zesar 01.12.2006 17:21:35 | |
---|
Oon kysellyt Helsingin Levytukusta tommoselle mustalle Ibanez JEM555 kitaralle hintaa uutena. Sanoivat että joutuu tehdastilauksena tilaamaan ni hinta olisi jotain 1300€. Juttelin kitaraopettajalle niin sanos että kannattaa ostaa käytettynä. Elikkä kumpi? Toi kitaraopettaja oli omansa ostanu 700€. |
oiva tumpeloinen 01.12.2006 17:27:58 | |
---|
Suurin osa täällä tulee suosittelemaan kitaran ostoa käytettynä. Susta on sitten kiinni, että haluatko sen välttämättä uutena. Toiset haluaa sen niinkin. 700 eurolla kyllä miettisin jotain muuta kitaraa, kuin JEM555:a. Tuolla rahalla saa jo todella hyvän RG tai S-sarjalaisen ja jää rahaa vielä ylikin. Tai sitten säästäisin vähän lisää ja ostaisin Japanialaisen JEMin. |
kivi 01.12.2006 17:28:17 | |
---|
Oon kysellyt Helsingin Levytukusta tommoselle mustalle Ibanez JEM555 kitaralle hintaa uutena. Sanoivat että joutuu tehdastilauksena tilaamaan ni hinta olisi jotain 1300€. Juttelin kitaraopettajalle niin sanos että kannattaa ostaa käytettynä. Elikkä kumpi? Toi kitaraopettaja oli omansa ostanu 700€. Kitarat kannattaa aina ostaa käytettynä. Ihan jo siitä syystä, että uutta kitaraa pitää "soittaa sisään" vähintään pari viikkoa, mieluummin puoli vuotta, ennen kuin selviää onko se hyvä yksilö vai jääkö kylmäksi. Käytetyn ostamalla ei tarvi arvailla, ja sisäänajokin on jo tehty. Käytetyn kitaran hinta myös pysyy samana. Uuden kitaran arvo laskee kolmanneksen kun sen kantaa kaupan kynnyksen yli. |
Läpistö 01.12.2006 17:33:25 | |
---|
Kyllä mäki oon käytetyn kitaran kannalla, perusteluina ovat samat kuin, mitä muillakin. "Every dream is a bridge burned down" |
Spike 01.12.2006 17:41:37 | |
---|
Käytetyn kitaran hinta myös pysyy samana. Uuden kitaran arvo laskee kolmanneksen kun sen kantaa kaupan kynnyksen yli. Ei välttämättä kun katselee noita torin hintoja. Jostain pari kuukautta vanhasta kepistä on yleensä tiputettu vain satanen pois vaikka alkuperäinen hinta uutena kaupassa olisi jossain 700-800 euron tienoilla. En tiedä kyllä ostaako niitä kukaan. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
jussimus 01.12.2006 17:46:22 | |
---|
Ei välttämättä kun katselee noita torin hintoja. Jostain pari kuukautta vanhasta kepistä on yleensä tiputettu vain satanen pois vaikka alkuperäinen hinta uutena kaupassa olisi jossain 700-800 euron tienoilla. En tiedä kyllä ostaako niitä kukaan. Ja mitä vähemmän keppi maksaa uutena, sitä pienempi hinnanpudotus. |
Jesus_Plastica 01.12.2006 17:51:21 | |
---|
Jep torilla on lähes aina varsinkin ibanezien hinnoissa ilmaa semmoset 100-200 euroa. |
Rämppy 01.12.2006 18:13:03 | |
---|
Jos vain mahdollista niin ainakin mulle mieluummin hyväkuntoinen käytetty: + Huokeampi hinta (poislukien vintage-aarteet) + Sisäänsoitettu soi paremmin, kuten Kivi mainitsikin + Kaula on yleensä ehtinyt näyttää luonteensa, esim. kieroutumistaipumuksen + Samoin runko, eli soiko vaiko ei + Pikkuviat usein fiksattu edellisten omistajien toimesta + Lakkapinta jo korkattu: pikkukolhut ei ahista kuten uudenkiiltävässä kitarassa. Kitara on siitä kiva esine, että se ei huonone ajan ja käytön myötä, kuten vaikkapa auto. Huollotkin on yleisesti ottaen aika huokeita, esim. nauharemppa on halvempi kuin tavallisen henkilöauton määräaikaishuolto merkkikorjaamolla. En sitten malttanut olla sanomatta. |
jussimus 01.12.2006 18:33:43 | |
---|
Kitara on siitä kiva esine, että se ei huonone ajan ja käytön myötä, kuten vaikkapa auto. Huollotkin on yleisesti ottaen aika huokeita, esim. nauharemppa on halvempi kuin tavallisen henkilöauton määräaikaishuolto merkkikorjaamolla. Auton pitäminen tulee tosiaan kalliiksi, siksipä sitä ei kannatakaan omistaa. Pelimies laittaa autorahat soittokamoihin, ja menee kavereiden kyydillä joka paikkaan :D Anteeksi offari... |
oiva tumpeloinen 01.12.2006 18:45:32 (muokattu 01.12.2006 18:47:39) | |
---|
Kitara on siitä kiva esine, että se ei huonone ajan ja käytön myötä, kuten vaikkapa auto. Huollotkin on yleisesti ottaen aika huokeita, esim. nauharemppa on halvempi kuin tavallisen henkilöauton määräaikaishuolto merkkikorjaamolla. Onhan se noinkin. Kuitenkin mua ainakin pikkaisen mietityttää teetättää 200 euron nauharemppa 500 euron ritsaan. Onhan siinä tietenkin samalla mahdollisuus opetella tekemään halpoihin romuihin huollot itse. Nauhatanko ei paljoa maksa.... Auton pitäminen tulee tosiaan kalliiksi, siksipä sitä ei kannatakaan omistaa. Pelimies laittaa autorahat soittokamoihin, ja menee kavereiden kyydillä joka paikkaan :D Pelimies sijoittaa toiseen, mutta rahamies molempiin. ;-) E: Kuitenkin vieläkin sijoittaisin rahani käytettyyn. |
Les Fender 01.12.2006 18:56:49 | |
---|
Onhan se noinkin. Kuitenkin mua ainakin pikkaisen mietityttää teetättää 200 euron nauharemppa 500 euron ritsaan. Onhan siinä tietenkin samalla mahdollisuus opetella tekemään halpoihin romuihin huollot itse. Nauhatanko ei paljoa maksa.... Joo ja on tullu todettua että huonointa noissa muutaman satkun kitaroissa on juurikin nauhat ja satula. Eli kyllä sen kitaran käyttöarvo nousee paljon kun eka nauharemppa on tehty ja samalla vaihdettu kunnon satula. Käytettynä kun harkiten ostaa niin erillaisia kitaroita voi kokeilla ajan kanssa eikä tuosta rumbasta synny ylimääräisiä kustannuksia. Itse en osaa kovinkaan vankkaa mielipidettä muodostaa hetken musakaupassa rämpyttellessä. "Living is easy with eyes closed!" |
Spike 01.12.2006 19:03:54 | |
---|
Itse en osaa kovinkaan vankkaa mielipidettä muodostaa hetken musakaupassa rämpyttellessä. Sama, vasta kun pääsee omien kamojen kanssa soittelemaan ja vertaamaan omiin keppeihin alkaa totuus paljastua. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Da Make 01.12.2006 19:59:52 | |
---|
Minusta käytetyissä on lähes poikkeuksetta paljon parempi fiilis/vibe. Uudet ovat uudenkarheita, ja siksi epämiellyttäviä tavallaan. Itselläni kitaran esteettiset ominaisuudet eivät ole niin suuressa arvossa kuin tuntumasta, tatsista ja fiiliksestä muotoutuva kokonaisuus. Luonne. |
Starlia 01.12.2006 20:20:45 | |
---|
Vajaalla tonnilla saat jo käytettynä oikean Jemin. Elä osta 555:ta. Ruma ja täysin paska talla. |
J.RA 01.12.2006 21:30:36 | |
---|
Tottakai uusi on parempi. Tuleepa torille uusia kamoja kiertoon. Täytyyhän jonkun ne sieltä kaupasta ulos kantaa, jotta me muut saamme tehdä hyviä kauppoja :) -Sellasta se vaan on- |
Jaqqi1991 01.12.2006 21:34:09 | |
---|
Vajaalla tonnilla saat jo käytettynä oikean Jemin. Elä osta 555:ta. Ruma ja täysin paska talla. Jaa-a.. Mistähän tähän hintaan oikean jemin löydät? |
tommiot 01.12.2006 22:59:56 | |
---|
Jaa-a.. Mistähän tähän hintaan oikean jemin löydät? Vajaalla tonnilla saa jo tehdä töitä löytääkseen, mutta tonnilla voi hyvinkin saada ei-niin-mint-kuntoisen Jemin. Itse myin hyväkuntoista Universea 1200 eurolla, eikä vaan kelvannut kenellekään. |
Starlia 01.12.2006 23:15:56 | |
---|
|
Törni 01.12.2006 23:38:56 | |
---|
|
Starlia 01.12.2006 23:41:51 | |
---|
Onko toi matelija ihan aito tapaus? Jeps. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! |