Aihe: Lexicon MX300 kaiun virittäminen
1
weicco
19.01.2019 12:04:33

Moro taas,

Minulla on siis tuollainen kaikulaite räkissä. Ongelmana on, että joka pirun kaiku kuulostaa siltä kuin olisin valtavassa hallissa. Sehän ei ultranopeeseen bläkkikseen sovi ollenkaan, eikä kyllä oikein mihinkään vähemmän nopeaankaan. Olisiko mitään vinkkejä kuinka säätäisin, että saisin lyhyen kaiun tai delayn; sellainen ehkä yksi tai kaksi toistoa, mutta ei tuota halliefektiä?

Olen myös yrittänyt chorus-efektiä viritellä, mutta sekin tuntuu jotenkin oudolta. Joko en osaa säätää parametreja tai sitten Lexiconissa on joku oma soundinsa, joka ei vaan sovi korvaan.

Selvyyden vuoksi mainittakoon, että olen vääntänyt reverbit, sun muut nolliin kaikista muista laitteista.

-marko
otamatone
19.01.2019 16:41:13
Mihinkäs väliin olet kytkenyt Lexiconin eli mistä siihen piuha tulee ja mihin lähtee?
Reverbistä sizea pienemmälle ja delaystä feedbackia pienemmälle.
Tuossahan on 99 tehdaspresettiä niin eikö niistä tosiaan mikään kaiku ole sinne päinkään? Nimien perusteella siellä pitäisi kyllä olla paljon muutakin kuin isoja halleja.
weicco
19.01.2019 18:40:00

Polku menee notta
- kitara
- distortion pedaali
- mallintava vahvistin
- mikseri
* mikserin effect outista Lexiconiin ja takaisin returniin
- öäätevahvistin

Lsitoin kaikulsitteen mikseriin kiinni, että saan sen läpi laulunkin toista kanavaa pitkin. Saan kitaralle ja laululle eri efektit säätämällä Lexiconista. Voisin tietty kokeilla sitä vahvistimen efektilooppiinkin.

Jotenkin se soundi vaan tökkii, vaikka olen käynyt presetteja läpi ja yrittänyt säätää arvoja käsinkin. Pitää jatkaa harjoituksia varmaan.
otamatone
19.01.2019 22:35:09
Miten olet muuten säätänyt Lexiconista dry/wet mix homman? Kun on kytkettynä tuohon mikserin efektilenkkiin niin voisi olla hyvä vaimentaa kuivat (eli Lexiconista 100% wet) ettei tule vaiheongelmaa jos käytät sitä lenkkiä ikäänkuin rinnakkaisena.
weicco
21.01.2019 17:40:16

Kappas joo. Se voisi olla muuten ratkaisu. Nythän siinä tulee kaksi kuivaa signaalia ja yksi märkä, kun mikserikin päästää ikään kuin pullet läpi. Hyvä vinkki!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)