Aihe: Kitaramikeistä
1 2
ulipalsternak
14.12.2006 10:51:25
No ni,tollanen rg ibanezi,noilla v7-s1-v8 tuli taloon. Aiemmissa keskusteluissa porukka yleisesti hiukan moittii noita iban mikkejä. Itse pidän soundeja ihan kelvollisina,jopa hyvinä. Mistään tunkkaisuudesta soundeissa ei ole havaintoa. Kaverina iballa on tollanen 30 classic. Hyvin irtoo cleanit ja säröt. Olenko siis ihan puukorva?
Ylilordi
14.12.2006 11:14:43
Ei kannata antaa muiden mielipiteiden tai sen mitä mikkiä joku tilusankari käyttää vaikuttaa, jos ite tykkäät soundeista niin ei sitten mitään. Uskallan kylläkin väittää, että jollain DiMarzion mikeillä saisi paremman tuloksen aikaseksi, jos rahaa löytyy enemmän kuin pystyy tuhlaamaan
Lancelot
14.12.2006 11:15:56
No ni,tollanen rg ibanezi,noilla v7-s1-v8 tuli taloon. Aiemmissa keskusteluissa porukka yleisesti hiukan moittii noita iban mikkejä. Itse pidän soundeja ihan kelvollisina,jopa hyvinä. Mistään tunkkaisuudesta soundeissa ei ole havaintoa. Kaverina iballa on tollanen 30 classic. Hyvin irtoo cleanit ja säröt. Olenko siis ihan puukorva?

Et välttämättä. Olet vain realisti joka ymmärtää ettei se mikkien vaihto ole aina tarpeellista..
ReBeat
14.12.2006 11:17:03

Ei kyllä sun täytyy nyt keskittyä löytämään sisältäs se aito tyytymättömyys ja epäily niitä Ibanezin mikkejä kohtaan. Sitä kautta sitten alkaa kumpuamaan mieleen mikkien vaihtaminen ja lopullisen päätöksen synnyttyä voitkin pukata tänne uuden keskustelunavauksen. Jopa viikkoja voi tuo prosessi ottaa... mutta kyllä se sieltä löytyy. Se voi tuntua lopulta melkein kuin traumojen purkamiselta, kun päästät kuulijat suosittelemaan sulle toisia mikkejä. Kanssamuusikoilta löytyy kadoksissa olleille kyllä tukea täällä. Kaikki tekee joskus virheitä, mutta niitä korjataan sitten vaikka yhdessä sumplien. Eiköhän sulle mikit siihen katsota ennen pitkää... :)
ulipalsternak
14.12.2006 11:38:39
Ei kyllä sun täytyy nyt keskittyä löytämään sisältäs se aito tyytymättömyys ja epäily niitä Ibanezin mikkejä kohtaan.

No voi perse! Nyt kun aloin tarkemmin kuunnella,niin aika kuivakkaat ja tunkkaisethan nuo soundit ovat. Ei kun duncania tilaamaan ;)
Jucciz
14.12.2006 11:41:53
No voi perse! Nyt kun aloin tarkemmin kuunnella,niin aika kuivakkaat ja tunkkaisethan nuo soundit ovat. Ei kun duncania tilaamaan ;)

"Problem solved. Next."
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Bookkeeper
14.12.2006 11:54:04

Et välttämättä. Kannattaa muistaa kitaran hintaluokka. Kun lähestytään 1000e rajapyykkiä niin orkkis mikkejä tyypillisesti aletaan vertaamaan Seymour Duncaniin ja DiMarzioon. Kyllä V8/V7 mikeillä hyvin soittaa, mun korviin soundi vain on "eloton" (siis verrattuna 100e/kpl mikkeihin) eikä dynamiikka ole huippuluokkaa.

Kaikki on suhteellista...sitä paitsi jos laitat keppiisi DiMarziot kiinni, niin seuraavaksi saat kuulla että vahvistin on keskinkertainen, väliin tarvitaan 200e säröpedaali ja 2000e multiefekti. Ai niin, ja tietysti kotistudio tarvii olla myös, ettei kukaan pääse valittamaan huonoista soundeista jos päätät osallistua sooloskabaan.

...

Silti, itse vaihattaisin tuohon Dimarziot tai Duncanit :-)
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
StringPervert
14.12.2006 12:09:38 (muokattu 14.12.2006 12:10:16)
"Don´t worry, kyllä me sulle mikit löydetään!"
Simo78
14.12.2006 12:12:48
Et välttämättä. Kannattaa muistaa kitaran hintaluokka. Kun lähestytään 1000e rajapyykkiä niin orkkis mikkejä tyypillisesti aletaan vertaamaan Seymour Duncaniin ja DiMarzioon. Kyllä V8/V7 mikeillä hyvin soittaa, mun korviin soundi vain on "eloton" (siis verrattuna 100e/kpl mikkeihin) eikä dynamiikka ole huippuluokkaa.

Kaikki on suhteellista...sitä paitsi jos laitat keppiisi DiMarziot kiinni, niin seuraavaksi saat kuulla että vahvistin on keskinkertainen, väliin tarvitaan 200e säröpedaali ja 2000e multiefekti. Ai niin, ja tietysti kotistudio tarvii olla myös, ettei kukaan pääse valittamaan huonoista soundeista jos päätät osallistua sooloskabaan.

...

Silti, itse vaihattaisin tuohon Dimarziot tai Duncanit :-)

Niin ja sit tarvii vielä sen vanhan vahvarin tilalle 4000€ mesaboogien=)
Lancelot
14.12.2006 12:14:32
Niin ja sit tarvii vielä sen vanhan vahvarin tilalle 4000€ mesaboogien=)

Niin ja kitaraksi gibson les pool.
ulipalsternak
14.12.2006 12:34:27
Kait se on niin,et ruokahalu kasvaa syödessä. Jos on ikänsä vetäny jotakin maksalaatikkoo,ni lihapullat ja muusi tuntuu taivaalliselta. Mut annas olla kun saa maistaa pippuripihviä,tai hanhenmaksapalleroita. Itse tyydyn nyt tähän lihapulla/muusitsydeemiin =)
Jucciz
14.12.2006 12:34:36
Joo ja turha luulla että DiMarziot tai Duncanit ois mikään kitaramikkien huipentuma. Sit ku nälkä kasvaa syödessä, niin myös oikeesti kalliit ja soundiltaan hienostuneet mikitkin kiinnostaa enempi. ;)

Don't get me wrong: DiMarziot ja Duncanit on aivan kelpo mikkejä.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Lancelot
14.12.2006 12:50:27
Jos on ikänsä vetäny jotakin maksalaatikkoo,ni lihapullat ja muusi tuntuu taivaalliselta.

By the way, mä tykkään maksalaatikosta!!
ulipalsternak
14.12.2006 12:57:39
By the way, mä tykkään maksalaatikosta!!

Ai vaikka siinä olis rusinoitakin?
Lancelot
14.12.2006 12:58:41

Todellakin!
oiva tumpeloinen
14.12.2006 13:00:20

Maksalaatikko on koirien ruokaa. Rusinoilla eli ei.

Mut soitat niillä mikeillä niin kauan ku siltä tuntuu. On niitä huonompiakin olemassa. Mun mielestä noiden suurin ongelma on erottelevuus. Mut kyllä se sunkin mieli vielä muuttuu, kun nyt alat kuuntelemaan tarkemmin niiden vikoja.
Bookkeeper
14.12.2006 13:04:18
Kait se on niin,et ruokahalu kasvaa syödessä. Jos on ikänsä vetäny jotakin maksalaatikkoo,ni lihapullat ja muusi tuntuu taivaalliselta. Mut annas olla kun saa maistaa pippuripihviä,tai hanhenmaksapalleroita. Itse tyydyn nyt tähän lihapulla/muusitsydeemiin =)

Pah, tosi kitaristi alkaa syömään kaviaaria jo ennen kuin oppii pitämään haarukkaa kädessä! Nyt 59 Les Paul hakuun - se on maailman paras kitara koska kaikki tosi rokkarit sanoo niin. Ei sen huonommalla kannata soittaa, tulee vain paha mieli...
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
gator
14.12.2006 13:09:14
Jos noitten mikkien lisäksi vielä classicin läpi soittaa niin voi puhua puukorvaisuudesta jos ei tunkkaisuutta huomaa. Classicin elementistä taitaa johtua sen tunkkaisuus?
Jucciz
14.12.2006 13:09:47
Maksalaatikko on koirien ruokaa. Rusinoilla eli ei.

Tämä on justiinsa näin. Tosin, minä en kyllä varmaan antaisi maksalaatikkoa edes koiralle: ei ne mulle mitään pahaa oo tehny.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
ulipalsternak
14.12.2006 13:16:59 (muokattu 14.12.2006 13:19:04)
Vastauksia muutamiin kommentteihin:

-maksalaatikko on pahaa
-les paul -tyylinen kitara on ruma
-puukorvana oleminen tulee halvemmaksi

Lisäys vielä,että koirani syö maksalaatikkoa. Tosin maksalaatikko on vain jatkeena tollasille vedessä liotetuilla nappuloille. Ei sekään kai sitä pelkästään söisi. Sitä maksalaatikkoa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)