Aihe: Mikä putkivahvari 500-700e?
1
-Juice-
23.12.2006 15:48:46
Tästä on kyllä paljon kirjoiteltukin, mutta päätin silti kokeilla onneani ja aloittaa uuden aiheen. Tuossa vuodenvaihteen jälkeen olisi tarkoitus vaihtaa trankusta putkiin ja olen nyt tässä viime kuukaudet pähkäillyt, mikä olisi se oikea minulle. Kotisoittoon pääasiassa tulisi ja budjetti olisi tuollainen otsikon mukainen.

Muutamia vaatimuksia vahvarille olisi:
-kaksi kanavaa
-efektiluuppi
-teho 20 - 30W
-"klassinen" soundi (kasarihevi on rankinta mitä soitan)
-puhtaat/kirkkaat cleanit

Ehdotelkaa kaikkea tuohon sopivaa ja kertokaa omista kokemuksistanne. Combot ja nupit molemmat huomioidaan. Niin ja H&K edition tube on tällä hetkellä varmaan se vahvin vaihtoehto, testannut olen ja tykkäsin. Mutta tarkoitus olisi kartoittaa hieman enemmän vaihtoehtoja. Kiitos.
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
LaXu
23.12.2006 16:16:40
Peavey Classic 30, tai käytettynä Classic 50 pitäisi mahtua tuohon hintahaitariin. Classic 50 on toki 50W mutta sopii hard rock meininkiin mielestäni vähän paremmin, ts. jytympi soundi. Sinänsähän volaan tuolla parinkymmenen watin tehoerolla ei ole hirveää vaikutusta.
moikki
23.12.2006 16:18:48
Laney LC30, kaikki nuo ominaisuudet löytyy.
Jees jees
Tompsi
23.12.2006 19:48:18
Peavey Classic 30, tai käytettynä Classic 50 pitäisi mahtua tuohon hintahaitariin. Classic 50 on toki 50W mutta sopii hard rock meininkiin mielestäni vähän paremmin, ts. jytympi soundi. Sinänsähän volaan tuolla parinkymmenen watin tehoerolla ei ole hirveää vaikutusta.

Classicia suosittelen minäkin, hienoisesti parempi draivisaundi kuin tehdasputkisessa HK Edition Tubessa mielestäni. Ei yhtään paskempi cleaneiltaankaan.
-Juice-
23.12.2006 21:40:57
Classicci 50 on kyllä vähän ulkona budjetista. Ellei sitten käytettyä...
Classicci kolmekymppistä olen myös ajatellut, mutta testausmahdollisuutta ei ole vielä tullut. Pari viikkoa löysin kaupasta myös pari Carvinin vahvaria, jotka voisi saada tingittyä tuohon 700e pintaan. Mallinimistä en kyllä tiedä. Täytyypä suunnata uudelleen samaan kauppaan paremman ajan kanssa testaamaan. Onkos kenelläkään mitään painavaa sanottavaa Epiphonen uudesta Blues Customista? Näytti olevan samassa kaupassa, ehkä tinkimällä tuohon hintaluokkaan.
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
rainmaker
23.12.2006 22:33:07
Muutamia vaatimuksia vahvarille olisi:
-kaksi kanavaa
-efektiluuppi
-teho 20 - 30W
-"klassinen" soundi (kasarihevi on rankinta mitä soitan)
-puhtaat/kirkkaat cleanit

Niin ja H&K edition tube on tällä hetkellä varmaan se vahvin vaihtoehto,

Edition tubehan passaa suorastaan täydellisesti noihin vaatimuksiin. Sitä olisin ehdottanut. Se, että vahvistin tulee pelkästään kotisoittoon asettaa pieniä, en nyt sano rajoituksia, mutta kuitenkin. Clean -kanava toimii hyvin kotivoimakkuuksillakin mutta särökanavaa pitää hieman kovemmalla soittaa, että saa optimaalisen soundin. Mikäli ihan hissutteluvoimakkuuksilla pitää saada hyvää soundia, niin edition tube ei liene paras vaihtoehto, vaikka hyvä vahvistin onkin.
"Vegetaristi syö kasveja. Humanisti ihmisiä." -Roman Schatz
Tompsi
23.12.2006 22:34:51
Edition tubehan passaa suorastaan täydellisesti noihin vaatimuksiin. Sitä olisin ehdottanut. Se, että vahvistin tulee pelkästään kotisoittoon asettaa pieniä, en nyt sano rajoituksia, mutta kuitenkin. Clean -kanava toimii hyvin kotivoimakkuuksillakin mutta särökanavaa pitää hieman kovemmalla soittaa, että saa optimaalisen soundin. Mikäli ihan hissutteluvoimakkuuksilla pitää saada hyvää soundia, niin edition tube ei liene paras vaihtoehto, vaikka hyvä vahvistin onkin.

Tosi on, ainakin omaa Edition Tubea on aivan turha ajatella soittavansa kerrostaloasunnossa.
Bald Anus
24.12.2006 00:03:04

Millainenhan peli tuo Peaveyn Valveking on? Se vaan on 50 wattinen, mutta itse olen kiinnostunut tuosta vahvistimesta.
"Hevi on parempaa!" ~8-vuotias serkkuni Metallicasta
THV-Klubi #12
Paskakitaristit #1
Dominaattori
24.12.2006 13:47:43
Millainenhan peli tuo Peaveyn Valveking on? Se vaan on 50 wattinen, mutta itse olen kiinnostunut tuosta vahvistimesta.

Vain 50w? Mihin tarvitset enempää hönkää. Viidelläkymmenellä pärjää aivan varmasti niin reeniksellä kuin keikoilla.
"Mikko Alatalo on käsite, tuote, tavaramerkki" www.mikkoalatalo.net
Lancelot
24.12.2006 13:56:03 (muokattu 24.12.2006 13:56:47)
Vain 50w? Mihin tarvitset enempää hönkää. Viidelläkymmenellä pärjää aivan varmasti niin reeniksellä kuin keikoilla.

Ei se varmaan sitä tarkoittanut. Aloittaja haki 20-30wattista ni tos mainittiin peaveystä et se vaan on 50w

e.härö
Dominaattori
24.12.2006 14:45:16
Ei se varmaan sitä tarkoittanut. Aloittaja haki 20-30wattista ni tos mainittiin peaveystä et

e.härö

Aa, aivan. Voisin joskus lukea jopa aloitusviestit niin ei tulisi pädettyä turhaan.
Hyvät joulut kaikille vaan!
"Mikko Alatalo on käsite, tuote, tavaramerkki" www.mikkoalatalo.net
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)