Mandarax 16.12.2006 22:00:25 | |
---|
Kertokas viksummat miten noi mikit pitäis järjestää tai onko tässä virityksessä edes mitään järkeä. Homman nimenä siis seuraava: Mulla on vanha sähkis, jonka aikoisin tuunata uuteen uskoon. Sen lisäksi löytyy kasa varsin laadukkaita mikkejä tapaturmakitarasta (kaveri tutustutti Jem-7:aa tiiliseinälle ja tuloksena hammastikkua ja jokunen ehjä mikki). Jemiin oli vaihdettu Bartolinin aktiivit ja nyt minulla siis ne ja vaihtoa edeltäneet DiMarzio PAF pro:t. Olin ajatellut tähän vanhaan runkoon vaihtaa kaulan yksikelaisenkin humbuckeriin eli talla- ja kaulamikkinä olisivat toinen Bartolini ja toinen DiMarzio. Lueskelin näiltä sivuilta, että aktiivin ja passiivin yhdistämisessä saattaa tulla vaikeuksia. Onko tämä siis alunperinkin tuhoontuomittu idea? Jos yhdistely on mahdollista, niin mikä mikki tallaan ja mikä kaulaan? Soitan lähinnä rokkimeininkiä ja ajoittain saattaa lipsahtaa rankemmankin puolelle.. Tämän kaiken aion siis teettää ammattilaisella, eli rakenteluohjeita en niinkään kaipaa. Kiitos etukäteen viisaille. |
hullu_ukko 16.12.2006 22:15:15 | |
---|
Siis.. Jos haluat nuo aktiivit ja passiivit yhdistää samaan kitaraan, syntyy varmasti ongelma. Aktiivi- ja passiivimikit vaativat ainakin erilaiset potikat ja jakin toimiakseen oikein. Aktiivimikki ei ilmeisesti suostu toimimaan kunnolla jos muu elektroniikka on passiiville suunniteltua ja päinvastoin. M.A.C.H.O. # 5 ''You are a funny guy Sully.. That's why I'm going to kill you last'' |
''Mulla on työ/palkka -suhde aika hyvä, kun vehkeet pysyy kunnossa :P
'' -Noir |
Sleepless 16.12.2006 22:20:52 | |
---|
Jos kitarassa on LP tyylisesti molemmille mikeille omat volat niin kytkennän pitäisi olla mahdollinen. Passiivimikki toimii sen aktiivijakin kanssa, mutta ei toisinpäin. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja muistathan maadoittaa sen pelkän passiivin=). Hiljaa hyvä tulee. |
Werde 16.12.2006 23:14:25 | |
---|
Jos kitarassa on LP tyylisesti molemmille mikeille omat volat niin kytkennän pitäisi olla mahdollinen. Passiivimikki toimii sen aktiivijakin kanssa, mutta ei toisinpäin. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja muistathan maadoittaa sen pelkän passiivin=). Joo, stereojakin kanssa toimivat molemmat. Molemmille kun kytkee oman volumen niin homma toimii. Aktiiveita ei tosiaan tarvitse maadoittaa kitaran rautaan, mutta toimivat maadoitettunakin. 'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä |
Mandarax 17.12.2006 09:50:24 | |
---|
Onko kenelläkään kokemuksia noista Bartolinin humppareista eli kuinka mahtavat sopia vaikkapa tuollaiseen wyldemäiseen rokitteluun? |