unami 12.01.2007 13:47:41 | |
---|
Kaipailisin tuollaista Brian Setzer soundia, käytettävissä olevat kamat ovat: VOX AD120VT ja Gibson Les Paul (bad monkeysta ja voxin wahista ei taida olla hyötyä). Kysymykseni kuuluukin voiko noilla kamoilla tuollaista samankaltaista saundia saada, vai pitääkö olla puoliakustinen kitara käytössä? Puoliakustista olen hankkimassa kunhan saan rahat kasaan mutta sitä odotellessa syyhyttäisi soitella samoilla saundeilla. Tein tästä tälläisen hieman yleisemmän keskustelun kun olen huomannut että moni tekee uuden topicin ja kysyy kuinka saan herra kitaristi x:n soundin ja millä kamoilla. Tänne siis voi laittaa em. kysymyksiä aivan vapaasti. "ei se mitään vaikkei osaa soittaa, mutta silti pitää kunnon kamat olla!" |
Imper 12.01.2007 13:53:12 | |
---|
Jos et itse todellakaan jaksa kokeilla, niin ensihätään noilla kamoilla: Lespaulista molemmat mikit päälle, eli keskimmäinen asento mikinvalitsimesta. Joku Fender-mallinnus päälle ja se vähän ruvelle. Joku slapback-delay eli lyhyt delay ja pari toistoa. Jos et noilla kuulosta Setzerille niin kato peiliin :) Everyone is a per-son |
Märzä 12.01.2007 17:14:17 | |
---|
Tää nyt saattaa olla vähän mutua... Mutta itse tein wyldet lespaani eli ruuvasin stopbarin kiinni runkoon ja iskin kielet ''väärään'' suuntaan läpi ja sieltä yläkautta takaisin kaulaan päin. (kielet ei katkeile niin paljon kun tallan kohdalla kulma pienenee) Tästä tuli mielestäni tosi puoliakustismainen (makee sana) soundi. Huom. mutu. Etsitään laulajaa hevibändiin!!! |
Iron Horse 12.01.2007 21:48:37 | |
---|
Tää nyt saattaa olla vähän mutua... Mutta itse tein wyldet lespaani eli ruuvasin stopbarin kiinni runkoon ja iskin kielet ''väärään'' suuntaan läpi ja sieltä yläkautta takaisin kaulaan päin. (kielet ei katkeile niin paljon kun tallan kohdalla kulma pienenee) Tästä tuli mielestäni tosi puoliakustismainen (makee sana) soundi. Kuulostaa mielenkiintoiselta. Siis mitä soundille tapahtui? |
apenaattori 12.01.2007 21:50:55 | |
---|
käytettävissä olevat kamat ovat: VOX AD120VT ja Gibson Les Paul (bad monkeysta ja voxin wahista ei taida olla hyötyä). Jumaleissön, äijällä on melkein samanlaiset kamat kuin minulla! :-) http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Märzä 14.01.2007 23:06:26 | |
---|
Kuulostaa mielenkiintoiselta. Siis mitä soundille tapahtui? Vaikea kuvailla tarkkaan... No tietenkin kitara soi helvetisti vahvemmin kun stopbarin ruuvaa kiinni ja runko pääsee resonoimaan paljon paremmin. Paksumpi soundi, varsinkin akustisesti. Etsitään laulajaa hevibändiin!!! |