Aihe: Delayta hankkimassa 1 2 | |
---|---|
![]() 14.01.2007 15:59:21 | |
Olisi tarvetta delaylle ja kuulisin mieluusti mielipiteitä eri vehkeistä. Budjetin katto n. 120e mutta pieni venymävara on kuitenkin. Still longing for fire. | |
![]() 14.01.2007 16:02:24 | |
Olisi tarvetta delaylle ja kuulisin mieluusti mielipiteitä eri vehkeistä. Budjetin katto n. 120e mutta pieni venymävara on kuitenkin. DigiTech XDD DigiDelay... halvaksi rasiaksi yllättävän hyväsoundinen ja monipuolinen. Tap-kontrolli on vähän aunuksesta muttei kuitenkaan mahdoton käyttää. Sopii budjettiin kuin nenä päähän... t-kaupassa 85e. Tsekkaileppas se nyt ainakin. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 14.01.2007 16:05:58 | |
riippuu aika pitkälti haluatko analogidelayn vai digitaalisen? näitä ketjuja on ollu viime aikoina aika paljon, kato hakua. Ibanez de-7 olisi oma valintani saundin puolesta, mutta en tiiä sitten tap tempon tarpeellisuudesta, itelle ei oo ollu ikinä tarpeellinen... Surreal life | |
![]() 14.01.2007 17:03:20 | |
Digitechiä komppailen lujasti. Monipuolinen! Esim. se modulation delay vai mikä lie on siistin kuuloinen cleanilla vedettäessä. | |
![]() 14.01.2007 17:08:01 | |
Ibanez DE7 on hintaansa nähden soiva peli, etenkin loopissa ... jaanytvai ? | |
![]() 14.01.2007 17:14:14 | |
riippuu aika pitkälti haluatko analogidelayn vai digitaalisen? näitä ketjuja on ollu viime aikoina aika paljon, kato hakua. Ibanez de-7 olisi oma valintani saundin puolesta, mutta en tiiä sitten tap tempon tarpeellisuudesta, itelle ei oo ollu ikinä tarpeellinen... Tuossa hintaluokassa analogiset ovat aika kortilla. Jos valinta pitää tehdä Digitechin Digidelayn ja DE-7:n välillä niin ehdottomasti DE-7. Digitech oli aika surkea kapistus. Tap tempo käyttökelvoton ja poljintuntuma huono. Generoi vinkunan taustalle kun gainiä oli paljon. Samaa valitteli yksi soittajatuttu saman puljun digiverbistä. DE-7 soundaa paremmalta, joskin jää aika kauas vertailussa Deluxe Memorymaniin. DMMää suosittelen soundin puolesta, ei toki ihan mahdu budjettiin mutta jos liukumavaraa on niin sitten. Käytettynä kannattaa metsästää. Itsellä DE-7 kerää pölyä. | |
![]() 14.01.2007 17:22:28 | |
halvin analog delay mihin olen törmännyt, itsellä tosin ei kokemuksia tuosta http://www.thomann.de/fi/artec_analog_delay.htm | |
![]() 14.01.2007 17:29:44 | |
Jos mä kysysin tässä samassa ketjussa niin onko kellään kokemuksia Visual Soundin H20 värkistä? Kun olisin vähän vaikka chorusta ja delayta..... | |
![]() 14.01.2007 17:31:43 | |
DigiTech XDD DigiDelay... halvaksi rasiaksi yllättävän hyväsoundinen ja monipuolinen. Tap-kontrolli on vähän aunuksesta muttei kuitenkaan mahdoton käyttää. Sopii budjettiin kuin nenä päähän... t-kaupassa 85e. Tsekkaileppas se nyt ainakin. Itsellä ollut parisen viikkoa tilauksessa, herääköhän ne tommilaiset koskaan talviunesta. Voi olla ihan hieno peli, ääninäytteet oli aika siistejä. "The question is not when he's gonna stop but who is gonna stop him." | |
![]() 14.01.2007 17:35:40 | |
Offtopic: Mitä eroa on digitaalisella ja analogisella saundissa? Mitenkä eri lailla se ääni syntyy noissa | |
![]() 14.01.2007 17:46:35 | |
Lainaanpa vähän ketjua: Onkos Danelectron Reel Echo ja pienempi DanEcho delayt analogisia vai digitaalisia? Pikaisella selaamisella en ottanut selvää. Mikään ei ole pakko | |
![]() 14.01.2007 17:48:54 | |
Digitech oli aika surkea kapistus. Tap tempo käyttökelvoton ja poljintuntuma huono. Eipä tuo poljin kauheasti poikkea Ibanezista tai Bossista. Ei mikään paras mutta kyllä sen yllä steppailee. Tap-tempo tosiaan hankalahko, samoin kuin Bossin DD-6:ssa. Generoi vinkunan taustalle kun gainiä oli paljon. Samaa valitteli yksi soittajatuttu saman puljun digiverbistä. Hmm, minun kokemukseni rajoittui siihen yhteen DigiDelayhin jonka omistin ja voin vannoa että meidän musiikissa oli gainia kyllä. Ei generoinut vinkunaa ainakaan se yksilö. Potikat siitä kyllä väljisty jännästi... ei tarttenu kuin hipasta niin oli asetukset päin kettua. DE-7 soundaa paremmalta, joskin jää aika kauas vertailussa Deluxe Memorymaniin. Nää on taas näitä "totuuksia" jotka ovat niin makuasioita. Deluxe Memory Manin viiveaika oli ainakin minulle ihan liian lyhyt. Ja sen koko pedaalilaudassa on jotain ihan järkyttävää, minua ainakin ketutti hankkia pedalboardiin 4 hehtaarin peltirasiaa jonka voisi ihan hyvin ahtaa pienempäänkin tilaan. "I'm out! Yea, I'm out of the contest!" -Cosmo Kramer | |
![]() 14.01.2007 18:00:33 (muokattu 14.01.2007 18:15:08) | |
Mitä eroa on digitaalisella ja analogisella saundissa? Mitenkä eri lailla se ääni syntyy noissa Saundieroja en ala kommentoimaan, mutta tekniset erot ovat tällaiset: Digitaalisessa signaali tietysti muutetaan digitaaliseen muotoon, jonka jälkeen se on helppo tallentaa pieneen muistiin ja lukea sieltä halutun viiveen jälkeen (yksinkertaistettuna). Jonkinlainen prosessori sitten huolehtii kaiun muokkaamisesta ja miksaamisesta sopivaksi. Analogisessa signaalia ei voi tallentaa ellei käytetä pyörivää nauhaa tms. Niinpä sitä viivästetään ajamalla se "bucket brigade deviceksi" kutsutun mikropiirin läpi (joka on pitkä ketju pieniä kondensaattoreita), jossa signaali sämplätään pieniksi paloiksi jonkin kellotaajuuden mukaan, ja kondensaattoriin "tallentunut arvo" siirretään kellon mukaan aina seuraavaan kondensaattoriin. Viivästynyttä signaalia miksataan sitten sopivasti alkuperäiseen. Delay-aika ei tällaisilla ratkaisuilla yleensä ole kovin pitkä. | |
![]() 14.01.2007 18:11:25 | |
Eipä tuo poljin kauheasti poikkea Ibanezista tai Bossista. Ei mikään paras mutta kyllä sen yllä steppailee. Tap-tempo tosiaan hankalahko, samoin kuin Bossin DD-6:ssa. DD-6 tap tempo oli myös erittäin hankala käyttää. Toimiihan se samalla periaatteella. Mutta selkeästi paras polkaisutuntuma noista kolmesta. DD-6 oli vaan kolkohko soundiltaan. Nää on taas näitä "totuuksia" jotka ovat niin makuasioita. Deluxe Memory Manin viiveaika oli ainakin minulle ihan liian lyhyt. Ja sen koko pedaalilaudassa on jotain ihan järkyttävää, minua ainakin ketutti hankkia pedalboardiin 4 hehtaarin peltirasiaa jonka voisi ihan hyvin ahtaa pienempäänkin tilaan. Viiveaika on rajallinen niinkun analogisissa tuppaa olemaan, esim Analogmanilla on ratkaisu tähän(kin) ongelmaan. Omat pikku vikansa siinä toki on. Jos ne häiritsee niin sitten Diamondin Memory Lane. Se vaan on melko arvokas. Jos tosiaan digidelayn soundi on mielestäsi parempi niin fint. | |
![]() 14.01.2007 18:12:29 | |
Ibanezin AD-9 saattaisi irrota käytettynä moiseen hintaan. Aika maukas peli. Ihan analoginenkin, jos sillä on jotain väliä. | |
![]() 14.01.2007 18:19:06 | |
Ibanez de-7 olisi oma valintani saundin puolesta, mutta en tiiä sitten tap tempon tarpeellisuudesta, itelle ei oo ollu ikinä tarpeellinen... Minä en taas ole ikinä oikein ymmärtänyt että mitä käyttöä kenellekään voi olla delaylla jossa ei ole tap tempo -toimintoa. Eihän sellaisella voi soittaa mitään. "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent | |
![]() 14.01.2007 18:19:13 | |
Danelectro Wasabi AD1, jälleen kerran. Erillinen tap tempo -nappula, toistojen tummuuden säätö eikä mitään turhia avaruusmoodeja niinkuin Digitechissä ja bossissa. Ehdoton ykkönen alle 100e perusdelayden joukossa. http://www.thomann.de/fi/danelectro … orwardreverse_delay_bodeneffekt.htm « Soundscapes · Tilulilu » | |
![]() 14.01.2007 18:20:38 | |
Minä en taas ole ikinä oikein ymmärtänyt että mitä käyttöä kenellekään voi olla delaylla jossa ei ole tap tempo -toimintoa. Eihän sellaisella voi soittaa mitään. No jaa, mun mielestä toistot ei ainakaan tarvitse olla jotain neljäsosia tai kahdeksasosia. Paljon parempi jos delay elää omaa elämäänsä. « Soundscapes · Tilulilu » | |
![]() 14.01.2007 20:37:27 | |
Nää on taas näitä "totuuksia" jotka ovat niin makuasioita. Deluxe Memory Manin viiveaika oli ainakin minulle ihan liian lyhyt. Ja sen koko pedaalilaudassa on jotain ihan järkyttävää, minua ainakin ketutti hankkia pedalboardiin 4 hehtaarin peltirasiaa jonka voisi ihan hyvin ahtaa pienempäänkin tilaan. noh, enpä tiedä muuten tosta pienempään tilaan ahtaamisesta, mutta avatessani uteliasuutta memory manini kerran, paljastui että piirilevy vei koko paketin tilan ja aika ahtaassa näytti juotokset olevan. Viive aika on juuri sopiva, itse en löytäisi mitään käyttöä pitemmästä. Tällä hetkellä viive noin 300-400ms itellä. No jaa, mun mielestä toistot ei ainakaan tarvitse olla jotain neljäsosia tai kahdeksasosia. Paljon parempi jos delay elää omaa elämäänsä. tämä on hyvin totta, antaa delayn olla oma ittensä ja kun muistaa tiettyjen biisien vaatiman kohdan viiveajassa, niin sehän asetetaan siihen kesken keikan. Dlx memory manin eräs hieno puoli on säätimien koko, itse säädän enimmäkseen varpaan kärjellä kaiken pedaal(e)ista. Ja ihan tiedoksi vain; itse maksoin viime kesänä pari viikkoa ennen ilmoitusta tuotannon lopettamisesta 130e muutaman viikon käytetystä. Taitaa noihinkin hype alkaa purra, kun myydään jo samaan hintaan millä kyseisiä vehkeitä sai viime syksynä saksasta. Katotaan parin vuoden päästä jos tarttis rahaa. Surreal life | |
![]() 14.01.2007 20:58:41 | |
Kannattaa katsastaa carlmartinin red repeat. Todella mainio kapistus. Omaan korvaani kuulostaa huomattavasti paremmalta kuin digitech DigiDelay, ibanezin de7 ja bossin dd3 ja dd6. Siksi sen ostinkin. http://www.musiikki-hellas.fi/index … enu=hinnasto&arvo=Carl%20martin Jos kolvi pysyy kädessä niin tämä voisi olla hyvä: http://www.custom-sounds.com/epages … 7c274159fa3d3d0688+FI/products/2090 clapton wanted to sound like a black man...and hendrix wanted sound like he came from another dimension. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)