Exhausted 22.12.2003 14:40:51 | |
---|
ajattelin myydä pedaalit pois ja korvata ne PODilla ja Midiohjaimella. Setupin toimintaperiaate pysyisi samana mutta tulisi monipuolisemmaksi mutta roudausteknisesti simppelimmäksi. Kontrollointisysteemi siirtyisi eri pedaalien polkemisesta presettien vaihteluun mutta uskon että se onnistuisi suht kivuttomasti. Tiedän että Line6:lla on vihaajansa ja puolustajansa mutta yrittäkää antaa perusteltuja mielipiteitä, esim siitä miten se toimii studiokäytössä tai vahvistimella jatkettuna, tai eri mallien eroista ja hyvistä MIDIlaudoista. PS. Tästä aiheesta on varmaan keskustelu sivutolkulla mutta kun haku ei toimi kymmenen sivun selaus ei tuottanut tulosta niin päätin tehdä oman threadin.. http://www.exhausted.cjb.net |
Dumb 22.12.2003 14:44:21 | |
---|
Joku, kenellä on kokemusta sekä vanhemmista että XT-PODista, voisi valoittaa hieman, että pitääkö väite, jonka mukaan XT:ssä olisi heikommat Hi-Gain -mallinnukset, paikkaansa? Minulla kun ei ole kokemusta kuin noista vanhemmista PODeista. |
Paltsa 22.12.2003 15:01:33 | |
---|
Itselläni on POD 2.0 ja on toiminut hyvin treeni ja live käytössä. Ainoa yllätys oli kun toi sen ensimmäisiin bänditreeneihin, että PA:n kautta soitettuna kotona kuulokkeiden avulla väsäämäni saundit olivat huomattavasti diskantti korostetummat kuin kuulokkeiden kautta, eli kannattaa säätää saundit hyvissä ajoin ennen keikkaa, eikä vain suin päin hypätä lavalle soittamaan. Saundit ovat hyvät ja monet niistä todella käyttökelpoisia, mutta parin kuukauden räläyksen jälkeen aloin jo kaivata kunnon nupin ja analogi pedaalien saundia. Tätä ongelmaa en ole huomannut bänditoverini omistamassa Pod XT mallissa, jossa vahvistin ja efekti mallinnukset ovat huomattavasti tarkemmin hiotut ja mietityt. Se on huomattavasti paremman kuuloinen verrattuna edeltäjäänsä, eli jos rahaa löytyy ehdotan että ostat sen. Ainoana miinuksenaovat säröpedaali mallinnukset jotka epäonnistuvat surkeasti matkimaan esikuviaan, mutta muuten kuulosta hyviltä. Eli jos haluaa Bif Muff särön pitää ostaa Big Muff, sillä tästä lootasta et samaa ääntä saa. Sinuna säilyttäisin vanhat pedaalisi ja ostaisin niiden seuraksi jonkun Podi version, mutta testaa ennenkuin ostat... t.paltsa |
Exhausted 22.12.2003 15:21:58 (muokattu 22.12.2003 15:22:59) | |
---|
tottakai ajattelin kokeilla ennenkö ostan. ja tuskin niitä säröpedaalimallinnuksia paljoa tarvitsee, olen enemmän vahvistinsärömiehiä. tiedättekö muuten mitään nimekäämpiä kitaristeja jotka keikkailee PODien kanssa? ainakin mieleen tulee Meshuggah, Fear Factory ja kotimainen Nicole, ja taisipa joskus Weezerkin tehdä keikkaa PODien kanssa, tosin ei kai enää...ja näistä paikallisista pikkubändeistä ainakin Valan, Kääntöpiirin ja Pofonyn kitaristeja olen nähnyt keikalla pelkän PODin kanssa, pelkkiin monitoreihin luottaen. Ovat muuten kaikki jonkin sortin hevibändejä... http://www.exhausted.cjb.net |
wilo 22.12.2003 16:15:47 | |
---|
tottakai ajattelin kokeilla ennenkö ostan. ja tuskin niitä säröpedaalimallinnuksia paljoa tarvitsee, olen enemmän vahvistinsärömiehiä. Mites, oisko sun tapauksessa kuitenkin järkevämpi vaihtoehto joku ihan multipaavo? Podeissa kun on ikäänkuin pääasiana vahvistinmallinnukset ja sinulla ne jäisivät käyttämättä? Tsekkaappa vaikka se TC:n G-major, efektit saattaisivat olla laadukkaammat kuin Podeissa. |
askomiko 22.12.2003 16:27:00 | |
---|
Kohta varmaan podin soundia pidetään loistavana, koska se soi jo niin monella levyllä. Itseäni kismittää, jos särökitarapainotteista musakkia tehdään podilla, koska sen soundi on niin löysä. Mutta sittenpähän on saatavilla 100% samanlainen soundi kotiin halvalla... |
Exhausted 22.12.2003 16:48:57 | |
---|
Mites, oisko sun tapauksessa kuitenkin järkevämpi vaihtoehto joku ihan multipaavo? Podeissa kun on ikäänkuin pääasiana vahvistinmallinnukset ja sinulla ne jäisivät käyttämättä? Tsekkaappa vaikka se TC:n G-major, efektit saattaisivat olla laadukkaammat kuin Podeissa. ilmaisin itseäni vähän tyhmästi, ajattelin siis käyttää todellakin PODin vahvistinmallinnuksia enkä oikeaa vahvistinsäröä...tähän saakka olen käyttänyt SansAmpin TRI-AC-pedaalia http://www.exhausted.cjb.net |
Dumb 22.12.2003 22:51:48 (muokattu 22.12.2003 22:57:14) | |
---|
Itseäni kismittää, jos särökitarapainotteista musakkia tehdään podilla, koska sen soundi on niin löysä. Eipä tuo minun korviini kauhean löysältä kuulosta. Mutta makuasioistahan on kai turha väitellä. Eikä mulla juurikaan ole kokemusta noiden PODin mallinnusten esikuvista, joten siltä pohjalta en osaa mitään vertailua tehdä. |
UnledWire 23.12.2003 11:59:27 | |
---|
tiedättekö muuten mitään nimekäämpiä kitaristeja jotka keikkailee PODien kanssa? Itse katselin keikälla, että SYMPHONYX:n Romeolla oli Vettasta tehty kokonaisuus. No eihän se pod ole,mutta line6:sta kuitenkin. Itse olen huomannut podilla leikkiessäni, että soundit alkavat pahasti "pieremään" jos outputlevelit ovat yli 6:ssa Sama ongelma on ollut vaikka, pod on ollut kiinni trankku marsussa, 2x300W päätteessä tai 100w mikserivahvarissa. Dynamiikka on aika hankala podissa. Se on toki paljon parempi kuin esim. korgin mallinnukset yms yms. mutta kun soitetaan lujalla ja monipuolisesti, niin kyllä se jotenkin vaan tasaa sitä signaalia. Putkikoneen kanssa eron huomaa selkeästi. Vaikea selittää mutta testaa itse jos pystyt. Eikä podia oikein keikkahommiin "ideoitu" alkuunkaan. Se on linjasoittohärpäkkä, mutta ensisijaisesti nauhoitukseen toimiva laite. ei pro, mutta hyvä soundi-hintasuhde, jos vertaa monipuolisuuteen. |
askomiko 23.12.2003 14:13:30 (muokattu 23.12.2003 14:13:52) | |
---|
tiedättekö muuten mitään nimekäämpiä kitaristeja jotka keikkailee PODien kanssa? Itse katselin keikälla, että SYMPHONYX:n Romeolla oli Vettasta tehty kokonaisuus. Ookko kuunnellut livelevyä? Karmaiseva soundi. |
UnledWire 23.12.2003 14:18:31 | |
---|
Ookko kuunnellut livelevyä? Karmaiseva soundi. No en ole ja oli se kyllä siellä livessä normaalille korvallekin aikas puppua. Mutta se oli kai jonkinlainen demotour line6:lle samalla??? |
Exhausted 25.12.2003 16:41:31 (muokattu 25.12.2003 16:42:01) | |
---|
olishan se kiva hommata joku Marshallin tai Mesan nuppi&nahka ja käyttää vahvistinsäröä, mutta kun mulla ei ole oikein mahdollisuutta roudata aina keikalle vahvistinta, vaan lainaan yleensä joltain toiselta bändiltä. Ja lisäksi, vahvistinsärön kanssa joutuu käyttämään efektilenkkejä sun muuta. Että jos jätetään vahvistinsärön käyttäminen pois niin olisiko POD sitten paras vaihtoehto? |
askomiko 26.12.2003 03:29:21 | |
---|
Entäs joku mahottoman pieni combo? |
Exhausted 26.12.2003 11:46:49 | |
---|
Entäs joku mahottoman pieni combo? ne on vaan yleensä ominaisuus-puolella vähän köyhempiä. nuorena miehenä mulla oli satawattinen marshall valvestate niin oon tottunu käyttään kolmea erilaista kanavaa... |
Olli S. 26.12.2003 12:44:54 | |
---|
Oon kokeillu tota uutta PODia ja muutamaa muuta multiefektiä itse asiassa ihan syventyen niihin. Parhaaksi koin ehdottomasti Bossin GT-6:n. Toi POD ei vaan oikein kolahtanut. Lisäksi kun Bossissa on vielä expression-pedal aina mukana, niin valitsisin ehdottomasti sen. Ostetaan vähän käytettyä soittotaitoa. |
askomiko 26.12.2003 16:24:51 | |
---|
ne on vaan yleensä ominaisuus-puolella vähän köyhempiä. nuorena miehenä mulla oli satawattinen marshall valvestate niin oon tottunu käyttään kolmea erilaista kanavaa... Valvestaten kolmesta kanavasta on helppo ottaa askel ylöspäin ja käyttää yhtä hyvää... Muttajoo, jos pitää saada monta näennäiserilaista soundia niin mikä jottei, podia kiinni. Äänitykseen loistava on ilmainen VST guitar suite, mutta bändikäyttöön aika mahdoton, kun tietokoneellä pyörii. Pod XT olisi seuraavana listalla käyttökelpoisuudessa. Tai entäs line6 amp modeler-jalkaboksi? En ole testinyt, mutta se on podin värinen ja kestävä.. |
Exhausted 26.12.2003 19:30:21 | |
---|
no Amp modeler olis vaan säröpedaali, POD olis kätevä kotiäänityksissä. |
Dumb 26.12.2003 19:50:31 (muokattu 26.12.2003 19:58:09) | |
---|
no Amp modeler olis vaan säröpedaali Ei ole! Se sisältää samoja _vahvistin_mallinnuksia kuin vanhemmat PODit! |
Exhausted 26.12.2003 21:33:39 (muokattu 26.12.2003 21:35:48) | |
---|
Ei ole! Se sisältää samoja _vahvistin_mallinnuksia kuin vanhemmat PODit! tarkotin sitä että amp modeleria ei voi pistää suoraa kiinni miksauspöytään mutta podin voi :p |
Dumb 26.12.2003 22:44:59 | |
---|
tarkotin sitä että amp modeleria ei voi pistää suoraa kiinni miksauspöytään mutta podin voi :p Niin joo, aivan. |