Aihe: Mitkä mikit jackson randy rhoads profesionaliin?
1 2
iwar
09.01.2007 10:56:55
Eli tommonen tuli hirveän metsästyksen jälkeen ostettua mutta reflexin mikit mitkä siinä on ovat kyllä aivan kuraa. Vahvari mulla on engl fireball ja engl standard kaappi eli tumaa soundia niistä. Kitaran siivet on poppelia ja kaula on vaahteraa läpi rungon. Minkälainen soundi tossa poppelissa on ja mitkä olisivat hyvät perus hevi/rock mikit. Noista reflexeistä vielä sen verran että englin clean kanavasta ei saa cleani soundia noilla ja särö onkin sitten selvä eli liikaa säröä vaikka särö olisi säädetty 1/10.
teukka
09.01.2007 11:05:18
Kyllä mä lähtisin Duncanin mallistosta hakemaan esim Distortion tms.?
Tai sitten sama mikä mulla KV1:ssä on Duncan TB4 & JAZZ.
Werde
09.01.2007 11:21:30
SD Dimebucker & ´59 on varmasti passeli. Itse tosin juuri jenkki-Soloistiin ruuvaan aktiivi-EMG:itä Duncaneiden tilalle.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
Tympee Huttunen
09.01.2007 11:35:48
Heviä ei humppaa, eli EMG:n aktiivit.

:)
Minä Rakenna itse pedaalisi Jau? Ostan: Virityskoneistot kitaralle, EMG-aktiivit. Tarjoa!
DZN
09.01.2007 12:18:08
Duncan custom tallaan ja Jazz kaulaan.
Aka. Dino and 6077dino
Ben_D
09.01.2007 12:31:43

Kyllä mä lähtisin Duncanin mallistosta hakemaan esim Distortion tms.?
Tai sitten sama mikä mulla KV1:ssä on Duncan TB4 & JAZZ.

KV-2:ssa täysin munaton yhdistelmä....RR:ssä toimii.
http://www.fiercemetal.org
iwar
09.01.2007 12:39:41
Onko toi dimebucker kuinka överi. Emg:tä olen kokeillu joista en tykännyt. Tais olla zakk wylde setti. Dimebuckerista oon kuullu vähän ristiriitaista tietoa. Heittää kuulemma vähän yli. Mul on yhessä kitarassa kaulassa duncanin 59 ja se vaikuttaa todella hyvältä mikiltä. Minkä lainen toi jazzi olisi siihen verrattuna. Haluaisin kuitenkin erilaisen mikityksen kun toisessa kitarassani. Siinä on siis h-s-h mikitys (jb tallassa, hot rails keskellä ja 59 kaulassa)
-K-
09.01.2007 12:54:29
Onko toi dimebucker kuinka överi. Emg:tä olen kokeillu joista en tykännyt. Tais olla zakk wylde setti. Dimebuckerista oon kuullu vähän ristiriitaista tietoa. Heittää kuulemma vähän yli. Mul on yhessä kitarassa kaulassa duncanin 59 ja se vaikuttaa todella hyvältä mikiltä. Minkä lainen toi jazzi olisi siihen verrattuna. Haluaisin kuitenkin erilaisen mikityksen kun toisessa kitarassani. Siinä on siis h-s-h mikitys (jb tallassa, hot rails keskellä ja 59 kaulassa)

Vähä on dime keskiäänivammainen mielestäni, eli V kuoppaa EQ:ssa. Distortion voisi duncanilta olla kovis, vähä tasapainoisempi kuin JB. Custom myös varteenotettava. 59 on kaulassa sweet.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
DZN
09.01.2007 13:01:40
KV-2:ssa täysin munaton yhdistelmä....RR:ssä toimii.

Tuossa kyseisessä KV on korinasta tehty, joten se ei ole suoraan vertailukelpoinen tavallisen KV2 kanssa.

Itselläni on myös hyviä kokemuksia JBstä leppäsoloistissa. Poppeli kuullostaa aika samalta, joten kannattaa kokeilla jos eteen tulee.
Aka. Dino and 6077dino
teukka
09.01.2007 13:27:38
Maku asioita sanoi koira kun hanuriaan nuoli, jne.
KV1:sissä toimivaksi todettu yhdistelmä oli korina tai ei.En voi valittaa, oma mielipide on että peittoaa EMG81/89 setin mennen tullen.
Jos itselleni miettisin niin varmasti kuitenkin tulisi Duncanin tuotteita.Valikoimaa pitäs riittää jokaiselle.Mitä nyt kukin sitten hakee.
Bookkeeper
09.01.2007 14:26:49

Jos nuo extrasuperhypersärö vekottimet rajataan pois niin Customin kannalla olen minäkin. Viisysiin verrattuna Jazz on kirkkaampi, ja outputtia on hiukkasen vähemmän. Todella erotteleva ja selkeä soundi, myös särön kanssa.
"I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp
Lancelot
09.01.2007 14:48:29
Mul on mahonkirunkoisissa kepeissä Jb/Jazz ja Distortion/'59. Mielestäni jälkimmäinen setti parempi. Toki kepit on vähän erilaisia mut silti. Varsinki tosta Distortionista tykkään ku se ei ole mikään yliampuva outputmörkö, mutta silti sopivan räyhäkäs!
Werihukka
09.01.2007 15:18:41 (muokattu 09.01.2007 15:20:55)

Arcane Pickups

http://www.hedix.com/eng_pages/arcane.htm

Edit: Ja BrownBucker niminen vehjes tallaan ainakin hyvä.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Jesus_Plastica
09.01.2007 15:57:20 (muokattu 09.01.2007 16:00:53)
Kun tässä mikki aiheessa nyt kerran ollaan, niin voisin heittää tämmöisen aivan random kysymyksen.

Laatikon pohjalla lojuu dimarzion breed ja paf pro, jälkimmäinen tulossa kaulaan. Ja jossain vaiheessa aion tehdä kitaran johon isken noi mikit, se on varma että se tulee muistuttamaan hyvinkin paljon ibanez JPM/JEM risteytystä, paitsi että siihen tulee vaahtera kansi. Mutta kannattaisiko noin soundin kannalta tehdä se lehmuksesta, lepästä vai mahongista? (Kaula tulee luultavasti olemaan vaahteraa, otelauta eebenpuuta)

Pelko on että mahonki kuulostaa liian tummalta koska breed on aika paljon tone zonen tyylinen mikki, ja taasen lehmus liian ohuelta, varsinkin kun tuossa on tuo vaahtera kansi, lepästä taasen ei ole mitään kokemusta...

Mutta jo riitti höpinä, heräsikö kellään ideoita?
pekurides
09.01.2007 22:51:09

Mulla oli joskus Rhoads ex Poppelirunkoinen ja siinä tone zone potki perkeleen hyvin... siitä lähtien ollu tz suosikki mutta nyt koklasin lespaan dimebuckeria ... eka tuntu aika tuhnulta ja heitin sit heti tonezonen takasin ja rupesi sitten se tuntumaan hassulta ja laitoin taas uudestaan dimen kiinni:)

Aikani ruuvailtuani vaffaria uusiksi löysin dimestä aika tujut metallisaundit.. todellakin aika scuupatut middlet siinä ja aika raju alabotne mikä lyö helposti yli mutta aika siisti tummanpuhuvan synkkä tatsi ja pirun hiljainen mikki!

Ei ole tonezoneen verrattuna mitenkään enempää outputtia ja pikkasen joutu ruuvaa trebleä pienemmälle.(ei kirkkaisiin keppeihin!) mahonkissa toimii!

Semmonen dimestä että sillä on ihan turha mitään Cleania vedellä ja semmoiset kevytrosorokit ja fiilistelyt parempi unohtaa, mielestäni toimii vain kunnon etuastesäröllä ja isolla gaini määrällä semmoinen mukava särökutina...ehkä hiukan tulee emg81 mieleen scuupattuna versiona.....

Tonezone lämpimämpi ja toimii kaikenlaisessa musassa ja dime tuntuu vasta hirmusäröillä heräävän henkiin... duncanin distortion samassa lespassa myös oli kiinni hetken ja ohkasempi,kylmempi sekä kirkkaampi en tykännyt.no good.no muna!

Näitä kahta suosittelen:)
Tunteella päin vittua.
apuri
09.01.2007 23:13:36 (muokattu 09.01.2007 23:15:10)
Custom / Jazz vois olla ihan hyvä, jos haluaa pitää ne cleanit siistinä.

JB ei kyllä toiminut poppelirunkoisessa sl2h:ssa ollenkaan, ärsyttävää jääpiikkiä ja ei botnea.

Dimarziolta Super Distortion / Paf voi olla kanssa ihan toimiva.
DZN
10.01.2007 00:44:36
Isomman kokeilun jälkeen tulin samaan tulokseen. JB lähtee SL2H:sta ja Custom tilalle.
Aka. Dino and 6077dino
iwar
10.01.2007 07:13:11
Kiitokset kommenteista. Kait se on distortioni otettava tallaan ja kaulaan tuttu ja turvallinen 59.
Werde
10.01.2007 08:12:08
Distortion /´59 vaihtuivat eilen Soloistissa EMG:n 85/60 settiin ja särösoundi parani kolmanteen potenssiin. Erottelukyky on eri maailmasta ja alakerta tukevampi. Tuo SD:n pari on varmasti pätevämpi asteen kevyempään menoon, mutta rässi/död- riffittelyyn se ei käytössäni taipunut.
'Raha ei tee onnelliseksi, vaan sen käyttäminen' -minä
iwar
10.01.2007 10:39:18
joo eli noi nyt riippuu tosta vahvarista. toi engl fireball on ittessään niin roisi että ei mitään järkee. Kokeilin kaverin skebal mis on emg 81 setti ja se meni aivan överiksi. Kaikkia säätöjä sai karsia kovalla kädellä ja lopputulos ei ollut lähelläkään sitä tasoa mihin olen päässyt jb/hot rails/59 yhdistelmällä. Kai noi emgt johonkin sopii mutta ei fireballin kanssa. Tämä on siis minun mielipide
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)