Aihe: Peavey Valve King Nuppi
1 2
tjugo85
07.12.2006 21:03:27 (muokattu 07.12.2006 21:04:29)
PEAVEY VALVE KING HEAD

PEAVEY VALVE KING, Guitar Head, 100 Watts into 16 Ohms, 4 6L6GC and three 12AX7 tubes, two independent footswitchable channels, separate EQ for each channel, footswitchable gain/volume boost on lead channel, external speaker capability, Reverb with level control, Buffered effects Loop, Resonance switch for tight or loose cabinet response, New, patent-pending Texture variable Class A/B simulation control, optional Footswitch 189024

Elikkäs tuota kävin kokeilemassa vaasan unisoundis ja hinta oli tarjouksessa 485€ eli halpa !

Itse löysin hyvän soundin omaan musatarpeisiin, eli tälläst mättö, dropped-d musaan.

Ongelmana oli se, että kokeilin HUGHES&KETTNER merkkiseen kaappii 4X12"
ja heiltä oli peavey kaappi siihen nuppii tarkoitettu loppuunmyyty ja tammikuus uusia tulos hintaan 350€

Onko paras ratkaisu laittaa se peavey oma kaappi siihen ? Vai olisiko joku toinen merkkinen paljon parempi ratkasu tähän mättö tarpeeseen ?! KYsyin asiasta liikkeessä mutta he nyt on eläkeikäisiä ihmisiä, joten kaikki säröt ovat heille mättöjä jne.. Muuten kaikki olis OK paitsi toi kaappi vähä jäi mietityttää !

p.s ensimmäistä putkinuppia ostamassa =) *JEE JEE*
Lancelot
07.12.2006 21:09:23 (muokattu 07.12.2006 21:20:24)
Ei se peaveyn kaappi toki ole paras vaihtoehto. Ota siihen vaikka Framuksen Dragon. Mutta ei siitä mitään musamaailman hintoja kannata maksaa(636e.)

E. Jos mahdollista ni pyydä se thomannin hinnoilla eli alle 500e. Onhan niitä muitakin hyviä kaappeja mut toi Dragon on kyl hintaluokassaan parhaimmistoa..

Tolta kuullostaa Dragonin kautta: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243504&type=hi Ei paras laatunen mut selvän saa..
gator
08.12.2006 05:59:22
http://www.thomann.de/fi/framus_fr_412_dragon_an.htm

http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm

Itse valitsisin HB:n noista kahdesta. Ulkoisilta mitoiltaa varmaan melko identtiset kaapit. Vanerin paksuudessa on eroa 1mm.
www.musicstore.de -osoitteesta löytyy myös famen kaappeja jotka on tehty vielä jämäkämmästä aineksesta. Hinta tais olla muutaman kympin HB:ta kalliimpi.

Musamaailmastahan saa järkihintaa myös Framuksen 2x12-kaappia v30-elementeillä. Vähän yli 300e tais olla hinta. Ainakin kovasti kehuttuja mööpeleitä ovat. Itse tässä suosittelen aivan mutu-pohjalta.
Lancelot
08.12.2006 07:04:02
Itse valitsisin HB:n noista kahdesta. Ulkoisilta mitoiltaa varmaan melko identtiset kaapit. Vanerin paksuudessa on eroa 1mm.

Se on useasti milleistä kiinni.. Kyllä mä nyt melkein väittäisin ton Framuksen olevan parempi vaihtoehto, mulle riittää perusteluks jo pelkkä HB:n logo.
Prkl
08.12.2006 10:38:04 (muokattu 08.12.2006 10:38:54)
Itse en ainakaan tykännyt Valvekingin omasta kaapista, kuullosti vaan jotenkin tunkkaiselta/tukkoiselta. Päädyin sitten Ibanezin TB412A-kaappiin, joka oli paremman kuulloinen ja jonka onnistuin vielä saamaan halvemmalla kuin mitä Valvekingin kaappi olis maksanu. :) Kokeilin siis molempia kaappeja bänditreeneissä ja soittelen pääasiassa rässiä ja dödistä.

Ei ollut Framuksen eikä HB:n kaappeja siellä testattavana että en osaa sanoa niistä sitten mitään..
gator
08.12.2006 14:25:08 (muokattu 08.12.2006 14:28:59)
Se on useasti milleistä kiinni.. Kyllä mä nyt melkein väittäisin ton Framuksen olevan parempi vaihtoehto, mulle riittää perusteluks jo pelkkä HB:n logo.

Melkonen perustelu. Jos kaappien mitat on pöllitty Marshallilta ja molemmissa sisällä on vielä samat elementitkin niin en usko että kukaan täällä pyörivistä kultakorvista noitten kahden välillä eroa kuulis.

Edit. Häröilyä
gator
08.12.2006 14:26:00 (muokattu 08.12.2006 14:26:30)
Tupla.
Lancelot
08.12.2006 14:51:29
Melkonen perustelu
Sanos muuta:) Ei se Benttonikaan saman lailla soi ku Gibson vaikka mitat täsmäis ja sama olisi sisukset.. Huono vertaus..plääh
gator
08.12.2006 14:54:41
Joo nyt on kyse siis vanerista väsätyistä kitarakaapeista.
Skunk
08.12.2006 17:51:35

Onko tuossa HB:n G412 Vintage- kaapissa aivan oikeat celestionin vintage 30:t? Onko kukaan aukassu ja tarkistanu?
Drunk as a Skunk
huokaus
08.12.2006 19:03:10
Onko tuossa HB:n G412 Vintage- kaapissa aivan oikeat celestionin vintage 30:t? Onko kukaan aukassu ja tarkistanu?
No eihän ne nyt valehdella yritä..
Juustonaksu
08.12.2006 19:40:48

Eikös ne ole jotain "halvempaa Kiinan Celestionia"? :-) Näin luki jostain isojen poikien ketjusta joskus.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
Jucciz
08.12.2006 20:40:08
Eikös ne ole jotain "halvempaa Kiinan Celestionia"? :-) Näin luki jostain isojen poikien ketjusta joskus.

Ei V30:iä, Greenbackejä ja muita "perus-Celestioneja" enää tehdä missään muualla kuin Kiinassa. Vielä ei ole kuitenkaan korviini kuulunut mistään tietoja, että ämyrien laatu olisi heikentynyt valmistusmaan vaihtumisen johdosta.

Jos haluat Englannissa tehtyjä Celestioneja, on turvauduttava Heritage-sarjalaisiin, Blue Bulldogeihin tai sitten 3-4 vuotta sitten tehtyihin tai vanhempiin Celestioneihin - niihin, jotka vielä tehtiin Englannissa.

En muista, milloin siirto tarkalleen tapahtui, mutta esimerkiksi oman Marshall 1960TV:n sisällä olevat Greenbackit on valmistettu kesäkuun 18. 2003 ja niissä lukee vielä "Made in England". Muistaako joku, milloin viimeiset perus-Celestionit tehtiin Englannissa?
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Skunk
08.12.2006 20:53:50

Jep, no mun puolesta on sama missä ne on tehty, kunhan vaan on samoilla spekseillä tehty kuin aiemminkin :) Kattelin että T-kaupassa maksaa yksittäinen vintage 30 elementti 122 €, jos ajattelee et samoja elementtejä saa 4kpl + kaapin 360:llä, niin halpaa on..
Drunk as a Skunk
JayMH
11.12.2006 13:57:25
Jep, no mun puolesta on sama missä ne on tehty, kunhan vaan on samoilla spekseillä tehty kuin aiemminkin :) Kattelin että T-kaupassa maksaa yksittäinen vintage 30 elementti 122 €, jos ajattelee et samoja elementtejä saa 4kpl + kaapin 360:llä, niin halpaa on..

Minulla sattuu olemaan tuo kaappi ja avattu on sekä myös kuviakin aikasemmin tänne palstalle toimitettu. Hyvä kaappi se on ja ihan aidot Vintage 30:t siellä sisällä on :) Vähän rakenne kyseenalainen vaikka ei se mitenkään hutera kaappi olekaan. Pienillä muutoksilla saa ihmeitä aikaan. Renkaat ihan ok, ei mitään Marshall-sarjaa kuitenkaan. Yllättävän paksusta vanerista kotelo on, mutta esim liitokset on vähän kökköjä. Mutta hinta siis tosiaan naurettavat 360 € niin sillä viidellä sadalla(erotus esim. Marshallin hintaan verrattuna) rakentelee aika paljon kaikkea siihen.
saastara
11.12.2006 15:00:08 (muokattu 11.12.2006 15:01:07)
Sanos muuta:) Ei se Benttonikaan saman lailla soi ku Gibson vaikka mitat täsmäis ja sama olisi sisukset.. Huono vertaus..plääh

Ei soi ei, mutta soittimessa onkin käsityöllä hieman enemmän väliä kuin kaapeissa.. Eipä siinä paljoa paina hienoviilaukset ymv vipstaakkelit jos puut, mitat ja elementit on samat.

Itse valitsisin tuon Bentonin Vintagen ihan vaan sen takia, että hinta / laatu on enemmän kuin kohdallaan vaikka kaappi olisi mimmoista shaibaa. Kuten tuolla jo todettiin, perushinta V30:lle on reilu 100€, joten tuossa saa neljä elementtiä hiton hyvään hintaan ja vielä kaapin ja kytkennät kaupan päälle.. Kannattaa siis.

E: Ostaa vaikka kaapin ja myy elementit erillään, pääsee silti yli omiensa. Kannattava kauppa kaikin puolin, tuon kaapin osto siis.
Lisää middleä ja vähemmän volumea.
morgga
11.12.2006 15:22:45 (muokattu 11.12.2006 15:23:02)
Tolta kuullostaa Dragonin kautta: http://www.mikseri.net/music/play.php?id=243504&type=hi Ei paras laatunen mut selvän saa..

aika napakat säröthä tuosta näköjää lähtee. Onko kellään tietoa mistä saisi klippejä siita Randallin RH 50 T nupikasta? Olisi mukava saada vertailuun nuo keskenään.
middle = muna
Lancelot
11.12.2006 22:19:30
Ostaa vaikka kaapin ja myy elementit erillään, pääsee silti yli omiensa. Kannattava kauppa kaikin puolin, tuon kaapin osto siis.

Kuka hölmö niitä sitten erikseen ostaa jos kerran saa kaapin ym. samaan rahaan?:) Ei vaan, ymmärsin yskän..
Werihukka
11.12.2006 23:00:09 (muokattu 11.12.2006 23:05:28)

Vois ostaa thomanilta 10 HB:n kaappia ja kaupuutella elementit pois ja polttaa rungot. Sais hyvät rahat :)

Edit: No jaa... 90 euroo per elementti pitäs pyytää notta pääsis voitolle.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
tjugo85
12.12.2006 09:35:44 (muokattu 12.12.2006 09:38:49)
Kuulosti ihan asialliselta toi soundi tuosta framuksen dragonista. Pitääpä sitte varmaa pistää thomanilta tilaus sisää :) Onko muilla joitain sampleja tuosta kyseisestä nupista?!

E:
Jaahas huomasin tämä: Pieni ääninäyte; Peavey Valveking+Framus Dragon412 Digitech bad monkeylla buustattuna. Digikameran mikillä nauhotettu.

Itsehän eti vielä tuosta soundista mätömpää aika kireetä oli, mutta muuten soi hyvin !
Uskaltaisikohan tuota Line6 UBER pedaalia ostaa kokeilematta, siitä nyt on hyvää vain puhuttu.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)