Aihe: Steroa päättärin ajaminen monona?
1
Perza
14.01.2007 21:11:59 (muokattu 15.01.2007 00:58:25)
Elikkäs Putkipäättäri olis tarjolla ja yksilö on stereo (niinku suurin osa), mutta mites sitte, ku pitäs ajaa yhelle kaapille. Posahtaako tuossa tyhjässä kanavassa joku, ku sen kytkee päälle ilman kuormaa?

Voisko asialle tehdä jotain, jos siitä on haittaa?
Turhaa
Perza
15.01.2007 00:59:11
Niin, et olisko jollaki jotain, ku pitäs alkaa kauppoja hieroon?
Turhaa
Twinkle
15.01.2007 01:05:28
Elikkäs Putkipäättäri olis tarjolla ja yksilö on stereo (niinku suurin osa), mutta mites sitte, ku pitäs ajaa yhelle kaapille. Posahtaako tuossa tyhjässä kanavassa joku, ku sen kytkee päälle ilman kuormaa?

Voisko asialle tehdä jotain, jos siitä on haittaa?

manuaalista löytyy varmaan tarkkoja ohjeita. Kyllä putkipäättärillä voi ajaa yhteenkin kaappiin, mutta se nyt riippuu laitteen mallista ja muista miten se tapahtuu. Esim. Peavey Classic 50 toimii sillei, että siellä takana on monokytkin jolla värkin pystyy siltaamaan. sitten se tuuttaa vain yhdestä kanavasta ulos.

Että jos kerrot mitä olet ostamassa, niin sille löytyy kyllä tarkat ohjeet miten se toimii.
JuSu
15.01.2007 08:29:56
Esim. Peavey Classic 50 toimii sillei, että siellä takana on monokytkin jolla värkin pystyy siltaamaan. sitten se tuuttaa vain yhdestä kanavasta ulos.

Pikkuisena tarkennuksena, että ym. tapauksessa se tuuttaa 100 W yhdestä kanavasta.

Classicissa on stand by -kytkin molemmille kanaville, eli jos haluaa käyttää vain toista kanavaa (50 W), niin jättää toisen stand by -tilaan.

Yllämainitut tilanteet pätevät toki myös moniin muihin päättäreihin.

Ja muistan, että joissain Mesan manuaaleissa mainitaan, että jos päättärin kanava ei ole käytössä (tai siis sillä ei ole kuormaa), niin volume nollaan ja varmistetaan, ettei kanavalle tule signaalia, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta tästä en mene takuuseen, muistaakseni näin.

Kuten Twinkle mainitsi, niin ko. päättärin merkki ja malli auttaisivat neuvomisessa.

JuSu
"Lukemattomista internetin keskustelupalstoista ja verkkopäiväkirjoista voidaan aukottomasti päätellä, että melkoinen osa ihmisistä on, psykologian termistöä lainatakseni, niin saatanan tyhmää sakkia."
Perza
15.01.2007 16:00:21
Jeps!! Tässä Googlettanu koko ilatapäivän, mut ei löydy.

Eli pääte olis:

Starfield Valve 50+50 Power Amp

Jos joku osais auttaa tai kertoa jotaki tuosta, ni olis kyllä hieno homma!
Turhaa
pekurides
16.01.2007 00:39:01

Tuolla harmonycentralissa jamppa sano että yksi power ja stand by kytkin....

Ni voipi jotain muutakin kikkaa kehitellä... Mulla itellä VHT2150 ja siin taas kummallekiin kanavalle omat stand by kytkimet ni ei ongelmaa...

Semmoinen että löytyykö siinä kummallekkin kanavalle omat sulakkeet?
Mä käytän joskus vain toista puolta ja vedän toisesta sulakkeen irti.

Toisinaan kun en jaksa suleketta repiä niin vaikka ei ole ständ by päällä vielä varmuudeksi volat nolliin olen vetänyt kun noi kytkimetkin voi joskus vuotaa....

Millanen kaappi sulla on käytössä? mä kytkin mun mono 4x12 kaapin stereoksi niin homma hoitu sillä ja sama onnistuu 2x12 myös jos ohmit vaan natsaa.
(stereona huomattavasti muhkeemmat murinat)

Jos hinta kohillaan ni osta pois vaa:) loppu järjestelykysymyksiä!

ps.tai sit ostatte toisen kitaristin kanssa sen pökkiin ja kummallekkin omat kanavat:)
Tunteella päin vittua.
Jormaz
16.01.2007 00:42:37
Ja muistan, että joissain Mesan manuaaleissa mainitaan, että jos päättärin kanava ei ole käytössä (tai siis sillä ei ole kuormaa), niin volume nollaan ja varmistetaan, ettei kanavalle tule signaalia, niin ei pitäisi olla ongelmaa. Mutta tästä en mene takuuseen, muistaakseni näin.

20/20:ssa neuvottiin laittamaan vola nollille ja presence täysille, jostain syystä. Eipä se ainakaan räjähtänyt.
Miees...
Perza
16.01.2007 10:28:08
Jeps. Helpoin ja turvallisin ratkasu varmaan on hankkia toinen kaappi tai sitte samantien 2x12 stereo. Pitänee myydä loputki kamat pyörimästä nurkista.

Kiitos kaikille!
Turhaa
Jormaz
16.01.2007 10:56:01
Erillisissä päätteissä on sekin hyvä puoli että ainakin mun Carvinin päätteessä (TS100) voi valita kummallekin kanavalle itsenäisesti 4, 8, tai 16 ohmia. Lisäksi voi sillata monoksi jolloin voi käyttää 8 tai 16 ohmin monokaappia.
Miees...
pekurides
16.01.2007 19:06:31

Jeps. Helpoin ja turvallisin ratkasu varmaan on hankkia toinen kaappi tai sitte samantien 2x12 stereo. Pitänee myydä loputki kamat pyörimästä nurkista.

Kiitos kaikille!

Tää on miehen puhetta:)
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)