Aihe: Digitechin säröpedaaleista kokemuksia?
1 2 3
Agent Orange
26.12.2006 23:53:18 (muokattu 27.12.2006 00:14:12)
Kyselisin kokemuksia Digitechin säröpedaaleista. Onko hyvä hinta/laatu suhde? Pitäisi saada jonkinlainen pedaali ja Digitechiä mietiskelen ostavani. Kertokaa kokemuksianne kyseisistä pedaaleista.
Ja laitetaan tähän samaan,että jos joltain löytyy myydä käytettyjä Digitechin säröpedaaleja, niin ilmoittakaa ihmeessä pikaviestillä.
Thanatopsis
26.12.2006 23:57:49
Käytän aihettasi hyväksi ja kysyn samalla, että kävisiköhän joku Digitechin metallipedaali Vox AD30VT:n kanssa hyvin yhteen? Mielessä on ollut erityisesti Metal Master. Tuosta vahvarista kyllä lähtee kaikki muu paitsi tuollainen äärimättö.
Farewell happy fields. Where joy forever dwells.
J.C
27.12.2006 00:01:15
Itse ostin juuri tuollaisen Digitech Hot Rod X- Sarjan pedallin, ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen. Saa kunnon Fuzz soundit! Toki tuolla voi AC/DCn kaltaista hard rockia soittaa, ja miksei myös jotain vielä raskaampaa?
Säätö varaa ei kyll hirveästi ole.

Volume
Tone
Gain
Morph

hmm.. olihan siinä aika paljon sittenkin (hymiö), tuo morph tuo sitä fuzzia.
Hinta/laatu suhde on aivan täydellinen, itse ostin käytettynä (40e) ja rahat ovat saaneet todellakin vastinetta!
That was a great time, the summer of '71 - I can't remember it, but I'll never forget it! Lemmy Kilmister
Agent Orange
27.12.2006 00:12:52
Sinähän hyvään hintaan sait ostettua sen!! Pitää itsekkin katella myös käytettyjä pedaaleja, säästää pitkän pennin kyllä!
Guitar_87
27.12.2006 00:13:45
Käytän aihettasi hyväksi ja kysyn samalla, että kävisiköhän joku Digitechin metallipedaali Vox AD30VT:n kanssa hyvin yhteen? Mielessä on ollut erityisesti Metal Master. Tuosta vahvarista kyllä lähtee kaikki muu paitsi tuollainen äärimättö.

Itellä oli Vox AD30VT:n kanssa Metal Master, niin toimi hyvin sen kanssa mielestäni. Mättöä sai aikaseksi, vaikka en sitä siihen tarkoitukseen käyttänytkään ja muutenkin paransi hevisoundia.
atimoc
27.12.2006 00:30:45 (muokattu 27.12.2006 00:31:36)

Itse ostin juuri tuollaisen Digitech Hot Rod X- Sarjan pedallin, ja täytyy sanoa, että olen erittäin tyytyväinen.

Mulla oli samainen pedaali aikanaan, ja näköjään vielä sama vahvistinkin (Cube30) enkä tykännyt soundeista yhtään. Yksikään Digitechin särömallinnuksista ei kuulostanut omaan korvaan yhtä hyvältä kuin Cuben mallinnukset. Mutta tässähän sen näkee, että soundikysymykset ovat pitkälti makuasioita. Kannattaa testailla ensin kaupassa, jos pystyy, mutta toisaalta aika hyvin noista saa omansa pois, jos ostaa (mieluiten käytettynä), kokeilee rauhassa omien vermeiden kanssa, ja laittaa tarpeen vaatiessa kiertoon. Itse olen kaksi X-sarjalaista omistanut ja sittemmin myynyt, Hot Rodista en tosiaan tykännyt, autowah jäi myöhemmin tarpeettomaksi. Kumpaakaan ei joutunut Torilla kauaa kaupittelemaan.

Jaa niin, Bad Monkeyta on hehkutettu paljon, itse en ole sitä kokeillut.
Kun tekee töitä 40-50 tuntia päivässä, ei jaksa paljon muuta.
Ziggy Bubba
27.12.2006 00:42:19

Noista pedaaleista eteenkin Bad Monkey on hinta-laatusuhteeltaan suorastaan mainio. Hot Head on saman hintainen ja pätevä peli myös. 39e molemmat Thomannilla.

Voxin vahvareiden (itellä on AD30VT) kanssa tuo Bad Monkey toimii mm. raskaamman jyrän pönkittäjänä todella hienosti, omien kokemusten mukaan paremmin kuin monet "hevi-purkit". Eli jos vahvarissa on ihan ok särö joka tarttisi hiukan tuuppausta, niin Apina on oiva valinta... Vastaavilla peleillä ne rokkitähdetkin niitä vahvareitaan puskevat :D
www.mikseri.net/sigkk My musique
Lancelot
27.12.2006 00:44:29
Jaa niin, Bad Monkeyta on hehkutettu paljon, itse en ole sitä kokeillut.

Bad Monkey on v*ttu paras. Joo, eli sehän oli sit overdrive -pedaali.
Tompsi
27.12.2006 00:47:03
Bad Monkey on v*ttu paras. Joo, eli sehän oli sit overdrive -pedaali.

Tästä on vaikea olla erimieltä. Parempaa draivipedaalia en ole tavannut ja kaikkea vastaantullutta olen kokeillut.
Agent Orange
27.12.2006 01:01:46
Entäs Digitechin Grunge tai Death Metal pedaalit? Ovatko kyseiset pedaalit myöskin kelpo pelit?
Lancelot
27.12.2006 01:49:44
Entäs Digitechin Grunge tai Death Metal pedaalit? Ovatko kyseiset pedaalit myöskin kelpo pelit?

Dodin Death Metalin omistan. iha hyvä sen tyyliseen musaan mut tosiaan aika härski vehje, gain 10 periaatteella..
Alphie
27.12.2006 01:55:07 (muokattu 27.12.2006 01:55:51)
Mututiedolla voisin sanoa, että ainakin tuo Grunge on jotain aivan muuta sirinää kuin esim. mitä säröt on Nirvanalla. Eli jos haet sellasta niin älä osta tota.

E: Niin ja jotain osviittaa saat Digitechin sivuilta clipeistä.
loituma
27.12.2006 08:43:31 (muokattu 27.12.2006 08:43:44)
ite oon testannu kaikki ton Distortion-sarjan pedaalit. omasta mielestä Hot head oli paras, se lähti mukaankin. Bad monkey oli kyllä vähintäänkin yhtä hyvä, mutta sillon kaipasin säröä mitä apinassa ei niin paljon ole.
"Itelle ei sopinu ollenkaan mutta muuten tuntu hyvältä." M4ss3 m/
jon1
27.12.2006 10:07:49 (muokattu 27.12.2006 10:11:31)
Ite omistan Digitechiltä tuon Multi Choruksen, Bad Monkeyn ja Metal Masterin. Voi kyllä sanoa että on saanu rahoille vastinetta!! Tuo Bad Monkey, se on aivan loistava, siitä saa kivan pienen AC/DC särön ja vähän enemmänkin, ja tosiaan, sehän on se Overdrive. Sitte tuo Metal Master, siitä saa kunnon mättöpauketta, ainoa miinus siinä on että gainia ei saa säädettyä, mutta siinähän on tosiaan se morph, sillä saa aika hyvin eri kuuloisia säröja, loistava laite kertakaikkiaan!!

Plussat tulee multa Digitechin pörinäpurkeille!

Edit: Käykää tosiaan kuuntelemassa sielä kotisivuilla niitä ääninäytteitä, saa vähän osviittaa! http://www.digitech.com/
"Dick and Ted took toy ducks downtown to drown.."
McNulty
27.12.2006 10:28:23
Kyselisin kokemuksia Digitechin säröpedaaleista. Onko hyvä hinta/laatu suhde? Pitäisi saada jonkinlainen pedaali ja Digitechiä mietiskelen ostavani. Kertokaa kokemuksianne kyseisistä pedaaleista.
Ja laitetaan tähän samaan,että jos joltain löytyy myydä käytettyjä Digitechin säröpedaaleja, niin ilmoittakaa ihmeessä pikaviestillä.

Itse olen omistanut DigiTechiltä Bad Monkeyn ja Hot Headin. Niiden lisäksi oli X-sarjasta Delay ja Reverb. Eli muutama "rigitekki" on ollut talossa. Soundiltaan Hot Head ja Bad Monkey olivat varsin mainioita. Säätimet vaikuttivat soundiin ja metallinen kotelointi oli tietysti tukeva ja hyvä kenkiä. Miinusta tosin kaikki DigiTechin spedut saavat onnettomista potikoista. Ne tuntuvat aluksi hyviltä säätää, kunnes ne väljistyvät ja sen jälkeen ne pyörivät melkein itsestään ja pienikin hipaisu riittää sekoittamaan omat asetukset. Se piirilevytoteutus on kerrassaan aunuksesta. Kotisoitteluun varmasti passeleita rasioita, mutta keikalle en kyllä ottaisi räpellettäväksi mukaan, ellei sitten vaffarin taakse FX-looppiin siten ettei tartte nyplätä ja steppailla sen ympärillä jatkuvasti.

Lyhyesti:
+ Soundi
+ Metallikotelo
+ Bad Monkeyssa ja Hot Headissa LOW ja HIGH potikat ovat herkkua
+ Hinta
- Potikat
- Säädettävyys (aluksi hyvä, potikoiden kulahdettua ihan paska)
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
superfly
27.12.2006 10:48:20 (muokattu 27.12.2006 10:48:53)
Kotisoitteluun varmasti passeleita rasioita, mutta keikalle en kyllä ottaisi räpellettäväksi mukaan, ellei sitten vaffarin taakse FX-looppiin siten ettei tartte nyplätä ja steppailla sen ympärillä jatkuvasti.

Pöh. Paha Apina on kulkenut mulla keikoilla mukana ja ei mitään ongelmaa varsinkaan potikoiden tai niiden löystymisen kanssa. Lelummalta nuo Bossin pedaalien potikat tuntuu tuohon verrattuna. Bossin potikannupit on jopa irtoilleet mulla joskus.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Deranged
27.12.2006 11:11:25 (muokattu 27.12.2006 11:12:09)
Kertokaa Bad Monkeystä, onko se miten tarkan/erottelevan kuuloinen putkivahvarin edessä ja miten helposti siitä saa pinch harmonicsit ulos?

Olen hankkimassa kunnollista overdriveä, ja mietinnässä olisivat mm.

* Boss SD-1 (hyvät pinchit lähtee, säätövaraa soundissa, syö botnea)
* DOD YJM308 (Tästä tykkäsin Laneyn GH100 kanssa, mutta syö liikaa alapäätä ja kohisee)
* MXR Wylde Overdrive (Toimi Laneyn kanssa suht hyvin, mutta jokin kusee?)
* Visual Sound Jekyll & Hyde (tästä tykkäsin ihan pirusti Laneyn kanssa, mutta on turhan hintava.)

* Bad Monkey (ei omia kokemuksia, edullisuus ja hypetys arveluttaa)
* Uraltonella modattu SD-1 (??? onko järkee vai ei ???)

Tarkoitus olisi 80-luvun hevistä (Dio, Accept, Judas Priest) moderniin runttaukseen soitella musaa.

Lähinnä ärhäkämpää attackia ja rikkaampia harmonioita haen, vahvarista saan jo tarpeeksi säröä.

Kertokaahan metallin veivaajat, mikä on oma suosikkinne overdriveista ja miksi.
Olisi kiva ostaa vaihteeksi kunnon härpätin eikä vaihtoon menevä lelu.
McNulty
27.12.2006 11:15:53
Kertokaahan metallin veivaajat, mikä on oma suosikkinne overdriveista ja miksi.
Olisi kiva ostaa vaihteeksi kunnon härpätin eikä vaihtoon menevä lelu.

Vanha 80s MIJ Ibanez TS10 Tube Screamer... se on vain soundiltaan ylivoimainen. Oli mulla hetken tuo Paha Apinakin, mutta sen myin pois kun ei siitä ollut TS10:n syrjäyttäjäksi. Huono se ei ollut lainkaan... varsin hyvä overdrive ja tykkäsin kyllä siitä että siinä kykeni säätämään low ja high asetuksia erikseen. Ei siis leikkautunut alakerta pois kuten monessa muussa yhdellä tonella varustetussa spedussa.

Hot Head on kyllä selkeästi parempi jos ajatellaan metallimusiikkia ja putkistyrkyn kera. Se toimii ihan hyvin boosterina kanssa vaffarin edessä. Teikäläisenä ostaisin kummatkin, ovat niin edukkaita. Toriltakin saattaa löytää sekä Apinan että Kuumapään niin edullisesti ettei ole kallista lystiä testata kumpaakin.

Bad Monkey yksistään on enempi "kermaisten overdrive-leadien soittoon" kuin ärhäkkä ja attack-rikas metallikone. Boosterina tietysti vallan mainio.
"I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer
Werde
27.12.2006 11:16:31
Lähinnä ärhäkämpää attackia ja rikkaampia harmonioita haen, vahvarista saan jo tarpeeksi säröä.

Millaiset mikit kitarassasi on? Jos olet vahvistimen säröön muuten tyytyväinen niin nuo yllämainitut asiat saa monessa tapauksessa korjattua oikeilla mikeillä.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Deranged
27.12.2006 11:40:40
Millaiset mikit kitarassasi on? Jos olet vahvistimen säröön muuten tyytyväinen niin nuo yllämainitut asiat saa monessa tapauksessa korjattua oikeilla mikeillä.

HZ-H4 setti tuossa Ltd K-500 skebassa, sitten BC richin halpiksessa orkkismikit, ja ensimmäiseen omatekoiseen on tulossa Gibsonin Tony Iommi signature.

Vahvarina on Madamp A15Mk1, ja säröstä tykkään kyllä. Siinä on vaan sama juttu kuin kaikissa (useimmissa) muissakin putkivehkeissä, eli dynamiikkaa on liikaa.

Slayer-komppi ilman overdriveä onnistuu kyllä, mutta pienemmällä hiellä oikeaan tulokseen pääsee jos laittaa overdriven eteen hieman lyttäämään. Ja samalla saa enemmän edgeä/kihinää säröön. Ja harmoniat hyppää ulos.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)