Aihe: Bigsby B500 vibrakampea hankkimassa
1
JUKE73
25.12.2006 00:25:59 (muokattu 25.12.2006 00:32:45)
Sain Tokai Love Rockin synttärilahjaks :D (mallia ls70). Se on musta ja täytyy sanoa että tykkään kyllä siitä kitarasta =) No itse asiaan:
Tuli mieleen, että jos vähän modailis tätä kitaraa ja jos vaikka ostais siihen uuden tallan jossa on myös se vibra (Bigsby B500 on mielessä). Tässä nykyisessä tallassahan ei ole vibrakampea. Millbrook musiikissa (Helsinki) tää Bigsby maksais olikse 225€.
Oon soittanu kitaraa vasta 3 kuukautta, joten en tiiä kitaroista kovin paljon, semmosia perustietoja on kyllä kertynyt.
Aika hölmö kysymys, mutta riittääköhän mun nykyisten kielien pituus siihen Bigsbyhyn, kun kuvissa näyttää että kielet olisi vähän pitempiä niissä kitaroissa joissa on Bigsby-talla. Huono kysymys kylläkin.. XD
Sopiiko tällainen talla yleensäkkään näihin model Love Rockeihin? Oon kyllä nähnyt joissain Love Rockeissa Bigsby-talloja. Mielellään olisin kyllä hommaamassa sen Bigsby-tallan vaikkakin rahaa menee. Onko tämä Bigsby B500 muuten nk. rullatalla? Onko kellään kokemuksia tästä vibrakammesta? Laittakaa viestejä tulemaan, innolla odotan vastauksia/kokemuksia tästä Bigsbyn vibrakammesta tai Bigsbyistä yleensäkin. Olen jo aika varma että aion kyllä ostaa sen tallan. Kiitoksia jo etukäteen!
JA HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE! =)
Puavali
25.12.2006 00:52:18
Saatat joutua kyllä ostamaan uudet kielet. Toivottavasti pääset kesätöihin, että niihin on varaa.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
mailbag
25.12.2006 00:53:43
eiköhän ne kielet mene kanssa vaihtoon :)
JUKE73
25.12.2006 18:34:14 (muokattu 25.12.2006 19:37:23)
Tais maksaa 225€ Hesan Millbrook musicissa
Oops! Katoin sieltä, niin ainakin nettisivun perusteella näyttäs ettei siellä ookkaan myynissä B500:sta. :/ Tietääkö kukaan muita paikkoja, mistä sen B500:sen vois saada? Onhan Helsinki täynnä musiikkikauppoja, mutta kun en tiiä ku vaa muutaman. Kiitoksia paljon! Kertokaa kaikki maholliset musakaupat mistä vois sen Bigsbyn saada, mielellään pääkaupunkiseudulta. Thänks! =) Ainiin, paljon ne taitaa suunnilleen maksaa?
JUKE73
26.12.2006 20:02:51
Bumppppppppppppppppppppppp
JUKE73
27.12.2006 00:47:59
Bump.
Kun kerran siellä Hesan Millbrook musicissa ei ookkaan myynnissä sitä Bigsby B500:sta, niin taian kyllä ostaa sen B5:n, se on yhtä hyvä. :D
Kun kerran pitää hankkia sitten uudet kieletkin, niin kävisikö esim. tämä setti siihen? http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/151/168/lt9.phtml
Les Fender
27.12.2006 01:07:19
No käyhän ne kielet, mut paremmin LP-malliselle sopiva Bigsby on B7.
"Living is easy with eyes closed!"
Tomtom
27.12.2006 12:19:13
www.bigsbyguitars.com löydät kaikki mallit. Ostin justiinsa B7:n omaan puoliakustiseen, maksoin 135usd postikuluineen. Yli 225€ on mun mielestä karmee ryöstöhinta tuosta, kun tuo ei nyt kuitenkaan kovin kummoista valmistustekniikkaa vaadi.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
JUKE73
28.12.2006 01:40:31 (muokattu 28.12.2006 02:07:46)
Selvä. :D Olen samaa mieltä siitä hinta-asiasta, muuten ehkä ostaisinkin sen B7:n, mutta 225€ on kyl maksimimäärä minkä aion kuluttaa. Mutta ei kai se periaatteessa haittaa, ettei siitä aiheudu mitään varsinaista haittaa, jos hankkii LP-malliseen B5:n? =)

Kitarasta katkes just kutos kieli että onneksi tulee tässä samalla sopivasti ostettua uusi kielisetti, se DR "Lite N Tite" vai mikä se oli, lol. :D

Ainii BTW, Tomtom, mistä tilasit sen Bigsbyn? Taian varmaan kyllä suosiolla sitte hakee sen Bigsbyn tuolta Hesan Millbrook Musicista.
Les Fender
28.12.2006 02:19:42
Selvä. :D Olen samaa mieltä siitä hinta-asiasta, muuten ehkä ostaisinkin sen B7:n, mutta 225€ on kyl maksimimäärä minkä aion kuluttaa. Mutta ei kai se periaatteessa haittaa, jos hankkii LP-malliseen B5:n? =)

Kitarasta katkes just kutos kieli että onneksi tulee tässä samalla sopivasti ostettua uusi kielisetti, se DR "Lite N Tite" vai mikä se oli, lol. :D

No toi B5 on tarkoitettu suorakantiseen kitaraan, kuten esim. mun tele http://muusikoiden.net/dyn/users/10826.jpg
B7 on LP/puoliakustiseen (kaarevakantiseen) http://www.j-guitar.com/sp/sea/data/1081/r/1279_4.jpg

Sitä en tiedä mitä ongelmia se aiheuttaisi, tai onnistuuko edes B5:den asennus LP malliseen. Miksi sen pitäisi olla juuri tuo B5? Mielestäni tuo B7 näyttääkin paljon paremmalta LePakossa. Toiminnallisestihan noissa ei ole mitään eroa.

Bigsby on kaunis=) Herrasmies väpistimien aatelia! EI Dive Bombaajille.
"Living is easy with eyes closed!"
Tomtom
28.12.2006 21:12:42 (muokattu 28.12.2006 21:14:37)
Ostin omani Ebayn kautta jostain jenkkkiläisestä tukkuliikkeestä. Nuo tekevät netissä niin isoa bisnestä, että niillä ei ole varaa huijata ketään ja hinta on tosiaan pikkasen toinen kuin suomessa. Yks hyvä paikka oli.. mikäs se nyt olikaan, joku sen mulle neuvo, ruotsalainen firma joka myi jonkunverran halvemmalla kuin Millbrook. Perkeles, en saa nimee millään mieleen, pitäs haulla etsiä Bigsby- halusanalla mun aloittamia ketjuja, siellä se on. Päädyin ite varsin nopeasti tuohon ebayhyn kylläkin..

E. niin, tuossa B7:ssa on se tanko joka pakottaa kielille samantapaisen kulman tallalle kuin TOM. Sitä en taas kännykkäyhteydellä jaksanut tarkistaa onko tuossa B5:ssa sitä.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)