Aihe: humbucker kuoret
1 2
unami
13.12.2006 14:08:07
Eli minulla on tuollainen Gibson les paul classic. Haluaisin tietää saako noihin humbuckereihin ostettua kuoret jostain ja miten vaikuttaa saundiin? Vai onko ainoa vaihtoehto ostaa kuorelliset buckerit?
Twistyh
13.12.2006 14:12:19
http://www.thomann.de/fi/gibson_pukappe_r_nickel.htm
http://www.thomann.de/fi/gibson_pukappe_nickel_stegposition.htm

En tiä kannattaako mikkien vaihtoon ryhtyä muutaman kympin sijotuksen takia. Soundiin vaikuttamisesta en tiedä, mutten uskoisi, että ainakaan paljoa vaikuttaisi. Kannattaa kysyä viä lähimmästä, parhaiten varustelluimmasta noita kuoria.
unami
13.12.2006 18:00:56
Kiitoksia paljon! oon noita ettiny vissii kaikista suomalaisista kaupoista ja missää ei ollu :/
Tompsi
13.12.2006 18:29:50 (muokattu 13.12.2006 18:30:33)
Itse heitin kuoret SD '59 satsin niskaan enkä huomannut juurikaan eroja saundissa.

EDIT: Mielestäni Millbrook kauppaa noita mikinkuoria jos haluat ostaa Suomesta.
pekurides
13.12.2006 18:47:10

nIISSÄ KUorissa on eroja, tämmöset perustarvike "rauta"kuoret kyllä syö vähän yläpäätä ja dynamiittiia ja samalla vaimentaa kiertoa pikkasen.

Eri asia sitten että haittaako se mitään:) toinen ei kuule mitään ero ja toinen sitten paljonkin:)

Orkkis gibsoneissa on jotain lehtihopean tapaista seosta mikä ei taida juurikaan vaikuttaa saundiin.
Tunteella päin vittua.
unami
13.12.2006 19:15:34
kerkesin jo thomannilta tilata noi kultaset :) toivotaa että tulee jouluu mennessä. yhteensä postikulujen kanssa makso 75 euroa. Ihanan kallista, mut elämä on.
Insane Kane
13.12.2006 19:22:34
nIISSÄ KUorissa on eroja, tämmöset perustarvike "rauta"kuoret kyllä syö vähän yläpäätä ja dynamiittiia ja samalla vaimentaa kiertoa pikkasen.

Vaimentaa kiertoa? Minun kokemukset kyllä ovat täysin päinvastaiset, eli sd:n mikeistä tuli todella kiertoherkät kun kokeilin niihin kuoria.
Vahasin kunnolla kahteen kertaan, mutta ei vaikutusta, ulisivat ku pikkutytöt pakkasella ku kukaan ei hae niille bissee.
vaihdan George Dennis GD-30-> Chorukseen, tarjoa
iso j
13.12.2006 21:11:14

ööh. kysynpä kuitenkin. Miten jos avohumpparit peittää kuorella pitääkö kuoressa olla myös kahdet magneettiaukot?
"Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.."
nikovirtala
13.12.2006 21:27:47

ööh. kysynpä kuitenkin. Miten jos avohumpparit peittää kuorella pitääkö kuoressa olla myös kahdet magneettiaukot?

ei.

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
What is life? - A bad trip.
unami
15.12.2006 12:40:37
voi perse... tuliki aika kalliit kuoret kun meni ensin toimitusmaksua thomannille 20€, tää tekis jo 75€ mutta sitten vielä tilisiirrosta tuli 29€ eli hinnaksi tulikin 104€!!! no, nyt on maksettu mutta pikkasen kuitenkin nakertaa kun alkuperäiseen hintaan tuli puolet lisää posti sun muita maksuja. :S
Dunga
15.12.2006 12:48:29 (muokattu 15.12.2006 12:48:44)
Tiedän, että tämä on ikävää jossittelua mutta: Sp Elektroniikasta olisi irronnut kultaiset humbuckerkuoret 12erkillä/kpl.

http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp15.pdf
Paskallakin on tekijänsä.
fox
15.12.2006 12:52:10

Tiedän, että tämä on ikävää jossittelua mutta: Sp Elektroniikasta olisi irronnut kultaiset humbuckerkuoret 12erkillä/kpl.

http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/gp15.pdf

On vaan sellaset melko ohkasta peltiä olevat, joilla on toki mahdollista, että lisääntyy jopa tuo kiertoherkkyys sen materiaalin takia. On niissä "vähän" eroja, ainesvahvuudessa ja siinä itse materiaalissakin.. Jos sitte hinnassakin. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Juzpe
15.12.2006 12:52:48 (muokattu 15.12.2006 12:59:24)

Harmillista... ei taida löytyä kuoria noille leveämmille trembuckereille (esim. Duncan TB-4). Tavalliset ei vissiin mahdu.

Vai löytyykö/mahtuuko?
Rusettiluistelusta anaaliseksiin - Suomen nuorison seksuaalikäyttäytymisen kehitys 40- luvulta nykypäivään.
Dunga
15.12.2006 12:56:53
On vaan sellaset melko ohkasta peltiä olevat, joilla on toki mahdollista, että lisääntyy jopa tuo kiertoherkkyys sen materiaalin takia. On niissä "vähän" eroja, ainesvahvuudessa ja siinä itse materiaalissakin.. Jos sitte hinnassakin. ;)

Juu en minä näistä sen enempää tiedä, kunpa vain osuivat silmiin selaillessa :P
Paskallakin on tekijänsä.
kari10
15.12.2006 13:05:43
voi perse... tuliki aika kalliit kuoret kun meni ensin toimitusmaksua thomannille 20€, tää tekis jo 75€ mutta sitten vielä tilisiirrosta tuli 29€ eli hinnaksi tulikin 104€!!! no, nyt on maksettu mutta pikkasen kuitenkin nakertaa kun alkuperäiseen hintaan tuli puolet lisää posti sun muita maksuja. :S

Kallista on. Itse ostin torilta Gibsonin kuoret parilla sadalla, tosin niissä oli burstbuckerit sisällä.

Eikö sitä tilausta voi perua, jos kuoret saa Suomesta huomattavasti halvemmalla.
SiwamieS
15.12.2006 14:07:47
Puhelin kouraan ja soitat ja peruutat tilauksen ja pyydät että palauttavat rahat tilille. Sit soitat millbrookiin ja tilaat sieltä ne kuoret.
Take your wings outside, you can't fly in here
fox
15.12.2006 14:28:44

Juu en minä näistä sen enempää tiedä, kunpa vain osuivat silmiin selaillessa :P

Sitte on eroa, onko ne johonkin jenkkiin vai japsiin, toisissa on naparuuvit tuumamitoituksella ja toisessa taas ei.. ;) Että välttämättä jotkut kaukoisen idän humpparinkuoret ei oikein käy somistamaan noita burstbuckereita, Dragoneja tai muita vastaavia..
Mitä hyötyä sitten on niistä kuorista, kysyy joku.. Perustarkoitus niillä on toki mekaanisesti ja myös sähköisesti suojata niitä keloja, eli sähköisesti siihen tulee Faradayn häkki, mekaanisesti taas ehkäisee keloista käämilankojen katkeamisriskin ulkoisesta syystä, esim. kielen tunkeutumisen kelarungon "huulen" alle ja sitäkautta sinne kelaan. Onhan ne teipattu, mutta...
Kuorten poistamis-into lähti noista seepra-kelasista PAFfeista liikkeelle, koska ne on harvinaisempia kuin perus-mustat kelarungot, ja joittenkin mielestä esteettisesti todella hienot, niin tokihan ne piti saada näkyville.
Myöhemmin todettiin, että saattaa aivan hienoisesti korkeat taajuudet korostua kuorettomana...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
saastari
15.12.2006 14:52:57
Puhelin kouraan ja soitat ja peruutat tilauksen ja pyydät että palauttavat rahat tilille. Sit soitat millbrookiin ja tilaat sieltä ne kuoret.

Kannattaa olla melko tarkka, kun tilailee kuoria Gibsonin mikkeihin. Gibsonin takamikissä on ruuvien väli hiukka spesiaali. Kokemuksesta nimenomaan LP Classicin kanssa voin kertoa, että siihen ei käy DiMarzion eikä Schallerin valmistamat kuoret. Itse ratkaisin ongelman hankkimalla kuorelliset mikit (SD`59)
Sakkesetä
unami
15.12.2006 17:42:13 (muokattu 15.12.2006 17:45:02)

noi millbrookin kuoret ei oo aidot gibsonit vaa jotku en ees muista mitkä. thomannin omat on gibsonit joten pitäydyn tilauksessa, sain isin sponssaamaa noi rahat (joululahja) ni eipä enää sillai haittaa :)

E: ja ostin noi kuoret lähinnä kosmeettisista syistä, sillä noi on hienommat kun ilman kuoria vakio mustat humpparit.
SiwamieS
15.12.2006 21:17:48
noi millbrookin kuoret ei oo aidot gibsonit vaa jotku en ees muista mitkä. thomannin omat on gibsonit joten pitäydyn tilauksessa, sain isin sponssaamaa noi rahat (joululahja) ni eipä enää sillai haittaa :)

Aijaa. No onpahan ainakin säädyttömän hintaiset mikin kuoret.. :S Ajattelin vaan et millbrook tai joku vastaava varmaan hommaa sulle myös ihan aidot gibsonin kuoret.. jotka ei maksa varmasti yli satasta.. mut kuinkas vaan :)
Take your wings outside, you can't fly in here
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)