Mulla on 2203-malli, jossa on pääteputkina Svetlanan EL34:set. Utelias kun olen eri putkien suhteen, niin kysynkin, että mihin suuntaan vahvarin soundi (ja esim. master-volan vaikutus siihen) muuttuisi, jos putkiksi valjastaisi jotain muuta, kuten:
- 6L6GC
- KT66
- KT88
- 5881
..jotka Uraltonen sivujen mukaan EL34:sten tilalle käyvät, kunhan bias on kohdallaan?
Toisessa ketjussa ollutta hyvää linkkiä eri putkien soundieroihin on tullut luettua (
http://forum.metroamp.com/viewtopic.php?t=1749), mutta kiinnostaisi tietää JMP-soittajien kokemuksia eri putkista & niiden käyttäytymisestä vahvareissaan. (toki muutkin kuin JMP:n omistajat saavat kirjoittaa :)
Mulla ei ole oikeastaan mitään tiettyä soundia mielessä, jollaista putkien vaihdolla hakisin. Olen kyllä tyytyväinen noihin EL34:siin, mutta kun en ole muita testannut, niin sanallista sisältöä EL34 & 2203:n yhdistelmästä on hankala tuottaa..
Mitä jos tyrkkäisin vahvariin KT66:set tai 6L6Gc:t, niin saisiko siitä silloin suuremmalla volalla "cleania" ennen säröä, kun olen antanut itseni ymmärtää, että nuo putket ovat vähemmän "särökkäitä" kuin EL34:set?