moscowiz 12.01.2019 11:04:34 | |
---|
Mua on alkanut ottaa päähän erillisten efektipurkkien kanssa pelaaminen, ostelu, myynti, laudalla sijoittelu, suhinat/pörinät jne. Laiska ei jaksa hirveästi kokeilla ja etsiä ratkaisuja ja mieleen juolahti multiefekti. Mulla on Voxin Tonelab, mutta se ei oikein ole minun mieleen. Suositelkaas sellaista helppokäyttöistä multiefektiä jota voin käyttää irtopedaalien tapaan? Eli saisin omiin polkimiin esimerkiksi flangerin, delayn, reverbin, ehkä wah-wahin jne. Vahvistinmallinnuksia en kaipaa, tykkää vahvistimeni omasta soundista (Mesan Nomad 55) kuin hullu puurosta, mutta siihen perussoundin päälle haluan mausteita. https://www.facebook.com/rawstahl/
https://www.maihinnousu.net/a/3853 |
Osteri 12.01.2019 11:19:53 (muokattu 12.01.2019 12:11:21) | |
---|
- Rock ... erityisesti kasarirock ! - |
hallu 12.01.2019 11:25:56 | |
---|
Boss ME50 en osaa sanoa efektien laadusta enempää, mutta sen käyttöliittymä on todella fiksun oloinen. Sitten jos efektitarve ei ole ihan tolkuttoman laaja, niin kannattanee tsekata nuo analogiset multiefektit (valikoima on tosin niissä pieni ei taida nykyisin olla kuin Carl Martinilla sellainen). "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
Pinewood 12.01.2019 11:40:06 | |
---|
|
LaXu 12.01.2019 11:54:06 | |
---|
Budjetti ratkaisee aika paljon, mutta Line6 HX Stomp ja HX Effects sekä isommat HX Floor ja LT lankut olisivat minun suositukseni. Mä olen ihan älyttömän tyytyväinen siihen, miten helppo tuota Helix Flooria on käyttää ja efektitkin ovat pääasiassa erinomaisia. Käytän Helixia siis ihan puhtaasti efektipurkkina, ilman mallinnuksia. |
moscowiz 12.01.2019 15:29:26 | |
---|
Voxin Tonelab EX on muistaakseni. Siitä on pari vuotta kun viimeksi kokeilin, mutta muistelen että jotenkin oli hankalakäyttöinen. Isohko on kooltaankin, en tosin yrittänytkään keikoille raahata kun ei toimeen oikein tultu alussakaan. Mä olen tosi laiska opettelemaan noiden käyttöä. Zoomin G3Xn:ää jo katselinkin YouTubesta. Mulla on parikin zoomin raituria, niiden käyttö on tarpeeksi helppoa mullekin, joten multispedukin voisi olla. Pitää tsekata noi Line6 ja Boss härpättimet myös. Noitako voi käyttää ihan efekteinä ja efektejä voi myös helposti säätää? https://www.facebook.com/rawstahl/
JuSu 12.01.2019 15:35:07 | |
---|
moscowiz: Voxin Tonelab EX on muistaakseni. Siitä on pari vuotta kun viimeksi kokeilin, mutta muistelen että jotenkin oli hankalakäyttöinen. Isohko on kooltaankin, en tosin yrittänytkään keikoille raahata kun ei toimeen oikein tultu alussakaan. Mä olen tosi laiska opettelemaan noiden käyttöä. Zoomin G3Xn:ää jo katselinkin YouTubesta. Mulla on parikin zoomin raituria, niiden käyttö on tarpeeksi helppoa mullekin, joten multispedukin voisi olla. Pitää tsekata noi Line6 ja Boss härpättimet myös. Noitako voi käyttää ihan efekteinä ja efektejä voi myös helposti säätää? Mun suositus ois kanssa Zoomin G-sarja ja sitten Line6 vanhemmat M-sarjalaiset, ehkä tässä tapauksessa M9, jos budjetti on tiukilla. Varmaan noi HX:t on kovia, mutta hintalappukin on isohko. Toisaalta, eihän noiden hinnalla saa ku pari Strymoniakaan, joten... JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Lunnu 12.01.2019 16:10:42 | |
---|
hallu: Boss ME50 en osaa sanoa efektien laadusta enempää, mutta sen käyttöliittymä on todella fiksun oloinen. Sitten jos efektitarve ei ole ihan tolkuttoman laaja, niin kannattanee tsekata nuo analogiset multiefektit (valikoima on tosin niissä pieni ei taida nykyisin olla kuin Carl Martinilla sellainen). Tossa oli mun mielestä modulaatioefektit + dilsat sitä standardi boss-laatua, eli mun mielestä aivan ok. Ja hintaansa nähden paljon efektiä pienellä rahalla (suurinpiirtein yhden ns semi-putiikki purkin hinnalla koko kattaus). Säröt oli ihan kuraa - itse en saanut niistä mitään järkevää irti, mutta ehkäpä joku muu saa. Muistini mukaan muistipaikoista toiseen siirtyminen aiheutti vaan ikävän viiveen - senkin kanssa kyllä oppi toimeen tulemaan. Muistaakseni Jarmo Nikkulla oli tollanen omassa laudassaan - siinä ohjelmasarjassa jossa Marzi Nyman haastatteli suomalaisia kitaristeja ja jonka (ohjelman) nimen olen siis autuaasti unohtanut. Nostalgy is not what it used to be |
Don Felder 12.01.2019 16:29:45 | |
---|
Ohjelmasarja jossa Marzi Nyman haastatteli suomalaisia kitaristeja oli Kitaraklubi. En juo alkoholia uskonnon takia vaan aivan muun syyn takia. |
calluna 12.01.2019 18:29:51 | |
---|
TC Electronics Nova System. Vain Wah puuttuu. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
TTV 12.01.2019 18:36:04 | |
---|
Fractal Audio FX-8 sisältää aika kattavasti laadukkaita efektejä. Boxista puuttuu expressiopedaali, joita saa kyllä liitettyä siihen tarvittaessa. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Snapo 12.01.2019 18:36:08 (muokattu 12.01.2019 18:37:01) | |
---|
Lunnu: Tossa oli mun mielestä modulaatioefektit + dilsat sitä standardi boss-laatua, eli mun mielestä aivan ok. Ja hintaansa nähden paljon efektiä pienellä rahalla (suurinpiirtein yhden ns semi-putiikki purkin hinnalla koko kattaus). Säröt oli ihan kuraa - itse en saanut niistä mitään järkevää irti, mutta ehkäpä joku muu saa. Muistini mukaan muistipaikoista toiseen siirtyminen aiheutti vaan ikävän viiveen - senkin kanssa kyllä oppi toimeen tulemaan. Muistaakseni Jarmo Nikkulla oli tollanen omassa laudassaan - siinä ohjelmasarjassa jossa Marzi Nyman haastatteli suomalaisia kitaristeja ja jonka (ohjelman) nimen olen siis autuaasti unohtanut. Samat sanat. Säröt oli kuraa mutta modulaatiot ja dilsat ok käyttökelpoisia. Memory modessa mulla volatasot jotenkin räjähti aina, en ehkä osannut säätää niitä tarpeeksi. Eniten tuli käytettyä viritintä :D ME-50 oli ok hankinta siis 10v sitten, nykypäivänä on varmasti parempia laitoksia. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
The Jack 12.01.2019 20:25:30 | |
---|
moscowiz: Mua on alkanut ottaa päähän erillisten efektipurkkien kanssa pelaaminen, ostelu, myynti, laudalla sijoittelu, suhinat/pörinät jne. Laiska ei jaksa hirveästi kokeilla ja etsiä ratkaisuja ja mieleen juolahti multiefekti. Mulla on Voxin Tonelab, mutta se ei oikein ole minun mieleen. Suositelkaas sellaista helppokäyttöistä multiefektiä jota voin käyttää irtopedaalien tapaan? Eli saisin omiin polkimiin esimerkiksi flangerin, delayn, reverbin, ehkä wah-wahin jne. Vahvistinmallinnuksia en kaipaa, tykkää vahvistimeni omasta soundista (Mesan Nomad 55) kuin hullu puurosta, mutta siihen perussoundin päälle haluan mausteita. Esim. Line6 HX Stomp ja HX Effects ovat 500 euron laitteita. Line6:ssa on 300 efektiä ja mallinnosta, mutta kannattaako niistä maksaa parin perusefektin takia. Ajatellaan 5 vuotta eteenpäin, niin tosta saa pois myydessä ehkä parisataa jos sitäkään. Ostaisin ennemmin Torilta suosittuja laatupedaaleita käytettynä. Noihin löytyy valmiita asetuksia sekä valmistajilta että käyttäjiltä. Oman kokemuksen mukaan pedaalin säätäminen on paljon mielekkäämpää ja yksinkertaisempaa kuin multiefektien. Saisit 500 eurolla Torilta esim. Flanger= MXR Micro Flanger n. 65 e Delay= MXR Carbon Copy n. 120 e Reverb= MP Silver Spring Reverb n. 150e Wah Wah= useampi Dunlopin malli esim. Zakk Wylde n.70 e Virtalähde= Voodoo Lab ISO 5 n. 80e En ole tarkistanut tämän hetkistä tilannetta, mutta tällaiset summat suunnilleen olen itse maksanut. Noista lähtee Mesan kanssa paremmat soundit. Säätämistä ei pitäisi juuri tulla, kun pöllii valmiit asetukset muilta ja vain hienosäätää vähän itse. Noista kaikella todennäköisyydellä saa omansa suurinpiirtein pois mikäli tulee myyntitarvetta. |
Barska 12.01.2019 22:41:02 (muokattu 12.01.2019 22:41:44) | |
---|
The Jack: Noista lähtee Mesan kanssa paremmat soundit. Säätämistä ei pitäisi juuri tulla, kun pöllii valmiit asetukset muilta ja vain hienosäätää vähän itse. Noista kaikella todennäköisyydellä saa omansa suurinpiirtein pois mikäli tulee myyntitarvetta. Niin, voi olla. Mut eiks alottajaa nimen omaan alkanut tympiä irtopurkkien kanssa pelaaminen? Silloin pitää keksiä jotain muuta. Itse hommasin juuri Line 6 HX Effects:in. Ihan samasta syystä. Aika näyttää milloin palataa takaisin irtopurkkeihin. Toistaiseksi ihan tyytyväinen. :D All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
The Jack 12.01.2019 23:28:00 (muokattu 12.01.2019 23:37:10) | |
---|
Barska: Niin, voi olla. Mut eiks alottajaa nimen omaan alkanut tympiä irtopurkkien kanssa pelaaminen? Silloin pitää keksiä jotain muuta. Muutaman irtopurkin kytkentä laadukkaan virtalähteen kanssa ei paljoa vaadi. Piuha kitarasta wahiin - Flanger - Mesa - loopista Delay ja viimeisenä Reverb. Ilman looppia yhdistelmä toimii myös samassa järjestyksessä. E: Delay on sellainen pedaali, että sen säätö ainakin aikaisemmin multiefekteissä oli suoraan helvetistä. Carbon Copystä löytyy loputtomasti hienoja soundivaihtoehtoja 3 potikan ja yhden napin takana. Täysin mahdotonta päästä lähellekään niitä selaamalla jotain digitaalista pudotusvalikkoa. |
Barska 12.01.2019 23:59:37 | |
---|
The Jack: Muutaman irtopurkin kytkentä laadukkaan virtalähteen kanssa ei paljoa vaadi. Piuha kitarasta wahiin - Flanger - Mesa - loopista Delay ja viimeisenä Reverb. Ilman looppia yhdistelmä toimii myös samassa järjestyksessä. Juu toki näin on. Mutta jos ei halua syystä tai toisesta irtopurkkeja niin tuo ei käy. Toki jos noin vähän tarvitsee, tuo järkevintä, kai. Itsekin työhuoneella/kotona teen juuri noin. :) Itsellä syy tämänkertaiseen multiefektiin sekaantumiseen on lentäminen. Pakko saada kevyt ja heittelyä kestävä lautaviritelmä. Tai sitten tiivistettyä lauta niin pieneksi, että sen saa käsimatkatavaraksi. Nyt kun korvasi osan laudasta tolla multsarilla, on toivoa tästä. Mulla oli se ongelmana, että osaa efekteistä tarvi ohjaamaan midi-pedaalin, jotta sai määrättyjä juttuja tehtyä. Nyt kun toi HX effects korvaa, midipedaalin, H9:n, DD-500:n ja Big Sky:n, niin on toivoa saada lauta tarpeeksi pieneksi, kun ulkoistaa wahin ja expressiopedaalin. Aina kun ei voi ottaa vaan sitä mikä paras olisi soundiltaan. Jos voisi ottaisin pakettiautollisen roinaa aina matkaan, kun eri biiseissä ois kiva vetää eri vahvareilla ja kitaroilla.. Juu, tiedän, Kemper ja Variax. Ehkä seuraava setuppi. Haha... All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
Barska 13.01.2019 00:06:03 (muokattu 13.01.2019 00:08:26) | |
---|
Totta tavallaan, tuo delayn säätö juttu, mutta jos on aloittanut 80-luvulla ja näprännyt aikanaan vanhaa SPX90:stä tai Multiverb:iä, niin noi nykymultsarit on ihan kevyttä ohjelmoitavaa, koska tap-tempo, isommat näytöt jne. Carbon Copy on todella hyvä, tosin mun suosikki Delay-pedaalit nyt on Dunlopin Echoplex ja Boss Dm-2 jossa se expressiopedaali liitäntä on herkkua.. Sinänsä kiva, että on eriäviä mielipiteitä. Eihän näissä oikeaa ja väärää, vain erilaisia ratkaisuja :) All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |
moscowiz 13.01.2019 11:21:51 | |
---|
The Jack: Esim. Line6 HX Stomp ja HX Effects ovat 500 euron laitteita. Line6:ssa on 300 efektiä ja mallinnosta, mutta kannattaako niistä maksaa parin perusefektin takia. Ajatellaan 5 vuotta eteenpäin, niin tosta saa pois myydessä ehkä parisataa jos sitäkään. Ostaisin ennemmin Torilta suosittuja laatupedaaleita käytettynä. Noihin löytyy valmiita asetuksia sekä valmistajilta että käyttäjiltä. Oman kokemuksen mukaan pedaalin säätäminen on paljon mielekkäämpää ja yksinkertaisempaa kuin multiefektien. Saisit 500 eurolla Torilta esim. Flanger= MXR Micro Flanger n. 65 e Delay= MXR Carbon Copy n. 120 e Reverb= MP Silver Spring Reverb n. 150e Wah Wah= useampi Dunlopin malli esim. Zakk Wylde n.70 e Virtalähde= Voodoo Lab ISO 5 n. 80e En ole tarkistanut tämän hetkistä tilannetta, mutta tällaiset summat suunnilleen olen itse maksanut. Noista lähtee Mesan kanssa paremmat soundit. Säätämistä ei pitäisi juuri tulla, kun pöllii valmiit asetukset muilta ja vain hienosäätää vähän itse. Noista kaikella todennäköisyydellä saa omansa suurinpiirtein pois mikäli tulee myyntitarvetta. Mulla on lauta ja pedaaleja repullinen, olen vaan kyllästynyt niiden kanssa temppuilemaan. On tullut osteltua uusia ja myytyä vanhoja, taisteltua suhinoiden ja pörinöiden kanssa. Nyt tekee mieli saada kaikki samassa paketissa ilman suhinoita. Toiveena olisi myös että voisi kokeilla mulle uusia efektejä ilman että aina pitää ostaa uusi purkki. En siis kaipaa mitään säröjä tai vahvistinmallinnuksia. Käyttäisin siis Mesan perussoundia ja siihen päälle maustetta, käytän esim flangeria, delaytä ja reverbiä tällä hetkellä. Wahia ja tremoloa olisin tarvinnut mutta niitä ei ole tullut hankittua. https://www.facebook.com/rawstahl/
moscowiz 13.01.2019 12:40:13 | |
---|
Tosi hyviä ehdotuksia tullut, kiitos niistä kaikille. Fractal Audio FX-8 vaikutti tosi pätevälle, hintalappu ei niinkään miellyttänyt. Line6 HX Effects sen sijaan oli hintalapultaan kivempi ja vaikuttaisi juurikin soveltuvan minun tarpeeseen. HX:llä ei vaan taida pystyä vaihtamaan Mesan kanavia, tosin juuri nyt se ei ole ongelma koska käytän vain yhtä kolmesta kanavasta. Mutta koskaan ei tiedä milloin muitakin kanavia tulee käyttöön. Pitää vielä tsekata nuo muut ehdotukset, mutta kiitos vielä kerran kaikille, tuskin olisin itse löytänyt näin montaa vaihtoehtoa. https://www.facebook.com/rawstahl/
Barska 13.01.2019 19:44:05 | |
---|
moscowiz: Line6 HX Effects sen sijaan oli hintalapultaan kivempi ja vaikuttaisi juurikin soveltuvan minun tarpeeseen. HX:llä ei vaan taida pystyä vaihtamaan Mesan kanavia, tosin juuri nyt se ei ole ongelma koska käytän vain yhtä kolmesta kanavasta. Mutta koskaan ei tiedä milloin muitakin kanavia tulee käyttöön. Kyllä HX ohjaa vahvisitimen kanavan vaihtoa. Siinä kaksi EXT/amp liitäntää vahvistimen ohjaamiseen ja vielä kaksi efektilooppia. Ja on jos jonkinlaista muljutinta. Lyhyellä kokemuksella suosittelen. AX8:sta ei ole kokemusta, vaikkakin räkki romuissa on AxeFx ja II:kin. Sen perustella soundit on varmaan kohdallaan. HX toki edullinen ja hintaisekseen hyvä. All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band. |