Aihe: Etuasteista
1
Zeni
14.12.2006 13:37:42
Monet valmistajat kuten ENGL valmistavat noita pelkkiä etuasteita. Miten hyvin tuollainen toimii jos käytössä on jo toisen valmistajan vahvistin ? Tarvitseeko päätteen olla mahd. neutraali vai puskeeko tuollainen sitä valmistajan ominaissoundia päätteestä huolimatta ? Tietenkin se pääte vaikuttaa lopputulokseen, mutta pysyykö etuaste-valmistajan pääsoundi mukana. Itseä kiinnostaisi yrittää hevisoundeja Mesa/ENGL tyyliin tuosta Marsusta. Marsusta irtoaa kuitenkin pääsoundit, mutta silloin tällöin tuollaisia kaipailen.
oiva tumpeloinen
14.12.2006 14:19:24
En ihan suoraan ymmärrä ongelmaa. Vahvistimen soundihan on etuaste+pääteaste (unohdetaan nyt muljuttimet kaapit ja vastaavat). Jos ostat erillisen etusen ja ajat sitä päätteeseen, niin nehän on vain eri paketeissa, vrt. combo, missä molemmat on yhdessä läjässä.

Lopullinen soundi taas riippuu, minkälaiseksi kumpikin muokkaa signaalia ja paljonko kumpaakin ruuvaa. Itse käytän eri valmistajien etusta ja päätettä. Molemmat muokkaa soundia johonkin suuntaan, ja niistä etsitään itselle toimivin vaihtoehto. Eli vastauksena kysymykseen on jyrkkä ehkä? ;)
Zeni
14.12.2006 14:43:13
No siis mulla on tuo Marsun JCM600 ja tuon päätteen ajamista englin etusella mietin. Onko kukaan koittanut jotain JCM sarjaa muun valmistajan etuasteella ?
evilock
14.12.2006 15:04:42
No siis mulla on tuo Marsun JCM600 ja tuon päätteen ajamista englin etusella mietin. Onko kukaan koittanut jotain JCM sarjaa muun valmistajan etuasteella ?

Juu, kyllä tuo ihan yleistä on. Kätevää keikkareissuillekin joskus ottaa vaan kevyt etunen mukaan ja lykätä se vaan kiinni "talon nupin" efektiluupin returniin jolloin käytössä on juuri tuo pääteaste nupista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)