä sinne laittaneet). Jos siellä on sellaisia, niin eipä ole kova homma.
Jonttu _
10.12.2006 23:48:01

Kiitos vastauksista, katonpa sinne satulan alle vaikka seuraavan kielten vaihdon yhteydessä, ite en viitsi uutta kitaraa ruveta viilaamaan jos se on tarve. eipäs muuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)