Twinkle 09.12.2006 08:34:00 (muokattu 09.12.2006 08:35:08) | |
---|
Pitkästä aikaa taas uutta materiaalia, tällä kertaa olisi teksti- ja kuvakokonaisuus Uraltone Jr:n rakentamisesta. Elokuun lopuilla sain kyseisen vahvistimen postissa, kasasin sen vihdoin ja projektista jaarittelua olisi siis luettavissa sivultani. 32 valokuvaa vekottimen vaiheista ja mietteitä itse laitteen rakentamisesta. Ao. linkkiä sivuille ja sieltä alalaidasta löytyy artikkeliin linkki. http://www.omena.org/~twinkle/laitetestaus.php Kotelointia käsittelevä artikkeli tulee sitten myöhemmin ja kun koko hässäkkä on valmiina, niin tuosta vahvarista tulee ihan testikin. Mutta ne tosiaan tulee sitten kun saan itsestäni sen verran irti että jaksan nekin tehdä. Mutta vanhan tavan mukaan, palautetta tähän jonoon. Niin hyvät kuin huonot palautteet luetaan. EDIT: toimimattomuuksista niin linkeissä kuin muissakin saa raportoida. Kuvat on sijoiteltu tekstiin tässä viime yönä niin saattaa käydä vanhanaikaisesti joskus. Sääh. Lassosin leppäkerttua ja kaik meni pimmeeks." - Mimi |
Wahi 09.12.2006 10:33:55 | |
---|
Taas plusaa. Pitääkin lukea, vaikuttaa mielenkiintoiselta. "Kyllä pöyhkeä proge aina rehellisen rock 'n' rollin voittaa!" |
Keke Urlaub 09.12.2006 10:35:39 | |
---|
Plussa napsahti. Mietin tässä parhaillaan, tarvitsenko tuollaista. "It wouldn't pain me more to bury you rich /
Than to bury you poor /
In your Jesus Christ pose" |
Tompsi 09.12.2006 14:44:40 | |
---|
Hyvä hyvä! Seuraavaksi samanmoinen artikkeli hot maman rakentamisesta? |
Twinkle 09.12.2006 20:52:06 | |
---|
Hyvä hyvä! Seuraavaksi samanmoinen artikkeli hot maman rakentamisesta? En usko että sellaiselle on kellään tarvetta, koska keinokuormahan on pelkästään läjä vastuksia laitettuna T-muotoon. Hotmama ei ole laitteena hirveän monimutkainen ja helpompi rakentaa kuin tuo Uraltone. Tietty sellaisen voisi tehdä ja tutkia rakennusvaiheita, ei olisi hirveän iso vaiva sekään. Uraltonehan antaa tilaa vaikka kuinka monelle uudelle jutulle, tässä on ollut ajatuksissa että sinne sen sisään voisi taikoa vaikka mitä. Efektilenkki, drive-modi, jalkakytkin ja muita kivoja vimpaimia voisi rakennella siihen kyllä jos mielenkiintoa löytyy. Sen näkee sitten mihin kaikkeen tuon kanssa päätyy. Sääh. Lassosin leppäkerttua ja kaik meni pimmeeks." - Mimi |
rosberg 09.12.2006 21:15:59 | |
---|
äijä rulettaa! veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen. |
gasser 09.12.2006 22:14:14 | |
---|
Twinkle on mnetin Tekniikan Maailma. + Köyhil ei oo fyrkkaa |
Harris 09.12.2006 23:31:33 | |
---|
Plussat tuli. Jatka samaan malliin!!! Kipu on vaan sana! |
Törni 10.12.2006 01:03:37 | |
---|
Hyvä ja mielenkiintoinen artikkeli. |
Alpertti 10.12.2006 01:46:07 | |
---|
Jep, plussa napsahti. Hieno artikkeli. :) Mulla on Jr:n kaveriksi seuraavaksi rakennusvuorossa HotMama. Ehtisköhän paneutua sen verran että sais ennen Joulua valmiiksi. Niinhän sitä luulis... Mikään ei ole pakko |
Tomtom 10.12.2006 10:51:51 | |
---|
Plussaa täältäkin. On se hienoa että sie jaksat! "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
Keke Urlaub 10.12.2006 12:11:51 | |
---|
Hyvä hyvä! Seuraavaksi samanmoinen artikkeli hot maman rakentamisesta? Mä tein just hot maman. Tosi helppo sarja. Muistakaa vaan suunnitella poraukset hyvin, niin hienosti menee. "It wouldn't pain me more to bury you rich /
Than to bury you poor /
In your Jesus Christ pose" |
Tompsi 10.12.2006 15:30:08 | |
---|
Mä tein just hot maman. Tosi helppo sarja. Muistakaa vaan suunnitella poraukset hyvin, niin hienosti menee. Itse tuskin uskallan moista rakennella koskaan. Jos sen prosessin voi millään tavalla fukata niin pilallehan se sitten menee.. |
okabass 10.12.2006 17:47:55 | |
---|
MOI Hienot on sivut. Päivää, jos sopii. |
Murgo 11.12.2006 07:23:29 | |
---|
Hyvä artikkeli, aika samansuuntaisia oli omat havainnot ko. vahvistimesta. Plussaa. Jos soundi lähtee sormista,niin miksi mun sormet kuulostaa eri kamoilla erilailla paskalta? |
atimoc 11.12.2006 12:27:06 | |
---|
Hyvää tekstiä jälleen, ja mielenkiintoinen on laitekin. Itse olisin kyllä kusessa puutteellisten ohjeiden ja vajaiden osien kanssa. Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta. |
päänahka 11.12.2006 13:58:35 | |
---|
Hyvää tekstiä jälleen, ja mielenkiintoinen on laitekin. Itse olisin kyllä kusessa puutteellisten ohjeiden ja vajaiden osien kanssa. No, ohjeiden puutteellisuus on tietysti suhteellista. Siellä ei neuvota jokaisen komponentin kohdalla, että juota tuo pää tuohon ja toinen pää tuohon, mutta jos löydät kasasta oikeat osat komponenttiluettelon avulla, osaat ne myös layout-kuvan perusteella asettaa oikeisiin paikkoihin. Sen verran joutuu itse tekemään, että hakee vastusten värikoodit netistä. Elektroniikan tuntemusta vahvistimen rakentaminen ei vaadi. Twinklellä hyvä meininki jatkuu, hyvä hyvä. Up and down, that's how energy stays alive. |
Spike 11.12.2006 22:17:42 | |
---|
No, ohjeiden puutteellisuus on tietysti suhteellista. Ohjeet ovat riittävän tarkat, jotta lähes aloittelijakin pystyy kokoamaan valmiiksi. En kyllä tajua miksi sen pitäisi olla vaikeampi tai haastavampi rakentaa. Riittää siinä enemmänkin elektroniikkaa tuntevalle tutkittavaa, kuten double single end-pääte ja perinteitä noudatteleva hyväsaundinen kytkentä. Jos siis haluaa perehtyä laitteen toimintaperiaatteeseen. Rakennussarjanhan on tarkoituskin olla enemmän palikat yhteen meininkiä kuin elektroniikan kurssi? Tuskin ammattilainen tuollaista alkaakaan kokoamaan pelkästään kokemuksen takia, enemmän tuossa houkuttaa hinta. Clearly motivated by an unholy alliance.
Ostan: Single coil tai singlecoil-sized humbucker, DOD Buzz Box |
Twinkle 11.12.2006 22:37:38 | |
---|
Ohjeet ovat riittävän tarkat, jotta lähes aloittelijakin pystyy kokoamaan valmiiksi. En kyllä tajua miksi sen pitäisi olla vaikeampi tai haastavampi rakentaa. Ohjeet on riittävän tarkat, mutta ei aina täysin yksiselitteiset. Muun muassa suojamaan tarkoitusta ja kytkentää ei ohjeistuksessa selitetä sillä tavalla, että sen merkitys tulee täysin selväksi. Etenkin kun sarjan ohjeissa painotetaan ettei se ole aloittelijalle, toisaalta niissä on siellä täällä jotakin aivan ruohonjuuritason juttuja. En näkisi siinä mitään ongelmaa muuten, mutta kun jos sitä tosiaan kropaa joku sälli joka ei osaa eikä ymmärrä varoa, niin siinä voi tulla äkisti turpaan. Muun muassa ohjeistuksessa puhutaan holkkikiinnityksestä mutta mukana tulleet osat eivät olleet holkkikiinnitteisiä vaan korvakkeilla. Tyypillinen moka voisi juuri olla noiden eristämättä jättäminen ja testausvaiheessa sähköistää pöytä kun laite on ylösalaisin. Ohjeistuksessa ei ole halaistuakaan sanaa 2 ylimääräisestä ulostulomuuntajan johdosta, jotka jäävät siis roikkumaan laitteen ulkopuolelle. Ne voi hämätä, etenkin kun ovat saman värisiä kuin osa itse laitteen johdoista. Tässä on juuri se pointti, että ohjeistus täytyy tehdä jommalle kummalle ääripäälle. Toisaalta, yhteydenpito valmistajan taholta toimii järkyttävän hyvin ja sieltä saa vastauksen kaikkeen, jos tietää mitä kysyä. Se tässä oli ihastuttavaa, että tuotetuki oli välitöntä ja ennen kaikkea tarkkaa, josta suuret plussat sarjan valmistajan taholle. Sääh. Lassosin leppäkerttua ja kaik meni pimmeeks." - Mimi |
E.Q 12.12.2006 00:28:16 | |
---|
Minulla olisi kyllä erittäinkin tarkkoja ja yksityiskohtaisia kuvia ja ohjeita ainakin mekaanisen kokoamisen osalta, mutta en niitä kehtaa sen kummemmin julkaista, koska ei varmaankaan sarjan markkinoinnin kannalta ole hyvä ihan tarkkaan ilmoitella mistä osista se on kasattu. Totuus kyllä lienee että tuota ei halvemmalla saa tehtyä vaikka kuinka yrittäisi haalia osia jostain halvemmalla. K100#10 |