Aihe: Floyd Rose
1 2
sieniesko
18.07.2005 11:50:12
Hallussani on Jackson floyd rose skeba ja tuli tässä mieleen,että voiko floyd tallan vaihtaa normaaliksi. En tarkoita nyt jotain kikkailua vaan,että vois repii floyd rosen pois ja laittaa sen tilalle "jotakin"..mites onnistuis ja onnistuuko homma jonkun firman kautta ? Kiitoksia..
Migo
18.07.2005 11:51:35
Hallussani on Jackson floyd rose skeba ja tuli tässä mieleen,että voiko floyd tallan vaihtaa normaaliksi. En tarkoita nyt jotain kikkailua vaan,että vois repii floyd rosen pois ja laittaa sen tilalle "jotakin"..mites onnistuis ja onnistuuko homma jonkun firman kautta ? Kiitoksia..

Mitäköhän se "jotakin" olisi??
Melko mukavaa päivää kaikille.
JuSu
18.07.2005 12:37:45
Hallussani on Jackson floyd rose skeba ja tuli tässä mieleen,että voiko floyd tallan vaihtaa normaaliksi

Kaikki on mahdollista, eri asia kannattaako... =)

Schaller tekee tremoloa, joka istuu suoraan Floyd Rosen tilalle floikan tappeihin. Voipi tosin näyttää hassulta, jos kitaran kannessa on floikan kokoinen syvennys, tuo ei kuitenkaan sitä peitä kokonaan.

JuSu
Minä olen myyrä.
32788
18.07.2005 15:31:11
Jos haluat tallasta kiinteän, eikä puupalikoiden kanssa leikkiminen innosta, voit aina laittaa sinne hommaan oikeasti tarkoitetun kapineen. En tosin tiedä toimiiko Jacksonin floikkien kanssa.

http://www.schaller-guitarparts.de/1231.htm
pwallin
18.07.2005 16:29:45

Kaikki on mahdollista, eri asia kannattaako... =)

Schaller tekee tremoloa, joka istuu suoraan Floyd Rosen tilalle floikan tappeihin. Voipi tosin näyttää hassulta, jos kitaran kannessa on floikan kokoinen syvennys, tuo ei kuitenkaan sitä peitä kokonaan.

JuSu

Ja mikähän malli? Ei nyt osunut heti netistä silmään muutaman yrityksen jälkeen.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Mrezzye
18.07.2005 17:17:26

Koitapa vielä saada fiksuja vastauksia tuolta soitinrakennusosastolta.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
pwallin
18.07.2005 19:39:24

Voisko nyt joku oikeasti kertoa sen Schaller-mallin joka sopii Floikan tappeihin?
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
JuSu
18.07.2005 20:58:10
Voisko nyt joku oikeasti kertoa sen Schaller-mallin joka sopii Floikan tappeihin?

Tuolta linkistä ainakin moinen löytyy. Oisko mallimerkintä sitten 5250 tms...

http://www.guitarnucleus.com/gnstore/specialorder.html

JuSu
Minä olen myyrä.
Mrezzye
18.07.2005 21:05:44

Tuolta linkistä ainakin moinen löytyy. Oisko mallimerkintä sitten 5250 tms...

http://www.guitarnucleus.com/gnstore/specialorder.html

JuSu

Minä kun ymmärsin ongelman niin, että talla pitäisi saada kiinteäksi, eikä vaihdettua tavalliseen tremoloon... Mikäs pointti moisessa vaihdossa olisi.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
JuSu
18.07.2005 22:01:59 (muokattu 18.07.2005 22:02:24)
Minä kun ymmärsin ongelman niin, että talla pitäisi saada kiinteäksi, eikä vaihdettua tavalliseen tremoloon... Mikäs pointti moisessa vaihdossa olisi.

No tuon alkuperäisen kysymyksen nyt voi ymmärtää melkein miten vaan.

Kyllä floikan ja 'tavallisen' kammen fiilis on kovasti erilainen. Tietty tuollainen 2-point-tremolo on tuntumaltaan lähempänä floikkaa kuin vintagetalla, mutta silti ero on huomattava. Lisäksi esim. kieltenvaihto on floikassa melkoisesti vaivalloisempaa. Jos ei mitään hirvittäviä dive-bombeja ole tarve tehdä, niin kyllä tuollainen perinteisempi tallaratkaisu yhdistettynä lukkovirittimiin on melkoisesti vaivattomampi ratkaisu, eikä silti tarvi vireen pysyvyydestä olla huolissaan.

Tähän nyt voi joku sanoa, että olisi syytä ehkä harkita toista kitaraa... Ihan niin, tätä mäkin kyllä ekaksi miettisin. Mutta entäs jos siinä floikkakepissä on muuten fiilis upeasti kohdallaan, mutta floikka alkaa tökkiä...? Been there, too...

Olihan tuossa jo muutamia pointteja. Ja jottei nyt kukaan vedä hernettä nenään, niin kaikki ylläoleva mun omast' mielest'... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
Mrezzye
18.07.2005 22:26:23

No tuon alkuperäisen kysymyksen nyt voi ymmärtää melkein miten vaan.

Niinpä...täsmällisyyttä kymysyksiin, niin saa parempia vastauksia

Kyllä floikan ja 'tavallisen' kammen fiilis on kovasti erilainen.

No tottapa tuokin

Lisäksi esim. kieltenvaihto on floikassa melkoisesti vaivalloisempaa.

Tämän kyseenalaistan. Jos se kielen poikkaisu ja avaimella kiinnittäminen on liian työlästä, niin tuskin niitä kaulan lukkojakaan jaksaa avata.

Tähän nyt voi joku sanoa, että olisi syytä ehkä harkita toista kitaraa...

Ainakin katselisin löytyisikö miellyttävää kokonaispakettia ennen kuin alkaisin jotain niin radikaalia, kuin Floikan muuttamista joksikin muuksi, tosissaan harkitsemaan. Jotenkin tuollaiset muunnelmat kun helposti tuppaa olemaan sellaisia välimallin ratkaisuja, ettei siinä kuitenkaan saa oikein kummankaan vaihtoehdon parhaita puolia kokonaan hyödynnettyä.

Olihan tuossa jo muutamia pointteja. Ja jottei nyt kukaan vedä hernettä nenään, niin kaikki ylläoleva mun omast' mielest'... =)

JuSu

Eihän sinne nenään mitään herneitä mahdu, kun siellä on jo porkkana, kilo maksalaatikkoa ja tusina delfiinejä.
JuSu
18.07.2005 22:58:58
Tämän kyseenalaistan. Jos se kielen poikkaisu ja avaimella kiinnittäminen on liian työlästä, niin tuskin niitä kaulan lukkojakaan jaksaa avata.

Tarkoitat varmaan lukittavan koneiston lukkoja...? Omasta mielestäni noitten availu nyt on huomattavasti vaivattomampaa kuin kielten katkominen, satulalukkojen ja tallalukituksen availu, lisäksi homma hoituu ilman työkaluja. Mulla on yhdessä kitarassa Groverin näppärät lukittuvat virittimet, joita ei tarvitse edes millään lailla kiristää, ne lukittuvat automaattisesti kieltä kiristettäessä.

Mutta menee vähän pilkun viilaukseksi. Kukin tyylillään.

Eihän sinne nenään mitään herneitä mahdu, kun siellä on jo porkkana, kilo maksalaatikkoa ja tusina delfiinejä.

Delfiinit on rauhoitettuja, varo ettet saa Green Peacea niskaasi... =)

JuSu
Minä olen myyrä.
sieniesko
19.07.2005 00:17:08
Kyse on nimenomaan,että sais floydrose kitaran normaaliksi skebaksi väännettyä. Itselläni on hieman ongelmaa,että ranne ottaa kiinni ja vire venkslaa...ja virittäminen on aivan perseestä...
...
ShadowWalker
19.07.2005 06:50:09

Kyse on nimenomaan,että sais floydrose kitaran normaaliksi skebaksi väännettyä. Itselläni on hieman ongelmaa,että ranne ottaa kiinni ja vire venkslaa...ja virittäminen on aivan perseestä...
...

Ei sitten muuta kuin lukitsemaan floikka. Sinne kun laittaa väliin puutavaraa tarpeeksi, ettei floikka pääse varmasti liikkumaaan mihinkään, niin kitara on sitten jo aika lähellä kiinteätallaista (jos se nyt sitten on normaali kitara)
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa.
Mrezzye
19.07.2005 08:51:33

Kyse on nimenomaan,että sais floydrose kitaran normaaliksi skebaksi väännettyä...

Normaali on vähän huono termi. Kyllä se Floyd Rose -kitarakin on ihan normaali, ainakin nykymittapuun mukaan. Ja kyllä, jos haluaa kiinteän tallan floikan tilalle, niin tallan lukitseminen lienee helpoin ja toimivin vaihtoehto.
blackorwhite
14.09.2006 15:09:31
Auttaako lisenssifloikkaan jos ostaa vaan jousia tuonne kannen alapuolelle kaikki viisi, että pitääkö se virettä sen paremmin?
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
Theodor
15.09.2006 22:53:46
Auttaako lisenssifloikkaan jos ostaa vaan jousia tuonne kannen alapuolelle kaikki viisi, että pitääkö se virettä sen paremmin?

Sitte talla on pahasti takakenossa, joka taas ei ole hyvä asia.
Mitä eroa on insinöörillä ja esinahkalla? -Esinahka ymmärtää vetäytyä taakse, kun ryhdytään tosihommiin
janik
15.09.2006 22:57:13
Sitte talla on pahasti takakenossa, joka taas ei ole hyvä asia.

No sen takia siellä on ne ruuvit että saa annettua löysää!
Lego
15.09.2006 22:57:20

Riippuu tatsista. Itellä floikallisessa kolme jousta mutta tarpeeksi toimiva soittotatsi (ja hyvä floikka, lo-pro edge) pitää toimivuutensa kaikesta huolimatta.
Vitamin K experience
Lego
15.09.2006 22:57:21 (muokattu 15.09.2006 22:57:38)
Tulpat...
Vitamin K experience
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)