Aihe: Rocktron Voodu Valve Online sekosi
1
bliikki
19.12.2006 21:25:57
Roudasin tuon kapistuksen keikan jälkeen reenikselle ja pistin päälle, niin kaikki valot alkoi vilkkumaan randomisti ja näytöllä härväsi risuaidat ja muut merkit miten sattuu. En voi ymmärtää mitä on vehkeelle tapahtunut.

Manuaalissa oli joillekin virheilmoituksille ratkaisuna epromin tarkastaminen, että se on hyvin paikallaan. Tietääkös joku, että miten tuohon epromiin pääsee parhaiten käsiksi ja missä se sijaitsee? Kiitokset!
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
apuri
19.12.2006 22:25:53
Kansi auki laitteesta ja katselemaan.
bliikki
19.12.2006 22:33:22
Kansi auki laitteesta ja katselemaan.

Mutta kun ei löydy vaikka kuinka etsii. Missään en lue moista. Kattelin jostain xboxista otetua epätarkkaa minikuvaa ja siinä se näytti joltain pieneltä mustalta salmiakilta, mutta tässä vemputtimessa niitä on tusina eikä missään lue mitään epromiin viittaavaa.
"Mun äiti ei ostanu mulle uutta kitaraa ku se sano et mun soitto kuulostaa kauheelta. Mut eiks aika moni muuki tee virheitä ku soittaa Mayhemii?"
-Q-
19.12.2006 23:59:49
EEPROM on siis yksi piiri koneen sisuksissa. Näyttää suunnilleen tältä:

http://www.triangledigital.com/images/pictures/detailed/eeprom32k.jpg

ja on siis kiinni kannassa eikä juotettu kuten varmaankin kaikki muut piirit. En muista tarkkaan kun en ole varmaan vuoteen laatikon sisään vilkuillut, mutta aika keskellä sanoisin sen majailevan. Kokoluokkaa 5x1,5cm. Siinä saattaa olla päällä vielä jokin versionumerosta kertova tarra. Tämä kaikki siis olettaen että sun VooduValve on samaa (vanhaa) sukua mun Chameleonin kanssa. Uudemmat on varmasti erilaisia..
Olettaisin ohjeen siis tarkoittavan että piiri saattaa kovassa täräyksessä hieman irrota kannastaan, mikä aiheuttaisi varmasti ongelmia ja sekoilua. Tosin kyllä ne yleensä aika tiukasti istuu ja vaatii aika tärskyn irrotakseen.

Mulla Chamemleon on kerran seonnut niin että jouduin tekemään resetin laitteelle. Jos muistan oikein niin kaikki valot jäi päälle kun virrat laittoi päälle, eikä muuta sitten tapahtunutkaan. Resetti auttoi eikä ongelmaa ole sen koommin näkynyt. Reset sitten hävittää kaikki soundipresetit joten sen tekemistä kannattaa harkita toisenkin kerran jos niitä ei ole varmuuskopioitu mihinkään..
Jormaz
20.12.2006 01:54:18
Omistin joskus Voodu Valven mutten muistaakseni koskaan sitä joutunut resetoimaan. Tsekkaa manuaalista voiko sen resetoida ja jos voi niin kokeile sitä ensiapuna. Alesis Midiverb IV ainakin piti resetoida jotenkin niin että joku nappi pohjaan virran kytkennän aikana. Ja presetithän siinä lähtee mutta lähteköön jos vehkeen saa sillä kuntoon.
Miees...
bliikki
20.12.2006 07:02:11
Moisia pönttöjä sieltä löytyi parikin kipaletta, mutta tiukassa tuntuvat olevan. Sain myös Rocktronilta vinkkejä, mutta päällisin puolin kaikki tuntuu olevan ok. Rocktron lähetti myös kaikkia mahdollisia kaavioita ja pitääkin katsella jos eräs tuttu ymmärtäisi niiden päälle enemmän. Resetointihan tuolle ei onnistu, kun se pitäisi tehdä valikoiden kautta eikä mistään nappuloista tapahdu mitään.

Kiitoksia vastauksista! Voipi olla että pitää ihan huoltoon lähetellä.
-Q-
20.12.2006 10:44:13
hmm.. mä muistin että resetti olis tosiaan tehty pitämällä jotain nappia pohjassa kun virrat laittaa päälle. Selailin tuota manuaaliakin, mutta ainoa vaihtoehto näyttää olevan valikkojen kautta. Ilmeisesti muistan sitten omat murheeni hieman väärin kun kerran valikkoihin olen päässyt sitä resetoimaan..

Saitko siis Rocktronilta ihan kytkentäkaavion tuohon purkkiin? Voisitko lähettää kuvia mullekkin? Laita vaikka pikaviestiä niin ihmetellään lisää..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)