Aihe: Lespan kaulamikkiin puolitus ja kysymyksiä
1
friteerattu peruna
28.12.2006 16:12:59

Haluaisin Yamahan lespajohdannaisen kaulamikkiin puolituksen. Vakiomikissä ei taida olla tarpeeksi johtoja puolitukseen, mikä olisi halpa puolitettavissa oleva mikki, löytyykö Kent Armstrongin mallistosta? Onko halvempaa/järkevämpää teettää kaulamikkiin sarjaan/rinnankytkentä, miten sellainen toimii. Entä onko mahdollista saada kaulamikki "out of phase" mikin toisen kelan tai tallamikin kanssa?
fox
28.12.2006 16:25:07

Haluaisin Yamahan lespajohdannaisen kaulamikkiin puolituksen. Vakiomikissä ei taida olla tarpeeksi johtoja puolitukseen, mikä olisi halpa puolitettavissa oleva mikki, löytyykö Kent Armstrongin mallistosta? Onko halvempaa/järkevämpää teettää kaulamikkiin sarjaan/rinnankytkentä, miten sellainen toimii. Entä onko mahdollista saada kaulamikki "out of phase" mikin toisen kelan tai tallamikin kanssa?

Ei havaintoo, millainen Yamahan mikki.. Niitä on ollut kyllä 3 + johdotuksella, eli puolitettavissa.. Melkein kaikki noista "jälkiasennusmikeistä" on kyl nykyään 4 + johdotuksella, että saa kaiken mahdollisen...
Ite omissani olen suosinu tuota sarjaan-rinnankytkentää, se on rinnankytkettynä humppari edelleen, ja riittävän hyvä ykskelasimulaatio tulee siitä, tosin jos ei oo kovin tehokas mikki, joutuu toki sitä kitaran volaa säätelemään, tehot vähän putoo tuossa rinnankytkennässä. Toki ne putoo puolitettaessakin, ei siin mitään. Ja voipa joutua tuohon volapotikkaan treble-pass konkan laittamaan, jos tulee tukkoinen ykskelasoundi muuten..
Ja kyllä, pystyy vaiheen kääntämään toisen mikin kanssa. Tai jopa sisäsesti, siis humbukkerissa. Se vaan ei oo niin käyttökelpoinen...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Gimba
28.12.2006 20:59:03

Jos sun jammu on AES 620, niin kaulamikin puolitus onnistuu kyllä. Itse teetin ammattilaisella puolituksen molempiin mikkeihin muutamalla kympillä, ja olen tyytyväinen etenkin puhtaisiin komppisaundeihin mikit puolitettuina ja valitsin keskiasennossa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)