No Compromise 31.12.2006 19:19:03 (muokattu 31.12.2006 19:26:11) | |
---|
Heräsipä tässä IMO mielenkiintoinen ajatus, kun tuo tee-se-itse ja tuunaaminen on yleistymään päin! Kitaroitahan on tehty iät ajat puusta, ja lienee niitä ihan kelvollisiakin muovista tehty... (Robb Flynnillä MH:n live-DVD:llä), niin mitäs ootte mieltä tämänlaisesta itse tekemisestä? - Voiko mielestäsi kitaran bodyn tehdä esim. muotilla hartsista? - Kannattaako siihen mielestäsi lisätä muita materiaaleja esim. kvartsihiekkaa? sahanpurua? kuituja? - Miten eri materiaalit oletettavasti vaikuttavat? - Miten puisen kaulan sovittaminen bodyyn onnistuu? - Onko sinulla kokemuksia aiheesta? - Onko tiedossasi kirjallisuutta/vast. aiheesta? |
LaXu 31.12.2006 21:29:48 | |
---|
Flaxwoodit ovat tähän mennessä kyllä ainoat muusta kuin kokopuusta tehdyt kitarat, joiden äänestä olen pitänyt. Muut ovat olleet usein aika mitäänsanomattomia. Flaxwood ei kyllä häpeä yhtään perinteisten kitaroiden kanssa, tykkään omastani niinkin paljon, että harkitsen vastaavan yksikelaisilla varustetun mallin hommaamista. |
McNulty 01.01.2007 10:46:21 | |
---|
Minua kiinnostaisi Ampeg/Dan Armstrong Plexiglass kitara, jota esim. Foo Fightersin Dave Grohl käyttää aikas usein. Läpinäkyvä akryylibody, alkuperäisessä DA:ssa puinen talla jossa messinkiset "tallapalat" ja liikuteltava/irrotettava tallamikki. http://www.ampeg.com/products/daplexi/adag/index.html Joku täällä m.netissä taisi tehdä Stratocasterin akryylistä. En tiedä kuinka iso ja työläs prosessi se on, mutta saisi tehdä minullekin tuollaisen DA-kopsun :)) "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
fox 01.01.2007 11:11:38 | |
---|
Minua kiinnostaisi Ampeg/Dan Armstrong Plexiglass kitara, jota esim. Foo Fightersin Dave Grohl käyttää aikas usein. Läpinäkyvä akryylibody, alkuperäisessä DA:ssa puinen talla jossa messinkiset "tallapalat" ja liikuteltava/irrotettava tallamikki. http://www.ampeg.com/products/daplexi/adag/index.html Joku täällä m.netissä taisi tehdä Stratocasterin akryylistä. En tiedä kuinka iso ja työläs prosessi se on, mutta saisi tehdä minullekin tuollaisen DA-kopsun :)) Tuossa sulle ´crusher vaihtoehtoinen malli.. http://www.ibanezcollectors.com/dis … us/messages/12/12806.html#POST34287 Kelaile sinne alespäin, siellä on muutamakin kuva. |
McNulty 01.01.2007 12:11:50 | |
---|
Tuossa sulle ´crusher vaihtoehtoinen malli.. Tuollainenkin kelpais pahimpaan kaasuun. Pleksin joutuis tekeen uusiksi kun tuo keskimikki ei ole koskaan miuta sytyttänyt. Tallamikki piisais... Ei kekään muista häntä joka teki sen akryylistraton? "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
pamppu 01.01.2007 17:47:00 | |
---|
Nevalainen on noita akryylikepukoita tehnyt. Ainakin Pentti Hietasella on semmoinen tai pari. Have mercy maam! |
No Compromise 01.01.2007 18:02:02 | |
---|
|
McNulty 01.01.2007 18:23:30 | |
---|
Nevalainen on noita akryylikepukoita tehnyt. Ainakin Pentti Hietasella on semmoinen tai pari. Pitääpä kysyä mitä maksaisi tuollaisen Dan Armstrong-kopsun teko akryylistä, kaulaksi kyllä haluaisin puisen. Tuossa Marklaarin stratossa oli kaulakin akryyliä... se ei meikäläistä niin kauheasti säväytä. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer |
Vesihiisi 01.01.2007 19:56:17 | |
---|
Vähän off-topic, mutta menköön. Hammettilla oli Metallican Cunning Stunts videolla sellainen laavalampun näköinen keppi, jossa oli jotain vihreää ja läpinäkyvää mönjää sisällä. Se soittelee sillä muistaakseni encoreja. Anyvays, koomista videolla oli mun mielestä se, että en erottanut soundissa mitään eroa laatukitaroihin, joilla ukko soittaa muun keikan. |
beissi man 01.01.2007 20:16:46 | |
---|
Vähän off-topic, mutta menköön. Hammettilla oli Metallican Cunning Stunts videolla sellainen laavalampun näköinen keppi, jossa oli jotain vihreää ja läpinäkyvää mönjää sisällä. Se soittelee sillä muistaakseni encoreja. Anyvays, koomista videolla oli mun mielestä se, että en erottanut soundissa mitään eroa laatukitaroihin, joilla ukko soittaa muun keikan. Saman pistin itse merkille "Se on iha homopaikka koko m.net" -eikka- |