Aihe: EHX Small Klone vs. Danelectro Cool Cat
1
Stone
14.01.2007 21:45:39

Nyt olen katsastanut ja karsinut choruksia siihen malliin, että nämä 2 ovat enään jäljellä mielessäni. Kumman näistä valitsisi ja miksi? Kovin pieleen ei kylläkään voi mennä, kun nämä pedaalit ovat kyseessä. Löytyyköhän jompaakumpaa lahden liikkeistä tai mikä liike pk-seudulla myy näitä? Ihannetapaus olisi, jos löytyisivät saman katon alta, jotta saisi vertailua paikan päällä.
"Five strings, three notes, two fingers, one arsehole"
PJS
14.01.2007 23:31:02

EHX:ää voin varauksetta suositella kaikille jotka diggaa sellaisesta velmusta 70´s tyyppisestä phaser soundista. jos haluaa säätövaihtoehtoja ja ääretöntä monipuolisuutta niin se ei ehkä ole oikea peli.
"...et sutko sais partioasussa myymään jotain keksejä ja olis itse mummo, niin sitä puristelis sun poskia ja sanoi, että awwwww..." -Tomomi
cruel_destiny
14.01.2007 23:56:20
EHX:ää voin varauksetta suositella kaikille jotka diggaa sellaisesta velmusta 70´s tyyppisestä phaser soundista. jos haluaa säätövaihtoehtoja ja ääretöntä monipuolisuutta niin se ei ehkä ole oikea peli.

tässä taidettiin puhua small clonesta eikä small stonesta... :)
Surreal life
Jungleman
15.01.2007 10:50:28
Nyt olen katsastanut ja karsinut choruksia siihen malliin, että nämä 2 ovat enään jäljellä mielessäni. Kumman näistä valitsisi ja miksi? Kovin pieleen ei kylläkään voi mennä, kun nämä pedaalit ovat kyseessä.

Aiheesta on ollut aiemminkin keskustelua täällä... mielipiteet jakautuvat kahtia, molemmilla on vakaat kannattajansa. Minulla on Small Clone, en ole testannut Cool Catia muistaakseni laisinkaan. En ryhdy vertailemaan soundeja koska en viitsisi puhua läpiä päähäni.

Sen sijaan muutama muu seikka puhuu (ainakin minulle) Small Clonen puolesta:
1. Virrankulutus. Small Clone toimii 9 V patterilla varsin pitkään, virtalähteeseen kytkemistä varten se tarvitsee + -kärkisen plugiadapterin. Cool Cat vaatii 18 V, eli joko kaksi patteria tai oman virtalähdemollukan - epäkäytännöllistä? Minun mielestäni kyllä.

2. Mekaaninen kestävyys. Electro-Harmonixin peltipurkit eivät ehkä ole maineeltaan kaikkein kestävimpiä, mutta niiden rakenteessa on käytetty viisaita ratkaisuja: kytkin ei ole kiinni piirilevyssä, ja se on kaupan hyllystä saatavaa mallia. Kun se menee rikki, uuden vaihtaminen onnistuu keneltä tahansa kolviheikiltä muutamassa minuutissa. Sama pätee jakkeihin. Cool Catin kotelo on varmastikin kestävämpi kuin E-H:n säilykepurkkipeltiloota, mutta sen jakit ovat muovia ja kiinni muovisessa lätkässä pedaalin takaosassa. Myös potikat ovat säälittävän tuntuiset, eikä hassu pyöreä kytkinkään varsinaisesti herätä luottamusta. Saatan toki olla väärässä... mutta minulla oli joskus muutama vuosi sitten Danelectro Daddy-O Overdrive, jonka päälle en uskaltanut astua montakaan kertaa - pelkäsin sen muoviosien hajoavan atomeiksi pienimmästäkin virheliikkeestä. Eipä silti, minulla on pedaalilaudassa myös Danelectro FAB Chorus joka on kokonaan muovia ja ulkoisesti täysi lelu, mutta pidän sitä efektiloopperissa eikä se joudu kärsimään raskaan askeleen alla.

Soundista kuitenkin pikkuinen sivuhuomautus: Small Clone ei pudota volumea kun efektin polkaisee päälle, toisin kuin vaikkapa Boss CE-2 ja CE-3 tekevät. FAB Choruksella voi jopa boostata volaa tarvittaessa. Miten on Cool Catin laita? Minä en tiedä.

Mutta jäkä jäkä, joo joo. Testaile ja päätä itse. Nuohan ovat niin halpoja pedaaleja että osta vaikka molemmat ja myy pois se joka ei miellytä. Todennäköisesti saat rahasi takaisin ja ainakin voit kaikessa rauhassa kokeilla kumpi donkkaa tykimmin.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
juhakki
15.01.2007 12:09:16
Sen sijaan muutama muu seikka puhuu (ainakin minulle) Small Clonen puolesta:
1. Virrankulutus. Small Clone toimii 9 V patterilla varsin pitkään, virtalähteeseen kytkemistä varten se tarvitsee + -kärkisen plugiadapterin. Cool Cat vaatii 18 V, eli joko kaksi patteria tai oman virtalähdemollukan - epäkäytännöllistä? Minun mielestäni kyllä.

Kyllä mulla ainakin on 9v cool cat
"keskellä oleva hanurimainen tilutus on mielenkiintoinen ja intensiteetti kasvaa hyvin"
jussimus
15.01.2007 12:37:39
Cool Cat toimii nykyisin 9 voltilla, ja se on rakenteeltaan todella kestävä. Soundi on loistava.
Jungleman
15.01.2007 13:35:19
Kah, olen pudonnut kehityksen pulkasta siis. Mutta jos noiden välillä pitää tehdä valinta, viisainta todellakin lienee ostaa molemmat ja kokeilla, kumpi on rok.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Torniojaws
15.01.2007 14:08:45

Sellainen lisäys, että jos käytettynä ostat Cool Catin, niin se voi hyvinkin olla vielä sitä 18V-mallia. Uutena kuitenkin todennäköisesti 9V-malli, ellei sitten ole pieni kitaraputiikki, jossa varasto seisoo pitkiäkin aikoja.
Relativity [Grindcore] | Vortech [Industrial Progish Metal] | Coldway [Death Metal]
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)