Askorbiinihappo 18.12.2006 17:51:05 | |
---|
Niin eli tuli yhtäkkiä mieleen,että pitääkö vasureille olla erikseen mikit,esim.humbuckereista puhuttaessa?Periaatteessahan kela on kuitenkin koko mikin ympärillä,joten itse luulen,että mikit sopivat sekä vasureille että oikeekätisille.
Vai? Yllä Avatarissa oleva Helmeri-kani poistui keskuudestamme 22.11.2006 |
kivi 18.12.2006 18:05:25 (muokattu 18.12.2006 18:07:39) | |
---|
Niin eli tuli yhtäkkiä mieleen,että pitääkö vasureille olla erikseen mikit,esim.humbuckereista puhuttaessa?Periaatteessahan kela on kuitenkin koko mikin ympärillä,joten itse luulen,että mikit sopivat sekä vasureille että oikeekätisille. :-O Täh? Mikrofonit ovat yleensä symmetrisiä, eli ne eivät ole erilaisia paksumpien ja ohuempien kielten kohdalla. Poikkeuksena ovat vakio-stratonmikit joissa napapalojen korkeutta on kompensoitu. Ne asennetaankin vasuriin kaikki mikit ympäri käännettyinä, jolloin palat ovat taas oikean korkuisia kieliin nähden. |
rainmaker 18.12.2006 18:05:57 (muokattu 18.12.2006 18:06:43) | |
---|
Ihan samat mikit käy sekä oikea, että vasenkätisiin kitaroihin. Tavallaan poikkeuksena sellaset singlecoil-mikit, joissa on ne napapalat (vai mitä ne on suomeksi, polepieces) eri korkeuksilla. Jostain luin, että osa Hendrixin soundista tulee just tuosta, että kielet on "väärinpäin" oikeakätisessä kepissä, jossa siis mikit on normaalisti. E: Kivi oli nopeampi. "Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz |
kivi 18.12.2006 18:06:56 | |
---|
Jostain luin, että osa Hendrixin soundista tulee just tuosta, että kielet on "väärinpäin" oikeakätisessä kepissä, jossa siis mikit on normaalisti. Näin juuri. Asia olisi ollut helppo korjata pyöräyttämällä mikit ympäri, mutta Henkka ei halunnut. |
Askorbiinihappo 18.12.2006 18:07:04 | |
---|
Ok,kiitos nopeasta vastauksesta.Tuli vaan tuollainen yhtäkkiä mieleen. Yllä Avatarissa oleva Helmeri-kani poistui keskuudestamme 22.11.2006 |
Gypsy 18.12.2006 19:10:28 | |
---|
Asia olisi ollut helppo korjata pyöräyttämällä mikit ympäri, mutta Henkka ei halunnut. Eipä oikeen olis Jimin stratoissa onnistunukaan ilman jyrsimistä. Aamen |
rosberg 18.12.2006 19:42:01 | |
---|
henkka ois polttanut niihin reiät! veikkaan, että kitaraa kysyttäessä opistopojat tarjoavat jammua käteen. |
Da Make 18.12.2006 19:50:52 | |
---|
Eipä oikeen olis Jimin stratoissa onnistunukaan ilman jyrsimistä. Talttaa kehiin. Ei olisi ollut todellakaan kova homma. |
kivi 18.12.2006 20:17:06 | |
---|
Eipä oikeen olis Jimin stratoissa onnistunukaan ilman jyrsimistä. Hm. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta vaikka noissa stratoissa oli naftit erillisrouttaukset eikä nykyistä "swimming pool" -routtia, ja vaikka mikeissä oli ne yhdensuuntaiset "lipat" siellä pohjassa, niin veikkaan kumminkin että mikki olis mahtunut myös ylösalaisin. Ja ainahan voi vain kääntää napapalarivistön = kääntää mikin sisukset ja jättää kuoret ja rungon ennalleen. Siis: Mun nähdäkseni ei tarvi taltata jos ei tahdo. |
Gypsy 18.12.2006 22:59:52 | |
---|
No juu, tottakai voi mikkiä modata tai tehä pleksiin uutta reikää. Tarkotus vaan oli sanoo, ettei onnistu yksinkertasesti vaan kääntämällä mikit. Tai ei ainakaan onnistunu yhteen '70 luvun Stratoon, johon joskus kokeilin. Mikit mahtu kyllä just ja just koloonsa, mutta pleksi ei menny kiinni ilman väkivaltaa. Aamen |
tommiot 18.12.2006 23:03:51 | |
---|
Hm. Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta vaikka noissa stratoissa oli naftit erillisrouttaukset eikä nykyistä "swimming pool" -routtia, ja vaikka mikeissä oli ne yhdensuuntaiset "lipat" siellä pohjassa, niin veikkaan kumminkin että mikki olis mahtunut myös ylösalaisin. Ja ainahan voi vain kääntää napapalarivistön = kääntää mikin sisukset ja jättää kuoret ja rungon ennalleen. Siis: Mun nähdäkseni ei tarvi taltata jos ei tahdo. Niin, mutta straton tallamikki on vinossa. Paksumpien kielten puolelta lähempänä kaulaa. Eiköhän tuo vaikuta saundiin aika paljon, jos onkin kielet väärinpäin -> mikki ylimpien kielten puolelta lähempänä kaulaa. Ei taida tuolla tavalla kääntäminen olla mahdollista ilman talttaa ihan? :) |
kivi 18.12.2006 23:37:58 | |
---|
Niin, mutta straton tallamikki on vinossa. Paksumpien kielten puolelta lähempänä kaulaa. Eiköhän tuo vaikuta saundiin aika paljon, jos onkin kielet väärinpäin -> mikki ylimpien kielten puolelta lähempänä kaulaa. Ei taida tuolla tavalla kääntäminen olla mahdollista ilman talttaa ihan? :) Hyvä havainto:-D Mulla on yks kitara jossa on tallamikki just noin päin vinossa, eli paksumpien kielten puolelta tallassa, ohuempien keskempänä. On itseasiassa aika hyvän kuuloinen yhdistelmä varsinkin äänitellessä. |