Aihe: Apua oikeanlaisen vahvistimen valintaan?
1
mickey76
14.12.2006 09:38:28
Kitaransoitto alkoi parin vuoden tauon jälkeen uudelleen, back in busines.. Taustaa: Oon soittanu reilut 10 vuotta kaikkea hardcorepunk-punkrock-rock -musaa pääosin akselilla Misfits-Hellacopters-Social Distortion- D-Generation. Kitarana oli Gibson LP Studio, jonka möin pois, kuten Marshallin 8080 Valvestatenkin.
No niin, nyt ostin Epin 335 Dotin ja tarvisin tuolle oikean tyyppisen vahvistimen tommoseen rock/punkrock -menoon. En siis tarvii tappajasäröjä, enkä tuu ikinä tarviimaan grindcore -soundeja.. Kovasti oon kallistumassa putkicombon puolelle, joka tapauksessa n. 500 euron hintaluokkaan. Vahvistin ois tarkotus tulla alkuunsa kotikäyttöön (autotalliin, meteli ei oo ongelma) ja mahdollisesti treenikämpälle myöhemmin. Oon tsekkaillu näitä 30W putkivehkeitä Voxit ja Peaveyt jne. joita välillä käytettynä saa ihan ok hintaan. Riittääkö 30 wattisessa hönkää ja puhtia treenikämpälle vai tarvisinko isomman?
Toisaalta paljo on käyty keskustelua mallintavista esim Vox AD 50 VT, jotka herättää mielipiteitä puolesta ja vastaan. Olisko tällainen omanlaiseeni käyttöön harkinnan arvoinen vaihtoehto, jotkut puhuvat, että puhti ei riitä? Kiitollinen oon kaikesta avusta, auttakaa miestä hädässä!
superfly
14.12.2006 09:41:20
Tuohon musaan 30 wattinen vahvistin riittää oikein mainiosti kovakätisenkin rumpalistin kanssa. Putkivehje tietty.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Shakata
14.12.2006 09:52:44
Mulla on yhdistelmänä Vox AD 50 sekä Epi Dotti. Tykkään aika julmetusti! Kokemusta itselläni ei kymmeniä vuosia ole, mutta kyseinen yhdistelmä on ainakin itselleni todella passeli juuri tommoseen kevytroso - rokkisärö osastoon. Eniten tulee käytettyä Voxin AC 30 sekä UK 80 mallinnoksia. Muitakin hyviä toki löytyy.

Tökkimään tossa Voxissa rupee varmaan se, että siinä on kauheesti kaikkee, toisaalta se on taas sitten se hyväkin puoli :) Paha tietysti sanoa, että riittääkö tuo wattimäärä sinun käyttöösi, mutta kannattaa ainakin käydä koittamassa. Edullinen, monipuolinen ja hyvä!
superfly
14.12.2006 10:09:00 (muokattu 14.12.2006 10:09:18)
Tökkimään tossa Voxissa rupee varmaan se, että siinä on kauheesti kaikkee, toisaalta se on taas sitten se hyväkin puoli :)

Tottahan tämä on. Mua on alkanut omassa Voxissa (AD60VT) tökkimään se saundi jo. Periaatteessa ihan ok ja hyvä saundi, mutta jotenkin ponneton ja ohut se on kyllä. Siitä puuttuu se jotenkin se voima ja "narske + narina" mitä putkivehkeestä saa. Mutta paras mallintava toi on mitä oon koittanut kuitenkin.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)